Mikä se on se lääke, jota mainostettiin ahdistukseen ja nukkumisongelmiin? Siis ilman reseptiä.
Järki lähtee, tää ahdistus on niin paskaa. En saa öissä nukuttua, vaan heräilen koko ajan. Päivisin olo on kuin jyrän alle jäänyt (nukkumattomuuden takia), ahdistaa, väsyttää ja kaikki ärsyttää.
Eilen näin telkkarissa ohimennen mainoksen jostain rohdosvalmisteesta, jonka luvattiin auttavan hermostuneisuuteen ja unettomuuteen ja sitä voi ottaa sekä aamulla ja illalla. Sattuuko kukaan muistamaan, mikä valmiste oli kyseessä? Tai jos on itse saanut apua jostain tällaiseen oloon, niin muutkin vinkit otetaan vastaan. :(
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Relaxor fortea. Relaxor forte auttaa rentoutumaan ja poistaa jännitystä.
Eikä tule riippuvuutta. Tuotteen hinta vaihtelee ostopaikasta riippuen 8,50 - 14,00 e. Pakkauksessa on 60 imeskeltävää tablettia.Tuo muuten on tosiaan ihan samaa ainetta eli kärsimyskukkauutetta, 188 mg per tabletti, mutta maksaa siis 60 tablettia pari euroa vähemmän kuin sedix 28 tablettia (Sedixissä 200 mg per tabletti eli vain 12 g enemmän).
Minkä lisäksi noi relaxorit on tehty Suomessa, Sedix on Sana Farman tuote eli tehty jossain ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Duranoct ja Novanight!
Lisään että näissä on muutakin melatoniin lisäksi.
Jos aikoo käyttää pelkkää melatoniinia, suihke on nopein ja kätevin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sedix, kärsimyskukkauute. Relaxor Forte on kyllä halvempaa.
Voi myös pahentaa oireita ja aiheuttaa sekavia ajatuksia.
Löytyykö tästä enemmän tietoa jostain? Ennen se on helpottanut mutta viimeksi kun testasin taas ni enää en ole uskaltanut...
Kävely. Seitsemän kilometriä päivässä. Jos ei tunnu auttavan, annostusta saa vapaasti nostaa.
Reseptittä laillisesti ei saa muuta tehokasta psykoaktiivista rohtoa kuin alkoholia.
Se voi tilapäisesti auttaakin, mutta sen kanssa joutuu helposti ojasta allikkoon.
Itselleni ei sovi kärsimyskukka, aiheuttaa sekavan olon ja väsymyksen. Sitruunamelissa toimii paremmin, eikä siitä tuu samanlainen negatiivinen olo, uutteena, tablettina tai teessä. Sininen uni -tabletit kans ok, niissä valeriaanaa ja teaniinia.
Ruokakaupoissa myydään erilaisia iltateelaatuja, joissa voi olla tuotteesta riippuen esim. kamomillaa, sitruunamelissaa, valeriaanaa. Clipperin Nighty nightia juon iltapäivälläkin, ei siitä tokkuraan tule.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistushullu vauhdissa.
Ahdistushullu-hullu siellä vauhdissa.
Mulla on jotain melatoniinitabletteja, joissa on myöa sitruunamelissaa, kärsimyskukkaa ja l-teaniinia, mutta ei kyllä valitettavasti vaikuta mitenkään.
Mulle ei sopinut Sedix ollenkaan. Ilmeisesti aika paljon yksilökohtaista vaihtelua.
Sen sijaan L-teaniini on erinomainen mutta sitä pitää ottaa isoilla annoksilla.
200mg kerralla toimii mulla aika hyvin. Vaikutus on verrattavissa mielestäni johonkin 5mg:n Diapamiin.
Olen käyttänyt myös paljon kovempia reseptilääkkeitä ja niissä toki teho on sitten suurempi, mutta on myös sivuvaikutuksia sitten enemmän.
Täällä toinen 5-htp:n kannattaja. Olen tänä vuonna syönyt sitä kolme kuuria ja on muuten ihana aine. Minulla on ollut krooninen ahdistuneisuushäiriö 20 vuotta ja olen kokeillut noin kymmentä eri lyhyt- ja pitkävaikutteista lääkettä, hyödyttömiä/vaarallisia/koukuttavia jne.
5-htp ei ole mikään diapam vaan oikeasti saa mielialan nousemaan ja stressin laskemaan. Amerikkalaissa lääketutkimuksissa se on osoittautunut Prozacia tehokkaammaksi ja mikä erikoista, yhteiskäytössä vaste on vielä parempi.
Parhaana valmisteena pidän Solgaria, jossa on myös valerianaa mukana.
Itselleni ei toiminut yhtään tuo Relaxor. Valeriaana on unilääkkeenä hyvä mutta saattaa tehdä unista levottomia. Melatoniini on minulle muuten placeboa paitsi pahentaa autoimmuunisairauksien oireita.
Vierailija kirjoitti:
Reseptittä laillisesti ei saa muuta tehokasta psykoaktiivista rohtoa kuin alkoholia.
Se voi tilapäisesti auttaakin, mutta sen kanssa joutuu helposti ojasta allikkoon.
Tuo on niin kirotun totta. Pakko kohta taas rikkoa lakia tai tämän viinan kanssa menee henki. Lääkärissä olen käynyt eikä niiltä saa apua. Pelkästään huonoja lääkkeitä.
Onko tässä ketjussa luotettavaa terveystietoa?
Sedixillä pääsin irti PTSD oireista. Samaan aikaan kyllä tein päätöksen että ravistelen itseäni joka kerta kun paha ajatus tulee.
Kumpi sitten olikaan suurempi syy, mutta takaumista pääsin irti ja yöt ilman heräilyä vihdoin (yli vuosi oireita). En syönyt edes paketillista loppuun kun helpotti jo.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ketjussa luotettavaa terveystietoa?
Tässä ketjussa on vastauksia ap:n kysymykseen, eli ihmisten henkilökohtaisia kokemuksia rohdosvalmisteista. Omalla kohdallani pidän kehoni tuntemuksia kaikista luotettavimpana mittarina. Jos haet tieteellistä dataa, olet väärässä ketjussa.
Kokeile nukkumista eri paikassa. Itselläni auttaa olohuoneen lattialla leveällä patjalla nukkuminen. Valot ja äänet minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen 5-htp:n kannattaja. Olen tänä vuonna syönyt sitä kolme kuuria ja on muuten ihana aine. Minulla on ollut krooninen ahdistuneisuushäiriö 20 vuotta ja olen kokeillut noin kymmentä eri lyhyt- ja pitkävaikutteista lääkettä, hyödyttömiä/vaarallisia/koukuttavia jne.
5-htp ei ole mikään diapam vaan oikeasti saa mielialan nousemaan ja stressin laskemaan. Amerikkalaissa lääketutkimuksissa se on osoittautunut Prozacia tehokkaammaksi ja mikä erikoista, yhteiskäytössä vaste on vielä parempi.
Parhaana valmisteena pidän Solgaria, jossa on myös valerianaa mukana.
Itselleni ei toiminut yhtään tuo Relaxor. Valeriaana on unilääkkeenä hyvä mutta saattaa tehdä unista levottomia. Melatoniini on minulle muuten placeboa paitsi pahentaa autoimmuunisairauksien oireita.
Mitä autoimmuunisairauksia se pahentaa?
Minuakin kiinnostaa melatoniinin yhteys autoimmuunisairauteen. Uskaltaako melatoniinia kokeilla, kun on näitä ai-sairauksia?
Lääke mainitsemiisi asioihin on olla läsnä mahdollisimman usein vain tässä hetkessä. Kokeile sellaista, että Muutaman minuutin ajan kuvittele ettet ole kukaan. Ettet ole nimesi taikka henkilötunnuksesi. Et ole minkään maalainen. Unohda täksi pieneksi hetkeksi myös kaikki mielipiteesi elämästä tai itestäsi, muista tai tästä maailmasta.
Keskity olemaan vain tässä ja nyt ilman mitään mielipidettä mihinkään suuntaan ja ilman, että olet joku. Jätä ajatuksesi hetkeksi pois, kuuntele tarkkaavaisesti ympäristöäsi ja vaikka hengitystäsi. Tunne kehosi. Älä odota mitään vaan ole tässä ja nyt. Katsele itseäsi sielusi silmin ja sitten katso ympäristöäsi. Älä nimeä mitä näet vaan katso vain mieli kirkkaana.
Leikkaa mielessäsi aiempi hetki, eilinen ja koko aiempi elämäsi. Leikkaa myös tulevaisuus. Ole vain tässä. Älä kuvittele mitään, ole vain tässä. Saat kyllä kaiken ajatusmelun takaisin tämän hetken jälkeen. Et katoa mihinkään. Päinvastoin.
Totta. Olen ostanut jo toista vuoden ajan Relaxsoria hintaan 8,50e 60 tbl. Ensin ostin Sedixiä ja huomasin hintaeron.