Ei uskoisi että eletään länsimaissa, kehitysvammainen poika päivät teipattuna tuoliin ja yöt kuormaliinoilla kiinni sängyssä
Tämän lisäksi poikaa pahoinpideltiin myös muilla tavoin: "Kun tilanne kävi hankalaksi, isokokoinen mies ratkaisi tilanteet riepottelemalla pienikokoista ja alaikäistä poikaa. Useampi haastateltava on ollut todistamassa tällaista tilannetta.
– Poika yritti alkaa lyödä päätään seinään. Siinä kohtaa tämä (mies) heitti pojan kivilattiaan, väänsi hyvinkin solmuun ja istui vielä päälle.
Poika pelkäsi miestä.
– Aina kun hän näki tämän miehen tulevan taloon työvuoroon, hän kutistui. Hän kutistui pieneksi lapseksi."
Kommentit (135)
Kyllä niitä kuuluukin hakata niin oppivat olemaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kaikille besserwissereille tutustumista näiden hoitolaitosten arkeen. Luulen että moni hyssyttelijä joutuisi itse turvautumaan hoitoon sen jälkeen, pelkkä hyvä tahto kun ei oikein riitä päivittäisten työtehtävien suorittamiseksi.
Niinpä. Monikohan kommentoijista on ollut paikalla todistamassa kehitysvammaisen raivokohtausta? Mulla on kehitysvammainen lapsi, jonka päällä olen joutunut istumaan, ettei hakkaisi minua ja sisaruksiaan tohjoksi ja laittaisi koko kämppää palasiksi. Tuollaisella hetkellä ei oikein lempeät metodit toimi. Aika rajuilta kyllä kuulostaa tuon hoitokodin toiminta, mutta toisaalta ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitominen on halvempaa kuin riittävän työntekijämäärän palkkaaminen.
Mahtaako olla halukkaitakaan tarpeeksi. Moni rasittuu tajuttuaan että kanssakäyminen on vain eriasteista rajoittamista ja vahinkojen estämistä. Toivo kehittymisestä on heikko.
Pääseekö tuollaiseen vartija koulutukseen yhteis haussa?
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tämän perusteella muun muassa pitäisi ruveta abortoimaan kaikki vähänkään kehitysvammaiseen vivahtavat sikiöt. Meillä on ihan tarpeeksi ongelmia terveidenkin kanssa.
Haluaisitteko itse hoitaa tuon kaltaista ihmistä päivät pitkät?
Ei ole pakko hoitaa. Töitä riittää vaikka siivoojana, rakennusinsinöörinä tms. mikä kiinnostaa ja mihin rahkeet riittää. Jos abortointia voisi tehdä "kehitysvammaiselle vivahtaville sikiölle" niin kenties sinuakaan ei olisi olemassa. Enkä tarkoita sitä kehitysvammaisten haukkumisena. Totean vain, että ihan normaalisti et sinäkään ole tainnut peruskoulun oppimäärän suorittaa tuon kommentin perusteella.
Kannattaa katsoa aiheesta MOT. Taitaisi monella täälläkin hymy hyytyä jutuista, kun joutuisi kuuntelemaan hoitajaa, joka itkee tätä poikaa. Kuinka pahalta tuntui jättää tämä poika sinne laitokseen, mutta ei pystynyt enää olemaan siellä töissä. Aika kokeneen kuuloinen hoitaja oli, vaan tämä lienee hänenkin urallaan ainoaksi jäänyt laitos, jossa em. toimenpiteet normi. Hoitaja itse sanoi, että sai raivohuudot johtajalta, kun puhui tälle pojalle kauniisti ja rauhoitti tätä silittämällä. Hoitaja kun tiesi, että se toimii usein.
Minun korvaani kuulostaa siltä, että jonkinlaiseen sadistien ja epäpätevien kokoonpano tuolla laitoksessa ollut. Ei heidän olisi ikinä pitänyt sinne edes autistista lasta ottaa, mutta kun vaikeasti autistista saa niin hyvät rahat. Sekin jutussa sanotaan, ken jaksaa katsoa.
Army kundi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako olla halukkaitakaan tarpeeksi. Moni rasittuu tajuttuaan että kanssakäyminen on vain eriasteista rajoittamista ja vahinkojen estämistä. Toivo kehittymisestä on heikko.
Voiko siellä käyttää omaa army kundi henkistä taktista asukokonaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tämän perusteella muun muassa pitäisi ruveta abortoimaan kaikki vähänkään kehitysvammaiseen vivahtavat sikiöt. Meillä on ihan tarpeeksi ongelmia terveidenkin kanssa.
Haluaisitteko itse hoitaa tuon kaltaista ihmistä päivät pitkät?
Abortoi itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kaikille besserwissereille tutustumista näiden hoitolaitosten arkeen. Luulen että moni hyssyttelijä joutuisi itse turvautumaan hoitoon sen jälkeen, pelkkä hyvä tahto kun ei oikein riitä päivittäisten työtehtävien suorittamiseksi.
Niinpä. Monikohan kommentoijista on ollut paikalla todistamassa kehitysvammaisen raivokohtausta? Mulla on kehitysvammainen lapsi, jonka päällä olen joutunut istumaan, ettei hakkaisi minua ja sisaruksiaan tohjoksi ja laittaisi koko kämppää palasiksi. Tuollaisella hetkellä ei oikein lempeät metodit toimi. Aika rajuilta kyllä kuulostaa tuon hoitokodin toiminta, mutta toisaalta ymmärrän.
No Katso ihmeessä se ohjelma, missä hoitaja kertoo miten tätä lasta hoidettiin ja millaisia ne raivokohtaukset olivat. Eivät tuollaisia, mitä sinä sanot. Ja katso ihmeessä se kuvakin, missä lapsi on teipattu tuoliin. Näytti samanlaiselta paketilta kuin Vilja-Eerikan paketti.
Vierailija kirjoitti:
Army kundi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko siellä käyttää omaa army kundi henkistä taktista asukokonaisuutta?
Myös reisi tasku housuja?
Minä olen töissä paikassa, jossa hoidetaan tuommoisia erittäin vaikeita tapauksia. Kyllä niitä keinoja on. Pään paukuttajille laitetaan kypärät, hoitajia on riittävästi että ehditään vahtia, terapioita ja tukitoimia runsaasti. Lääkitykset toki myös on kovia. Tuommoisessa paikassa vaan ei ole varmasti resursseja hoitaa niin hyvin, ja näihin paremmin resursoituihin paikkoihin on pitkät jonot..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Sivistysvaltiossa pojalle olisi annettu eutanasia jo vuosia sitten. Miten tätä asiaa voisi parhaiten edistää?
Vai että oikein eutanasia. Asiahan on selvä täyspäisen aikuisen osalta, mutta kukas tämän kehitysvammaisen pojan puolesta olisi sen päätöksen tehnyt? Vai saako päätöstä edes sun mielestä tehdä jonkun puolesta, ja mihin raja vedetään?
Jos pojan älykkyys ei riitä edes oman nimensä lausumiseen, niin kyllä minun puolestani tuon päätöksen tehdä vaikka tavallinen ohikulkijakin. Miksi pitää väkisin hengissä niin sairasta ihmistä? Pahempaa kidutusta kuin mitkään liinat.
Silti elävä ihminen.
Tuolla laitoksessa on varmaan hurja meininki, kun sinne kerta otetaan ne, joita ei muualle huolita. Luulen, että tuollaisessa ympäristössä, jossa on kaikista vaikeimmat tapaukset niin alkaa nopeasti vääristymään se oma työtapa ja sen eettisyys, kun päivittäin saat puolustaa itseäsi ja muita. Sitten sitä yrittää "ratkaista" asioita väärin. Varsinkin jos esimieheltä eikä johdolta saa tukea tai mahdollisuutta hoitaa asioita toisin. Tämä juttu ahdistaa minua sekä näiden vammaisten, että heidän hoitajien puolesta.
Onnikodit. Johto ammataidottomia
Tilanne varmaan paranee kun leikataan palkoista, vähennetään henkilökuntaa, haetaan se vähäinen henkilökunta jostain Myanmarista, laitetaan tärkeimmäksi arvokai tuoton tuottaminen rikkaille ja vähennetään valvontaa.
Tätä haluaa esim kokkarit.
Marjo M kirjoitti:
Kyllä niitä kuuluukin hakata niin oppivat olemaan kunnolla.
Mitä kukaan hakkaamisesta mitään oppii? No paitsi tietenkin alistumaan ja pelkäämään.