Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Help! En tiedä mitä tehdä parisuhteeni kanssa.

Mitä tehdä..
08.11.2021 |

Olen jo 38v nainen, 3v sitten eronnut pitkästä avioliitosta, josta minulla on yksi teini-ikäinen poika.
Olen jo pari vuotta pitänyt yhtä miehen kanssa johon aikoinaan tutustuin harrastusten kautta jo kun tein omaa eroani. Hänellä on lapsi jota näkee vain kerran kuussa, pitkän välimatkan johdosta.

Menimme vuosi sitten kihloihin ja suunnitelmissa vihkiminen ensi kesänä. Olemme lopettaneet ehkäisyn ja lapsi olisi suuri toive.

Nyt kuitenkin huomaan päivittäin epäileväi miehen luotettavuutta ja se käy raskaaksi. Olen aina tiennyt hänen olevan sellainen pleijeri mutta rakastuin häneen silmittömästi ja kaikki tapahtui nopeasti. Nyt kuitenkin - en tiedä johtuuko siitä että ollaan ottamassa isoja askelia, huomaan pohtivani, olisiko minun ja poikani kuitenkin parasta asua vain kahdestaan.

Mies tekee todella paljon töitä ja on usein kuormittunut. Itsekin teen paljon töitä ja tämän lisäksi yritän saada vanhaa tutkintoa päätökseen. Huomaan kuitenkin yhtäkkiä että minä annan miehelleni kaiken ja itse saan aika vähän takaisin. Hän on kyllä kotona ja viettää aikaa kanssani, sekä tekee kotitöitä - mutta onko hän aidosti läsnä, ei. Teen asioita jotta hänen olisi hyvä olla, lämmitän saunan usein jos hänellä menee myöhään töissä, kokkaan ruokaa kun hän tulee töistä, ostan kaupasta mitä hän tykkää nauttia illalla sohvaillessaan. Hieron ja hoivaan sekä annan seksiä aina kun hän sille päälle syttyy. Mutta itse kärsin seksin vähyydestä ja kosketuksen puutteesta, sekä siitä ettei ole kettään kelle puhella - usein mies on niin väsynyt kotiin tullessaan ettei jaksa turhia, samoin viikonloppuna, tykkää pläräillä tablettiaan tai kattella telkkaria, viihtyy myös pihahommissa.

En syytä miestä mistään, mutta kuitenkin mietin josko ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Enkä siis nyt kaipaa edes toista parisuhdetta vaan jotenkin tämä nykyinen vaan on aika raskas minulle, annan mutta en saa kovin paljoa takaisin.

Lisäksi mies on todella kova poikaani kohtaan, uhkailee heittää tämän ulos mikäli ei hoida kouluhommiaan niin kuin on sovittu yms. Kutsuu idiootiksi, kusipääksi - vaan koska itse on väsynyt ja oikeuttaa tämän minulle vielä selittämällä. Poika voi ihan hyvin mutta näen että hän on tullut varovaisemmaksi. Mies kyllä välittää pojasta mutta on ns. vanhanliiton kasvattaja ja näyttää rakkautensa minun näkemyksellä aika karusti.

Auttakaa rakkaat palstatohtorit...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu kuvaamasi olisi vielä sietokykyni rajoissa, mutta lasta ei todellakaan saa kohdella noin. Olisin lopettanut suhteen jo sen ekan kerran jälkeen, kun mies olisi puhunut lapselle tuohon tapaan.

Vierailija
2/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapselle puhuta noin... Eikä kiltti ihminen hauku muita vaikka olisi kuinka väsynyt. Miksi tyytyä kun sulla on vielä aikaa löytää se oikea ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä otat ehkäisyn käyttöön ja sen jälkeen juokset.

Vierailija
4/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat miehen kutsua lastasi idiootiksi ja kusipääksi? Ja uhkailla heittää ulos kodista?

Vierailija
5/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestität ihanasti lapsellesi, että hän on arvoton, eikä edes äiti häntä puolusta.

Vierailija
6/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät jo, mitä tehdä sen huonokäytöksisen, itsekkään pleijerin kanssa, joka vain pitää sinua huoltopalvelunaan.

Vierailija
7/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olisiko minun ja poikani kuitenkin parasta asua vain kahdestaan." 

o-li-si

Vierailija
8/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkää tuollaiselle miehelle. Omalle miehelle ei tulisi mieleenkään haukkua mun lasta eikä mulle tulisi mieleen haukkua miehen lapsia. Mun lapsi on vielä teini, miehen lapset aikuisia. Joskus on jotakin sanottavaa teinin käytöksestä esim. kun unohtaa valot päälle alakertaan koko yöksi tai notkuu suihkussa pitkiä aikoja. Mies sanoo niistä aina mulle vaikka olen sanonut, että hän voi kyllä itsekin niistä teinille sanoa. No täytyy myöntää, että kun miehen nuorin lapsi asui tässä niin mäkin sanoin asioista miehelle enkä suoraan tälle lapselle. :D 

Vierailija
9/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
10/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse kun vielä voit! Jos saat lapsen tuollaisen miehen kanssa niin olet sidottuna huonoon suhteeseen seuraavat 18 vuotta. Muu vielä menee jotenkin mutta lapsesi huonoa kohtelua et voi perustella mitenkään.

Vierailija
11/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä tiedät. Ikä toki alkaa tulemaan vastaan, mutta jo olemassa olevat lapset tulee ottaa huomioon ensin. Olet syyllistynyt emotionaaliseen kaltoin kohteluun, etkä ole ollut lapsesi puolella.

Vierailija
12/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme, että epäilyttää. Mieti huolella tuota mitä sanoit: Sinä panostat, hän ottaa, mutta mitä hän antaa?

Miehen suhtautuminen poikaasi kohtaan ei ole hyväksyttävää. Mieti, miltä tuntuisi elää jatkuvasti yhdessä perheenä, kun mies kohtelee poikaasi noin. Ei varmasti tule helpottumaan jatkuvasti yhdessä eläen. Mieti  myös, millainen perheen tunnelma tulee olemaan, jos teille tulee yhteinen lapsi? Poika voi ihan hyvin, mutta oletko varma että näin on vai eikö hän vain näytä tuntemuksiaan?

Vierailija
13/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vielä lasta pukata mokomalle? 

Vierailija
14/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Kyllähän te vastasitte siihen mitä jo itsekin olin mieltä.. 

Laitoin asuntohakemuksen jo vetämään. Otan miehen kanssa vielä illalla ison keskustelun, mutta veikkaan että hän vaan suuttuu ja yrittää kääntää näitä minun syykseni.. annan kuitenkin mahdollisuuden, vielä kun saan kerättyä rohkeuden nostamaan kaikki nämä asiat miehelle. 

Olette täysin oikeassa pojasta, samaa mieltä ja tosi surullinen. Se mut näihin ajatuksiin on varmasti vetänytkin.

Vierailija
15/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se 🐖, ansaitset parempaa.

Vierailija
16/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku uhkaisi heittää mun lapseni ulos mun kodistani, hän löytäisi omat kamansa kadunvarresta seuraavan vartin sisällä. MIKÄÄN, ei siis yhtään mikään, ei oikeuta tuollaista käytöstä aikuiselta. Ihan sama miten ihqu se ukko muuten olisi .

Vierailija
17/17 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda nyt ainakin lapsi aikeet, hanki koira tai kissa.