Hoi treenaajat! Auttakaa amatööri alkuun :(
OLen ihan ulapalla enkä tiedä miten minun kannattaisi treenata. Mittani ovat 165cm ja 67kg. En mielestäni ole lihava, turvoksissa sitäkin enemmän. Olo on pöhöttynyt ja raskas :/ Ongelma-alueitani on vatsanseutu (erityisesti lantioläski, vyötärö on ihmeellisen timmi ja litteä) ja yläreidet. Käsissä on voimaa ja lihastakin. MInussa on kuin monen ruumiin osia yhdistettynä.
Minulla on teille muutamia kysymyksiä :)
1.) Millaista liikuntaa minun kannattaisi harrastaa? Ei ole mahdollisuutta lähteä lenkille, olen yksinhuoltaja ja töissä. Lapsen kanssa ulkoilen paljon ja iltaisin minulla on nelisen tuntia omaa aikaa kun lapsi nukkuu.
2.) Haluaisin treenata iltaisin kotona, onko iltatreenauksesta haittaa?
3.) Limuja, sokerimehuja ja herkkuja en muutenkaan syö, mutta suolaiset herkut ovat paheeni. Esimerkiksi erilaiset pasteijat ja sipsit. Nämä olen jättänyt kokonaan pois ruokavaliosta ja nyt kärsin päänsärystä. Auttaako liikunta päänsärkyyn?
4.) Kuinka paljon uskallan karsia rasvaa? Jos laitan leivällekin margariinin sijaan avokadoa, kuinka paljon minun pitäisi saada rasvaa päivässä?
5.) mitä syön ennen ja jälkeen treenin? Olen olen pesco-ovo-vegetaristi.
6.) Voinko treenata yhdellä treenikerralla aina koko kroppaa, onko liian rajua? Vai kannattaako minun treenata ensin esimerkiksi vatsaa ja selkää, toisena päivänä käsiä ja jalkoja jne?
Kiitos tuhannesti!