Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omatoimisuus on typerin asia ikinä!!

Vierailija
08.11.2021 |

Minua aina työpaikalla ja kotona moititaan siitä, etten ole tarpeeksi omatoiminen ja että aina pitää antaa ohjeita. Mutta aina kun teen jotain itse ja kysymättä niin teen väärin ja kaikki suuttuu vielä enemmän!! Eikö olisi parempi, että minulle anettaisiin selkeät ohjeet miten homma tehdään ja sillä tavalla lopputulos on hyvä kuin että lähden ominpäin tekemään jotain mikä silti menee väärin vain koska fiksummat ihmiset ovat liian laiskoja antamaan ohjeita?? Jos joutuu koko ajan valittamaan, että jotain ei ole tehty niin kuin SINÄ haluat, mutta silti et ole valmis tekemään sitä itse tai opastamaan, niin vika on kyllä SINUSSA.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole koulutusta tehtäviisi?

Vierailija
2/5 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole koulutusta tehtäviisi?

Ei ole vissiin koulutusta normaaliin arkeenkaan, kun näin tapahtuu kotonakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että et ajattele asioita tai et ymmärrä mikä työtehtäviesi päämäärä on.

Valitettavasti ainakaan työelämässä ei kovinkaan monella ole aikaa antaa ohjeita sellaisella tarkkuudella, että itseajattelulle ja soveltamiselle ei jää tilaa. 

Kun esittelet lopputulosta, voit sanoa epäselvien asioiden kohdalla, että "tein tämän näin, onko hyvä vai korjataanko?" 

Kyllä se siitä, ota ajatus mukaan tekemiseen, äläkä pelkää pieniä virheitä ja mieti aina lopputulosta, mikä olisi kokonaisuuden kannalta järkevintä. Pikkuhiljaa opit ymmärtämään mistä kaikessa on kyse ja sinusta tulee omatoiminen ja itseohjautuva, jotka työelämässä ovat erittäin tärkeitä arvoja.

Vierailija
4/5 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kerran sössii kaikki asiat, niin ehkä vika on kuitenkin enemmän hänessä.

Vierailija
5/5 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti riittää kun ohjeistaan kerran, vaativimmissa näytetään pari kertaa ja ohjeistetaan muutama.

Jos ohjeet ei jää päähän, kirjaa ne ylös. Minulla on töissä perehdytyksen jäljiltä iso vihko ohjeita, johon palaan aina välillä, kun pitää tehdä jotain harvemmin eteen tulevaa. Jos saan palautetta, kirjaan ohjeisiin lisätietoa.

Jos kotona joku päsmäröisi kotitöitä, niin jättäisin tekemättä. Toki jos on sellainen mitä en osaa, esimerkiksi pattereiden ilmaamista opettelin viikonloppuna, niin puoliso oli opastamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme