Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstanainen, mitä sinulle tulee mieleen miehestä, joka asuu alle 10'000 hengen kylässä?

Vierailija
08.11.2021 |

Olen varma, että jotakin negatiivista.

Proof me wrong, palstanaiset.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amis.

En ole mies, mutta itse asun pikkukylässä, minulla on yliopistotutkinto ja olen vielä ihan täällä maalla töissä teollisuudessa. Kuten myös miehenikin. Kaikki Suomen koulutetut eivät suinkaan asu kaupungeissa.

Vierailija
62/66 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amis.

Mieheni toimii tällä meidän pikkukylällä alansa erikoislääkärinä. Eli hieman enemmän koulutusta kuin amis.

Pikkukylä ja erikoislääkäri. Joku tässä kuviossa ei nyt täsmää....

😁 Voi kuvitella, että sinun on vaikea ymmärtää 😜

Hienoa, että oikein kuvitella osaat! Normaaliälyisenhän ei tarvitse edes kuvitella, kun itse on saattanut vaikka asua pikkupaikkakunnalla ja tullut sitä kautta konkreettisesti huomanneeksi, että erikoislääkärin palvelut ovat ihan muualla kuin siellä omalla pienellä kotipaikkakunnalla. Toinen vaihtoehto on ihan vaikka perehtyä asioihin. Sitenkin huomaa konkreettisesti, että erikoislääkärin palveluita ei juurikaan pikkupaikkakunnilla ole. Ai miksikö? Koska ei riitä asiakkaita tarpeeksi ja lääkäri ei ole vapaaehtoistyöntekijä. Siinäpä sinulle vähän lisää kuviteltavaa :)

Noin 10000 asukkaan pikkukylä ja työterveyteenkin erikoistutaan. Riittääkö normaaliälysi 😉

Voi lapsipieni. Sinulla on vielä paljon opittavaa asioista. Muun muassa se, että alle 10 000 asukkaan paikkakunnilla on usein niin vähän työikäisiä ihmisiä (koska ei ole paljoa työpaikkojakaan), joten erillistä työterveyslääkäriä ei ole vaan työterveys=kunnallinen terveyskeskus ja työterveyslääkäri=kunnan terveyskeskuksen yleislääkäri. Minulla on jopa yli 100 000 asukkaan kaupungissa ihan yleislääkäri työterveyslääkärinä. Kun ei se flunssasaikun kirjoittamineen tms. mitään erikoistuimista vaadi :D

Voi pikku mussukka. Vastasin vain ap:lle, että minulle tulee mieleen mieheni, joka on erikoislääkäri tässä pikkukylässä. Älä ole huolissasi, kyllä hänellä töitä riittää, liikaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ei siellä ainakaan englantia opi?

Tää oli varmaan ap:lle tarkoitettu, mutta mitä väliä. Mun naapurissa asuu mies, joka on tullut briteistä. Osaa taatusti englantia. Asukkaita täällä just 10t.

Jos tulee Briteistä, on melko luonnollista osata englantia.

Yllättävää joo. Ei muuten suomea kovin hyvin osaa, vaikka vuosia täällä asunut. Ja ihan tällä kylällä töissä. Eli kai täällä joku muukin osaa sitä englantia, kun sillä täällä pärjää. Jopa siinä duunarityössään.

Vierailija
64/66 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amis.

Mieheni toimii tällä meidän pikkukylällä alansa erikoislääkärinä. Eli hieman enemmän koulutusta kuin amis.

Pikkukylä ja erikoislääkäri. Joku tässä kuviossa ei nyt täsmää....

😁 Voi kuvitella, että sinun on vaikea ymmärtää 😜

Hienoa, että oikein kuvitella osaat! Normaaliälyisenhän ei tarvitse edes kuvitella, kun itse on saattanut vaikka asua pikkupaikkakunnalla ja tullut sitä kautta konkreettisesti huomanneeksi, että erikoislääkärin palvelut ovat ihan muualla kuin siellä omalla pienellä kotipaikkakunnalla. Toinen vaihtoehto on ihan vaikka perehtyä asioihin. Sitenkin huomaa konkreettisesti, että erikoislääkärin palveluita ei juurikaan pikkupaikkakunnilla ole. Ai miksikö? Koska ei riitä asiakkaita tarpeeksi ja lääkäri ei ole vapaaehtoistyöntekijä. Siinäpä sinulle vähän lisää kuviteltavaa :)

Noin 10000 asukkaan pikkukylä ja työterveyteenkin erikoistutaan. Riittääkö normaaliälysi 😉

Riittää. Sinulla näköjään ei, kun vakavissasi kuvittelet, että jokaisella pikkukylällä on oma työterveyslääkäri. Missä se edes työskentelisi, kun pikkukylällä ei välttämättä edes ole omaa terveyskeskusta/lääkäriasemaa? 

En kuvittele, että jokaisella. Minulle riittää, että juuri tällä meidän pikku kylällä 😉

Vierailija
65/66 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et asu samassa paikassa, joten todennäköisesti emme tapaa. Et ole mielessäni koskaan ja minua ei kiinnosta, mitä sinulle kuuluu.

Vierailija
66/66 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Olen kasvanut muutaman sadan ihmisen kylässä ja asunut myös alle 4000 ihmisen kunnassa, joten tiedän, että pikkupaikoissa asuu kaikenlaisia ihmisiä.

Myös niitä, jotka eivät sovi siihen muottiin mitä suurin osa paikan miehistä/naisista edustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme