Palstanainen, mitä sinulle tulee mieleen miehestä, joka asuu alle 10'000 hengen kylässä?
Olen varma, että jotakin negatiivista.
Proof me wrong, palstanaiset.
Kommentit (66)
Mä asun itse kylässä jossa on vähän alle 5000 ihmistä. Olen täältä kotoisin ja niin on mun mieskin. Ihan tavallisia ihmisiä ollaan. Duunareita, mutta tulot ihan ok. Ei olla mitään sivistymättömiä juntteja jotka eivät ymmärrä mistään mitään. Me viihdymme täällä pienellä paikkakunnalla joten mitä järkeä olisi muuttaa johonkin isommalle paikkakunnalle missä ei viihdy?
En tajua mitä negatiivistä ihmisestä pitäisi ajatella pelkästään asuinpaikan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amis.
Mieheni toimii tällä meidän pikkukylällä alansa erikoislääkärinä. Eli hieman enemmän koulutusta kuin amis.
Pikkukylä ja erikoislääkäri. Joku tässä kuviossa ei nyt täsmää....
Eläinlääkäri? Erikoistunut nautojen synnytyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maajussille morsiamessa näitä näkee. Osa on oikein mukavia tavallisia miehiä. Osa peräkammarinpoikia, joista näkee kilometrien päähän, miksi eivät ole pariutuneet vielä 40-50-vuotiainakaan.
Niin, ihan kuten kaupungissakin. Ei sielläkään mitään pelkkiä helmiä ole treffimarkkinoilla.
Miehenä komppaan tätä.
Liian usein tulee vastaan nainen jolla on vielä heinätkin matkalaukussa. Luulee reppanat että asuinkunnan muutos tuo sivistyksen.
Ehei, lanta kulkeutuu mukananne eikä se lähde pelkällä suihkulla.
0/5. Sinusta ainakin huomaa, että syntyminen isoon kaupunkiin ei todellakaan tee automaattisesti ihmisestä sivistynyttä :D
Tietysti haukut minut koska olet eri mieltä. Todistat pointtini, kiitos siitä.
Mikä olikaan pointtisi?
t. sama
Tavaa viestini ääneen. Käytä siihen niin paljon aikaa kun tarvitset.
Ei tulisi pieneen mieleenkään. Sen sonnan läpilukaisussa oli ihan tarpeeksi. Todisti hyvin minulle, että olet sivistymätön moukka/trolli.
t. sama
Eli et ollut kiinnostunut pointistani. Ei yllätä että halusit vain haukkua.
Se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa.
Onko tuttu sanonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maajussille morsiamessa näitä näkee. Osa on oikein mukavia tavallisia miehiä. Osa peräkammarinpoikia, joista näkee kilometrien päähän, miksi eivät ole pariutuneet vielä 40-50-vuotiainakaan.
Niin, ihan kuten kaupungissakin. Ei sielläkään mitään pelkkiä helmiä ole treffimarkkinoilla.
Miehenä komppaan tätä.
Liian usein tulee vastaan nainen jolla on vielä heinätkin matkalaukussa. Luulee reppanat että asuinkunnan muutos tuo sivistyksen.
Ehei, lanta kulkeutuu mukananne eikä se lähde pelkällä suihkulla.
0/5. Sinusta ainakin huomaa, että syntyminen isoon kaupunkiin ei todellakaan tee automaattisesti ihmisestä sivistynyttä :D
Tietysti haukut minut koska olet eri mieltä. Todistat pointtini, kiitos siitä.
Mikä olikaan pointtisi?
t. sama
Tavaa viestini ääneen. Käytä siihen niin paljon aikaa kun tarvitset.
Ei tulisi pieneen mieleenkään. Sen sonnan läpilukaisussa oli ihan tarpeeksi. Todisti hyvin minulle, että olet sivistymätön moukka/trolli.
t. sama
Eli et ollut kiinnostunut pointistani. Ei yllätä että halusit vain haukkua.
Se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa.
Onko tuttu sanonta?
Kyllä minua pointtisi kiinnostaa. Harmi, vaan että sinulla on liian kiire leikkiä uhria ja puhua ihan muusta kuin siitä pointistasi. Eli tyypillinen trolli.
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amis.
Mieheni toimii tällä meidän pikkukylällä alansa erikoislääkärinä. Eli hieman enemmän koulutusta kuin amis.
On niitä, mutta yleensä tekevät keikkaa sairaalassa ja naapurikunnissa, vastaanotto on vain esim. yhtenä päivänä viikossa. Itse tunnen pikkukylällä asuvan erikoislääkärin, jolla on vastaanotto, mutta ei se ole joka päivä, vaan käy myös sairaalassa töissä kaupungissa. En kerro tarkemmin, kun en halua kertoa mikä kylä, on sen verran pieni. Entinen muutaman tuhannen asukkaan kunta, joka nykyään kuuluu kaupunkiin, jossa se sairaalakin on.
Vierailija kirjoitti:
Että ei siellä ainakaan englantia opi?
Tää oli varmaan ap:lle tarkoitettu, mutta mitä väliä. Mun naapurissa asuu mies, joka on tullut briteistä. Osaa taatusti englantia. Asukkaita täällä just 10t.
Ei yhtään mitään. En vietä päiviäni miettien miehiä, joita en edes tunne, täysin riippumatta siitä, asuvatko he alle 10 000 hengen kylässä vai miljoonakaupungissa.
Puolisoni asui 5000 asukkaan kylässä, kun tutustuimme. Nyt minäkin asun täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ei siellä ainakaan englantia opi?
Tää oli varmaan ap:lle tarkoitettu, mutta mitä väliä. Mun naapurissa asuu mies, joka on tullut briteistä. Osaa taatusti englantia. Asukkaita täällä just 10t.
Jos tulee Briteistä, on melko luonnollista osata englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amis.
😁 Voi kuvitella, että sinun on vaikea ymmärtää 😜
Ettei oo kelanelätti sosiaalipummi. Ei oo huumehörhö eikä muutenkaa rikollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amis.
Hienoa, että oikein kuvitella osaat! Normaaliälyisenhän ei tarvitse edes kuvitella, kun itse on saattanut vaikka asua pikkupaikkakunnalla ja tullut sitä kautta konkreettisesti huomanneeksi, että erikoislääkärin palvelut ovat ihan muualla kuin siellä omalla pienellä kotipaikkakunnalla. Toinen vaihtoehto on ihan vaikka perehtyä asioihin. Sitenkin huomaa konkreettisesti, että erikoislääkärin palveluita ei juurikaan pikkupaikkakunnilla ole. Ai miksikö? Koska ei riitä asiakkaita tarpeeksi ja lääkäri ei ole vapaaehtoistyöntekijä. Siinäpä sinulle vähän lisää kuviteltavaa :)
Vierailija kirjoitti:
Ettei oo kelanelätti sosiaalipummi. Ei oo huumehörhö eikä muutenkaa rikollinen.
Mistä tuollaista päättelet? Pikkukylällähän on jopa todennäköisemmin Kelan elätti, kun ei niissä juurikaan ole töitä tarjolla. Ja kun ei ole töitä ja tulevaisuus näyttää muutenkin toivottomalta, voi tulla mieleen hakea jännitystä elämään rikoksilla tai unohdusta huumeista. Näin tekivät ainakin ne, jotka omalta kotikylältäni eivät päässeet koulutuksen avulla pois tai suvun maiden avulla maanviljelijäksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amis.
Hienoa, että oikein kuvitella osaat! Normaaliälyisenhän ei tarvitse edes kuvitella, kun itse on saattanut vaikka asua pikkupaikkakunnalla ja tullut sitä kautta konkreettisesti huomanneeksi, että erikoislääkärin palvelut ovat ihan muualla kuin siellä omalla pienellä kotipaikkakunnalla. Toinen vaihtoehto on ihan vaikka perehtyä asioihin. Sitenkin huomaa konkreettisesti, että erikoislääkärin palveluita ei juurikaan pikkupaikkakunnilla ole. Ai miksikö? Koska ei riitä asiakkaita tarpeeksi ja lääkäri ei ole vapaaehtoistyöntekijä. Siinäpä sinulle vähän lisää kuviteltavaa :)
Noin 10000 asukkaan pikkukylä ja työterveyteenkin erikoistutaan. Riittääkö normaaliälysi 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amis.
Noin 10000 asukkaan pikkukylä ja työterveyteenkin erikoistutaan. Riittääkö normaaliälysi 😉
Voi lapsipieni. Sinulla on vielä paljon opittavaa asioista. Muun muassa se, että alle 10 000 asukkaan paikkakunnilla on usein niin vähän työikäisiä ihmisiä (koska ei ole paljoa työpaikkojakaan), joten erillistä työterveyslääkäriä ei ole vaan työterveys=kunnallinen terveyskeskus ja työterveyslääkäri=kunnan terveyskeskuksen yleislääkäri. Minulla on jopa yli 100 000 asukkaan kaupungissa ihan yleislääkäri työterveyslääkärinä. Kun ei se flunssasaikun kirjoittamineen tms. mitään erikoistuimista vaadi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amis.
Riittää. Sinulla näköjään ei, kun vakavissasi kuvittelet, että jokaisella pikkukylällä on oma työterveyslääkäri. Missä se edes työskentelisi, kun pikkukylällä ei välttämättä edes ole omaa terveyskeskusta/lääkäriasemaa?
Wut? Asun kunnassa jonka asukasmäärä on alle 4500...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amis.
Meidän kylän ikäjakauma ainakin on sellainen, että geriatrille töitä löytyy. Tuossa naapurustossa asuu kaksi erikoislääkäriä, jotka ajavat töihin 30 km päähän kaupunkiin. Tämä on oma panokseni muuten kivan ketjun lääkärijankkaukseen.
Suurin osa kyllä perus duunareita. Jos joku itsestään enempää kuvittelee "asemansa" takia niin ehkä sitten viihtyykin paremmin kaltaistensa kanssa isommassa maailmassa.
t. sama