Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli läheisestä, joka otti mielummin verenpaine,- kolesteroli- ja diabeteslääkkeet kuin muuttaa elintapojaan

Vierailija
08.11.2021 |

Auttaako lääkitys todella niin, että poistuu nuo ongelmat, joita yli 100 kg paino (pienikokoisella naisella) aiheuttaa? Ei kasviksia, ei liikuntaa, joka päivä makeita herkkuja... mutta onhan nyt se lääkitys.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas itsemurha

Vierailija
2/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne saattoi olla jo sellainen, että lääkitys oli pakko ottaa vaikka olisi luvattu korjata elintavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään. Mutta jokainen syö mitä haluaa. Harmi vain, että siitä ei läheskään aina nykyään ole seurauksena lähtö suorilta jaloilta, vaan tie vie ensin tavalla tai toisella jonkinlaisen raskaan tuen piiriin. Maksaa sen sitten kuka mitenkin missäkin tilanteessa...

Vierailija
4/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne saattoi olla jo sellainen, että lääkitys oli pakko ottaa vaikka olisi luvattu korjata elintavat.

Hän itse sanoi, että lääkäri oli ehdottanut 10 kg pudottamista lääkityksen sijaan, mutta hän otti mielummin lääkkeet. ap

Vierailija
5/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet hoitavat tässä tapauksessa seurauksia, ei syitä. En voi kuin ottaa etänä osaa, jos ihminen ei itse kohtaa itseään ja hyväksy alkajaisiksi epäonnistumistaan terveytensä ylläpidossa niin ulkopuolelta on hyvin vähän tehtävissä.

Vierailija
6/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla enemmän Pippa Laukkoja, jotka ohjaisivat ihmiset kädestä pitäen muutoksen tielle. Kun lääkäri sanoo potilaalle, että 10 kg pitäisi pudottaa, se voi tuntua monesta ihan ylivoimaiselta, kun ei tiedetä, mihin tarttua. Eikä haluta kuulla tietenkään sitä niiltä läheisiltäkään. Joku isompi auktoriteetti pitäisi olla.

Vierailija
7/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä ajattelit tehdä asialle?

Paras vain hyväksyä että asia on hänen päätettävissä, ei sinun.

Vierailija
8/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avausviesti saa alapeukkuja?

Vierailija
9/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tietää, ettei kykene elämäntapamuutoksiin.

Vierailija
10/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää että olet huolissasi, mutta muutoksen täytyy lähteä itsestä. Kyllä minäkin tiedostin riskit monta vuotta, mutta vasta kun lähipiirissä tapahtui vakava sairastuminen, heräsin ja ryhdyin muuttamaan elintapojani. Sokeri-,kolesteroli- ja RR-arvot alkoivat olla jo rajoilla. Ei siinä läheisten huolenilmaisut auttaneet. Ajatustyötä kesti minulla puoli vuotta, kunnes olin valmis muutokseen.

Vierailija
11/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tässä koronassakin on vaikeus, kun ihmiset ottaa mieluummin piikin kuin alkaa syödä terveellisesti ja liikkua. Lihavilla ei rokote edes toimi niin kuin normaalipainoisella, että sekin itse aiheutettu vaje vielä päälle. Ei maskit ja rokotteet paikkaa pahimmillaan koko elämän ajan harjoitettua itsetuhoa.

Vierailija
12/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi avausviesti saa alapeukkuja?

Koska ”huoli” on nykyään lähinnä kontrollinhalua verhottuna ”sivistyneempään” nimitykseen.

Pitäkää huolta omista asioistanne.

Vierailija
13/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla minä. No lääkkeitä ei vielä, mutta terveys ei motivoi laihduttamaan, koska noihin elintapasairauksiin on lääkkeet.

N 100kg

Vierailija
14/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo ole mitään vaihtoehtoja painonpudotukselle... Korkea verensokeri ym pitää hoitaa joka tapauksessa nyt heti eikä odotella että paino putoaa kuukausien ajanjaksolla (jos putoaa) mahdollisesti korjaten edellämainitut ongelmat. Ihan varmasti lääkäri on suositellut MYÖS painonpudotusta. Ystäväsi sen sijaan on halunnut ymmärtää että painoa ei tarvitse pudottaa kun on nämä lääkkeet.

Vierailija
15/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tietää, ettei kykene elämäntapamuutoksiin.

Tämä. Minäkin ole tänä vuonna kymmeniä kertoja yrittänyt elämäntapamuutosta, ei onnistu.

N 35 ja bmi 38

Vierailija
16/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sääli, mutta minkäs teet kun jokaisella on oikeus omaan valintaan.  Itse sain kolesterolin kuriin ruokavalion avulla ja vältyin lääkitykseltä.  Eikä edes ollut vaikeaa kun oli päätöksen tehnyt.

Vierailija
17/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastauksena kysymykseen: ei, lääkkeet ei välttämättä riitä korjaamaan arvoja normaaliksi. Paljon merkitsee myös ne elintavat edelleen. 

Vierailija
18/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen ei oo mitenkään yksi kertaista. Lihavuus muuttaa aivokemiaa ja omia aivojaan on erittäin vaikea huijata. Aivot yrittää aina pitää tasapainotilan eli laihdutusta seuraa välitön pyrkimys palauttaa entinen paino.

Vierailija
19/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ottaisin mielummin lääkkeet. Nyt suklaata ottamaan. Mä kuule haluan diabeteksen, mutta en ole vielä saanut. Revi siitä. Illalla hamppareita.

Vierailija
20/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diabetes ja verenpainetauti, pituutta 170 cm ja painoa 52 kg. Tauti kun ei kysele obesiteettia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä