Rokotevastaiset puhuvat pelottelusta. Miten on, PELKÄÄTTEKÖ SAIRASTUMISTA? Kysymys siis rokotevastaisille.
Olen rokotemyönteinen ja rokotettu ja minä pelkään. Pelkään influenssaa jonka olen kerran joutunut sairastamaan ja silloin lopulta tarvitsin jo hengityksen avustamista koneella, vaikka olin terve hyväkuntoinen nuori. Niin vain kävi että taistelin elämästä ja kuolemasta TYKSin teholla. Henki säilyi mutta keuhkoista ei voi sanoa samaa. Lisäksi olin melkein vuoden psykoosimaisessa tilassa taudin jälkeen.
Mutta tehän ette pelkää tällaista?
Kommentit (36)
En ole ”rokotevastainen” vaan ns. epäröivä. Sairastan hyvin huonosti tunnettua ja erikoista sairautta, ja viiteryhmässäni useat ovat menneet huomattavasti huonompaan kuntoon otettuaan ko. rokotteen. Myös itse tauti on aiheuttanut monille saman. Pelkään sekä mahdollisia rokotehaittoja että tautia äärimmäisen paljon, ja siksi elän käytännössä eristyksessä. En pidä siitä, mutta oltuani sairauteni invalidisoimana useita vuosia en tahdo ottaa mitään riskejä.
Meitä on moneksi. Ei kannata yleistää
Ei, en pelkää. En ole ottanut ensimmäistäkään koronarokotetta.
Minun päätökseni olla rokottautumatta perustuu kaikessa yksinkertaisuudessaan siihen, että mieluummin saan koronatartunnan kuin otan kiirellä kyhätyn rokotteen, jonka pitkäaikaisvaikutuksista kenelläkään ei ole mitään tietoa. Sitä tietoa ei vaan voi olla, kun kenelläkään tätä rokotetta ei ole ollut edes puoltatoista vuotta.
Olen siis tehnyt sen ratkaisun, jonka uskon olevan terveyteni kannalta paras.
Tottakai jokainen pelkää varmasti vakavaa sairastumista, oli sitten rokotettu tai ei.
Voisiko nyt mitenkään tulla ymmärrystä sille, että osa on kriittisiä, osa sairaita (eivät uskalla ottaa), osa ei vaan voi ottaa ja osa nähnyt rokotteesta tulevan jotakin jne. Ei ole mitään tiettyä rokottamattomien ryhmää, joka hengittää samaa aatetta. Eihän kaikki rokotetutkaan ole asioista samaa mieltä.
Olen itse kaatunut pahasti liukkaalla kadulla. Kuljen aina nastakengillä. Kuljetko sinä? Haluatko kaatua? Tuskin, silti sinulla voi olla jokin syy siihen, ettet suojaudu kaikkea vastaan. Ei se tarkoita, että haluat silti kallon halki ja ristiluun päreiksi.
En pelkää sairastumista. Kaikki meistä sairastuvat johonkin tautiin jossain elämän vaiheessaan.
En kuitenkaan halua olla lääketehtaiden koekaniini ja ottaa rokotetta jonka vaikutusta kukaan ei tiedä.
Äläkä ala suoltaa sitä mantraa että rokote estää ainakin sairastumasta vakavasti, koska varmaan jo itsekin tiedät että se ei pidä paikkaansa
Vierailija kirjoitti:
Tottakai jokainen pelkää varmasti vakavaa sairastumista, oli sitten rokotettu tai ei.
Voisiko nyt mitenkään tulla ymmärrystä sille, että osa on kriittisiä, osa sairaita (eivät uskalla ottaa), osa ei vaan voi ottaa ja osa nähnyt rokotteesta tulevan jotakin jne. Ei ole mitään tiettyä rokottamattomien ryhmää, joka hengittää samaa aatetta. Eihän kaikki rokotetutkaan ole asioista samaa mieltä.
Olen itse kaatunut pahasti liukkaalla kadulla. Kuljen aina nastakengillä. Kuljetko sinä? Haluatko kaatua? Tuskin, silti sinulla voi olla jokin syy siihen, ettet suojaudu kaikkea vastaan. Ei se tarkoita, että haluat silti kallon halki ja ristiluun päreiksi.
Erittäin hyvää, viisasta ja kiihkotonta tekstiä.
Kunpa rokotuksista öyhöttävät vihamieliset ymmärtäisivät sen, mitä kirjoitit!
Vierailija kirjoitti:
Minun päätökseni olla rokottautumatta perustuu kaikessa yksinkertaisuudessaan siihen, että mieluummin saan koronatartunnan kuin otan kiirellä kyhätyn rokotteen, jonka pitkäaikaisvaikutuksista kenelläkään ei ole mitään tietoa.
Eipä koronatartunnankaan pitkäaikaisvaikutuksista ole kenelläkään tietoa.
Sama kuin kysyisit, miksi joku ei käänny m.uslimiksi m.uslimimaassa, miksi? Kun se olisi kannattavaa. Eikö hän pelkää kuolemaa? Ei MITÄÄN järjellistä syytä olla kääntymättä m.uslimiksi. Mutta, on vain erilaisia syitä. :)
En tärvää voimiani rokotteen tai koronan pelkäämiseen vaan mieluummin pähkäilen sitä kuinka selvitä tulevassa dystopiassa ja miten varautua siihen
Jos kulkee Jeesuksen kanssa niin ei tarvitse pelätä mitään. Ei edes kuolemaa, koska Jeesus on voittanut sen.
Rokottamattomuuden edut ovat suuremmat kuin haitat.
Puolet koronapiikeistä on placeboa.
Olen sairastanut koronan. En ota piikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun päätökseni olla rokottautumatta perustuu kaikessa yksinkertaisuudessaan siihen, että mieluummin saan koronatartunnan kuin otan kiirellä kyhätyn rokotteen, jonka pitkäaikaisvaikutuksista kenelläkään ei ole mitään tietoa.
Eipä koronatartunnankaan pitkäaikaisvaikutuksista ole kenelläkään tietoa.
Jos koronatartunta omalle kohdalle sattuu, luotan enemmin omaan immuunijärjestelmääni kuin testaamattomaan uuteen lääketeknologiaan. Kaikkien todennäköisyyksien valossa tauti olisi minulle erittäin lievä, eikä tunnu hyvältä minimaalisen riskin vuoksi antaa ruiskuttaa jotain ihan uudenlaista valmistetta kehooni.
Pelkään rokotettujen uhkailua. Mediassa jotkut Lehtoset, Nohynekit, Rämetit mm. lataavat niin paksua tekstiä, että se herättää pelkoa ja järkytystä.
En pelkää. En ota keskeneräistä rokotetta kymmeniä kertoja. Jos saan koronan niin taistelen ja voitan sen ja saan immuniteetin. Jos kuolen niin sitten luonto on niin ennältä määrännyt.
Joku kirjoitti: Piikkihaittoja pelkään, liian monta tapausta lähipiirissä.
Siis mitä piikkihaittoja? Jos tulee kuumetta tms. se vain kertoo, että aine tehoaa, eilä rokote ole mitään olematonta litkua.
Eli et rokottamattomana pelkää keuhkojesi alikuntoa loppuiäksi. Silloin kun jokainen päivä on liikaa kärsimystä.
Pelkäät piikkiä, mikä on laimeampi kuin hyttysen pisto. Voivoi...
En pelkää koronaa, enkä edes kuolemaa. Elämässä on niin paljon riskejä, että turha alkaa jotain alle prosentin riskiä flunssaa pahemmasta pelkäämään.
Median yksipuolinen lietsonta ja pakotus saa vain epäilemään koko piikitysrallia entisestään. Lisäksi useat näiden rokotteiden kehityksessä mukana olleiden varoitukset riskeistä ja ihmettely rokotysvauhdista ja -vimmasta, lisää vain lisää epäilyksiä.
Ideaalimaailmassa kriittinen siipikin saisi esittää näkemyksiään mediassa, eikä sensuuri piilottelisi näitä. Jos debatin lopputulos olisi naurettavan selvä, nauraisin itsekin lopulta muiden mukana turhille epäilyksille.
Mutta passipakotus ja yksipuolinen propaganda ei naurata.
Isä on ensiavussa töissä ja kuullut kuinka on lisääntynyt
Sydänoireet
Veritulpat
Tärinäoireet
Kuukautisvuoto jatkuu runsaana
Ym
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomuuden edut ovat suuremmat kuin haitat.
Olen ottanut rokotteet. Pelkään koronaa, koska muutama tuttu on sen sairastanut ja saivat kärsiä pitkään vaikka ovat ikäisiäni eli eivät iäkkäitä.
En pelkää tautia mutta pelkään mihin tämä hysteria johtaa.
En pelkää. Todennäköisyys joutua teholle on kuitenkin tosi pieni. Piikkihaittoja pelkään, liian monta tapausta lähipiirissä.