Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä se on se lääke, jota mainostettiin ahdistukseen ja nukkumisongelmiin? Siis ilman reseptiä.

Vierailija
08.11.2021 |

Järki lähtee, tää ahdistus on niin paskaa. En saa öissä nukuttua, vaan heräilen koko ajan. Päivisin olo on kuin jyrän alle jäänyt (nukkumattomuuden takia), ahdistaa, väsyttää ja kaikki ärsyttää.
Eilen näin telkkarissa ohimennen mainoksen jostain rohdosvalmisteesta, jonka luvattiin auttavan hermostuneisuuteen ja unettomuuteen ja sitä voi ottaa sekä aamulla ja illalla. Sattuuko kukaan muistamaan, mikä valmiste oli kyseessä? Tai jos on itse saanut apua jostain tällaiseen oloon, niin muutkin vinkit otetaan vastaan. :(

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke mainitsemiisi asioihin on olla läsnä mahdollisimman usein vain tässä hetkessä. Kokeile sellaista, että Muutaman minuutin ajan kuvittele ettet ole kukaan. Ettet ole nimesi taikka henkilötunnuksesi. Et ole minkään maalainen. Unohda täksi pieneksi hetkeksi myös kaikki mielipiteesi elämästä tai itestäsi, muista tai tästä maailmasta.

Keskity olemaan vain tässä ja nyt ilman mitään mielipidettä mihinkään suuntaan ja ilman, että olet joku. Jätä ajatuksesi hetkeksi pois, kuuntele tarkkaavaisesti ympäristöäsi ja vaikka hengitystäsi. Tunne kehosi. Älä odota mitään vaan ole tässä ja nyt. Katsele itseäsi sielusi silmin ja sitten katso ympäristöäsi. Älä nimeä mitä näet vaan katso vain mieli kirkkaana.

Leikkaa mielessäsi aiempi hetki, eilinen ja koko aiempi elämäsi. Leikkaa myös tulevaisuus. Ole vain tässä. Älä kuvittele mitään, ole vain tässä. Saat kyllä kaiken ajatusmelun takaisin tämän hetken jälkeen. Et katoa mihinkään. Päinvastoin.

Voit tehdä tätä ajatusleikkiä missä ja milloin vain. Yhtäkkiä kaupan jonossa havahdun päänsisäinen kommentointiisi ja voit valita kuunnella intensiivisesti ympäristöäsi mieli täysin tyhjänä ja avoimena. Voit olla ei kukaan. Ja samassa tuntea ykseyden kaikkien kanssa. Kannattaa kokeilla.

Joskus jos on sellainen olo että on väsynyt itse itseensä niin voit päättää ettet nyt pieneen hetkeen usko yhtään omaa ajatustasi vaan päätät olla olematta mitään mieltä mistään ja vain olet niinkuin vaikka pihan puu joka vain on ja nauttii olevaisuudestaan.

Vierailija
42/42 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen 5-htp:n kannattaja. Olen tänä vuonna syönyt sitä kolme kuuria ja on muuten ihana aine. Minulla on ollut krooninen ahdistuneisuushäiriö 20 vuotta ja olen kokeillut noin kymmentä eri lyhyt- ja pitkävaikutteista lääkettä, hyödyttömiä/vaarallisia/koukuttavia jne.

5-htp ei ole mikään diapam vaan oikeasti saa mielialan nousemaan ja stressin laskemaan. Amerikkalaissa lääketutkimuksissa se on osoittautunut Prozacia tehokkaammaksi ja mikä erikoista, yhteiskäytössä vaste on vielä parempi.

Parhaana valmisteena pidän Solgaria, jossa on myös valerianaa mukana.

Itselleni ei toiminut yhtään tuo Relaxor. Valeriaana on unilääkkeenä hyvä mutta saattaa tehdä unista levottomia. Melatoniini on minulle muuten placeboa paitsi pahentaa autoimmuunisairauksien oireita.

Mitä autoimmuunisairauksia se pahentaa?

Ainakin levottomat jalat- oireyhtymää. Tuli itse todettua, kun yritin siirtää unirytmiä melatoniinilla. Seurasi kaksi kuukautta unettomia öitä, nukahtaminen oli mahdotonta ja jalat sätki päivisinkin niin että piti olla liikkeessä koko ajan. Normaalisti rls ei mulla pahemmin oireile kuin aamuyöstä (mikä on epätyypillistä).

Aloin sitten tutkia asiaa ja lyhyesti, melatoniini stimuloi immuunisoluja tuottamaan tulehdusta aiheuttavia sytokiineja. Googlettamalla sinäkin varmaan löydät aiheesta lisää. Autoimmuunisairauksia on niin moneen lähtöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi