Uusioperhe teini-ikäiset/nuoret aikuiset, eriarvoisuus
Mies suunnittelee matkoja, jonne tarkoitus mennä perheenä, mutta minun pitäisi maksaa omien teinieni osuus, jotta he pääsisivät mukaan. Ei ole kysymys halvoista matkoista. Nyt suunnittelee jouluksi Lapin reissua. Kustantaa kaiken itselleen, minulle ja omille lapsilleen, mutta ei minun lapsille. Minulla pienet tulot. Ei tietenkään ole hänen tehtävä maksaa minun lasten menoja, mutta ei tästä tule mitään, kun lapsilla on ihan eri elintaso ja pahoitan mieleni omien teinieni puolesta, enkä tietenkään halua joulua viettää erossa lapsistani.
Kommentit (37)
Kuinka paljon sinulla niitä lapsia on, jos et edes niiden osuutta pysty maksamaan, jos omaasi et edes joudu.
Voi nyyh! Ukko ei suostukaan elättämään koko pesuettasi.
Pitäiskö tehdä jotain halvempaa porukalla?
"Ei tästä tule mitään" - nimenomaan.
Jäisin kotiin. Ja miettisin tarkkaan haluanko jatkaa suhteessa.
Sellainen tarina toimettoman kynästä iltapäivän ratoksi.
Vaikeita tilantteita, mutta sinä et varmaan lähde näille reissuille myöskään. Miehesi ei ole elatusvastuussa lapsistasi.
Kumpi on nyt sinun vaatimus että mies maksaa sinunkin lapsien lomat vai lopettaa omille lapsille lomien ostelu?
Hommaa persaukisempi mies niin olette samalla viivalla.
Parasta olisi pysyä vain tapailusuhteessa, jos on ihan erilaiset taloudelliset tilanteet.
Aina kuulee lasten äidiltä että ei sinun tarvitse maksaa minun lapsen menoja mutta aina tulee tilanteita missä niitä lapsen menoja tarviikin maksaa.
Fiksuna ihmisenä olet laskenut itsellesi vuosibudjetin, ja tiedät kuinka paljon sinulla on varoja laittaa matkoihin ja muihin huvituksiin. Olet varmaan myös kertonut fiksuna ihmisenä miehelle budjettisi ja sen,e ttä kuinka paljon voit matkoihin laittaa. Kun kerran mies ei ota budjettiasi huomioon, niin sanot, ettet lähde mukaan Lappiin, koska sinulla ei ole varaa maksaa teineillesi matkaa. Ja lapsiasi tuskin olet hankkinut, jotta erityisesti juhlapyhät viettäisit heistä erossa.
Sitten kun mies suunnittelee hiihtolomaksi matkaa, sanot, ettet lähde mukaan.
pääsiäisreissusta, sanot ettet lähde mukaan.
Kesälomareissusta sanot, ettet lähde mukaan.
Syyslomareissusta sanot ettet lähde mukaan.
teet omien teiniesi kanssa jotakin teidän budjettiin sopivaa. Pidät huolta siitä, ettet osallistu miehen matkasuunnitelmiin ja valmisteluihin edes välillisesti. Sinä et tee koko porukalle ruokaa, mikäli mies käyttää vapaa-aikansa omien matkojensa suunnitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Aina kuulee lasten äidiltä että ei sinun tarvitse maksaa minun lapsen menoja mutta aina tulee tilanteita missä niitä lapsen menoja tarviikin maksaa.
Ei vaan kyse on siitä, että varakkaamman tulee tyytyä yhteistä aikaa viettäessä sen alemman budjetin mukaiseen elämään, jos haluaa yhteistä aikaa.
Sinänsä vo olla ihan ok, että esim. lomat kumpikin vanhempi viettää niiden omien teiniensä kanssa oman budjetin ja oman maun mukaan. Mutta jos yhteistä aikaa vietetään, niin silloin tarvittaessa syödään kaurapuuroa ja retkeillään ilmaisilla paikoilla, jos toisella ei ole varaa. Jos taas on valmis kustantamaan koko poppoolle matkat yms, niin sekin on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kyse on siitä, että varakkaamman tulee tyytyä yhteistä aikaa viettäessä sen alemman budjetin mukaiseen elämään, jos haluaa yhteistä aikaa.
Sinänsä vo olla ihan ok, että esim. lomat kumpikin vanhempi viettää niiden omien teiniensä kanssa oman budjetin ja oman maun mukaan. Mutta jos yhteistä aikaa vietetään, niin silloin tarvittaessa syödään kaurapuuroa ja retkeillään ilmaisilla paikoilla, jos toisella ei ole varaa. Jos taas on valmis kustantamaan koko poppoolle matkat yms, niin sekin on ok.
Jos alkaa toimiin köyhemmän ehdoilla saa omien lasten äidiltä syytöksiä pihtailusta ja syytöksiä ettei halua tehdä mitään kunnollista lasten kanssa kun se tietää että rahaa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaa toimiin köyhemmän ehdoilla saa omien lasten äidiltä syytöksiä pihtailusta ja syytöksiä ettei halua tehdä mitään kunnollista lasten kanssa kun se tietää että rahaa on
No, sitten sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin laittaa Tinderiin tarkka budjetti siitä, että mitä sinulla kuluu asumiseen, harrastuksiin, ruokaan, matkoihin. ja kertoa se, että muun lainen budjetti ei kumppanille sovi.
Tai alat suhteeseen vasta sitten, kun lapsesi ovat muuttaneet pois omaa elämää viettämään.
Puhuitteko raha-asioista ennen kuin perustitte uusperheen?
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja kernaasti otetaan mies omille lapsille sitä isän roolia näyttelemään mutta mies jolla on lapsia on useimmiten turnoff. 🙄
Niinhän se loppu peleissä on minun ja sinun lapset! Senkun maksat tai jätät reissun tekemättä! Voit myös samalla erota,ei rahasta enempi tule tulevaisuus riitaa!
No miksi olet luuseri?