Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni ostaa peruna-sipulisekoituksen valmiina?

Vierailija
22.01.2015 |

Ihan spin offina tuohon Lidl-ketjuun: Miksi ihmeessä joku pesee, kuorii ja suikaloi perunansa ja pilkkoo sipulit, kun pakasteesta saa valmista peruna-sipulisekoitusta? Terveellisyydellä sitä ei voi perustella. Jos pilkon 2 kg perunaa ja pari sipulia siihen, aikaa menee yli puoli tuntia. Ei minulla ainakaan ole siihen aikaa eikä siis kultaista sädekehää pään päällä ;) Myöskään keittojuureksia en ole ikinä itse pilkkonut, pakasteen sekoitukset ovat aivan yhtä ravinnerikkaita ja ah, niin helppoja.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen muuten hyvin paljon suoraan oikeista raaka-aineista, muun muassa keiton juurekset pilkon aina itse. Mutta peruna-sipulisekoituksen ostan valmiina, sen harvan kerran kun sitä tarvitsen. Sen kohdalla en ole nähnyt mitään järkeä tehdä itse.

Vierailija
22/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuoreet X) elo-syyskuussa korjatut ja kuukausitolkulla varastoidut onkin tosi tuoreita, varsinkin keväällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon harvoin kun sitä tarviin niin kyllä ihan ostan pakastealtaasta. Myös esim wokvihannekset ja paprikasuikaleet, sekä hernemaissipaprikat ja keittojuurekset ostan aina pakasteena, niin paljon helpompaa ja jopa halvempaa.

Vierailija
24/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:16"]

Jos on pieni perhe, 2kg perunaa on liioittelua.

[/quote]

3 lasta, 2 aikuista. Teen mielelläni ruokaa isomman satsin eli kahdeksi päiväksi, lisäksi tuosta tulee yhdet eväät töihin molemmille aikuisille. Vähän tylsää tietysti meille aikuisille syödä kolme kertaa peräkkäin samaa ruokaa, mutta lisukkeilla saa vähän vaihtelua :)

t. ap

Vierailija
25/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteessa on melkein aina peruna-sipulipussi, jotta saan tarvittaessa helposti ruokaa aikaiseksi. Keitot teen lähes aina tuoreista juureksista, koska maistuu paljon paremmalta ja voin itse säädellä juuresten määrää (perunaa aika vähän, porkkanaa paljon, lanttua, selleriä, naurista ja palsternakkaa sopivasti).

Vierailija
26/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää peruna-sipulisekoituksia, vaan pelkkiä perunasuikaleita ja pilkon itse sipulit joukkoon. Minusta niin tulee paljon parempaa.

Vierailija
27/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkä mausta, enkä tee kiusauksia. Uuniruokia kyllä. Ja uunijuureksia usein, ihan itse pilkottuna. Pikaruokana meillä syödään joskus uuniperunaa, lisäksi kinkku-kermaviilikastike. Maistuu mulle paljon paremmin, kuin pakastesilppu kinkkukiusaus.

Vierailija
28/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta, teen itse.

Vierailija
29/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ihmetellyt että kuka niitä oikein ostaa! Itse teen kaikki ruoat alusta loppuun itse. Jos tekisin esim. keiton pakastevihanneksista, ei se tuntuisi itsetehdyltä.

En yritä kiillottaa sädekehääni. Tämä nyt vain on mulle elämäntapa ja ruoanlaitto on tärkeä osa arkeani. Rentoudun parhaiten keittiössä kun saan kehitellä ja testata itse uusia reseptejäni.

En siis paheksu muita tyylejä, kunhan olen aidosti yllättynyt, että niin moni ostaa valmiina.

Vierailija
30/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:59"]

En osta koskaan. Ensinnäkin meillä ei moista sekoitusta syödä kovinkaan usein, ja silloin kun sitä johonkin tarvitaan, en näe mitenkään vaikeaksi tehdä sitä itse. Tehdään muutkin ruuat aina alusta asti tuoreista aineista, miksi perunat ja sipulit olisivat jotenkin erikoisasemassa. Mielestäni ruuanlaittoon käytetty aika ei mene hukkaan. Ei maailmassa ole mihinkään niin kiire, etteikö ehtisi tuntia päivässä pistää ruuanlaittoon.

[/quote]

Voi miten sädekehäsi kiiltää!

Joillakin ihmisillä voi olla muutakin tehtävää kuin se ruoka, mutta jos sinulla ei ole, niin onhan se vaikea ymmärtää että toisen arki voi olla erilaista.

Vierailija
31/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan perunasuikaleita (niitä missä ei ole sipulia joukossa) ja käytetään talviaikaan ehkä kerran kuussa kiusaukseen. Keittoon käytetään aina tuoreita juureksia, koska meillä syödään niitä muutenkin paljon (raakana, uunijuureksina, sosekeittona, kasvislisukkeena jne).

Vierailija
32/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-sipulisekoitus on pahaa, niinkuin joku täällä jo sanoikin. En kyllä mitään sellaista ruokaa teekään, johon sitä tarvitsisin. Keittoihinkin pilkon itse perunat ja sipulit, juurekset ostan kyllä pakasteena.

Vierailija
33/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunsasipulisekoitus on pahaa. Muttei onneksi tarvita mihinkään. Oikea peruna maistuu ihan erilaiselta.

Osatan pakasteherneitä ja -pinaattia. Muut vihannekset tuoreena

Vierailija
34/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:59"]

En osta koskaan. Ensinnäkin meillä ei moista sekoitusta syödä kovinkaan usein, ja silloin kun sitä johonkin tarvitaan, en näe mitenkään vaikeaksi tehdä sitä itse. Tehdään muutkin ruuat aina alusta asti tuoreista aineista, miksi perunat ja sipulit olisivat jotenkin erikoisasemassa. Mielestäni ruuanlaittoon käytetty aika ei mene hukkaan. Ei maailmassa ole mihinkään niin kiire, etteikö ehtisi tuntia päivässä pistää ruuanlaittoon.

[/quote]

Joillakin ihmisillä voi olla muutakin tehtävää kuin se ruoka, mutta jos sinulla ei ole, niin onhan se vaikea ymmärtää että toisen arki voi olla erilaista.

[/quote]

Sivusta katselleena kommentoin. Kirjoittaja laittoi todella korrektin kommentin ja siihen saa tällaisen vastauksen.

Kovin tyypillistä!

Vierailija
35/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostan valmiina, joskus kuorin ja pilkon itse. Esim. kesällä kun halutaan nopeasti grilliin peruna-kasvisnyyttejä niin saatan käyttää valmistavaraa. Sitten kun on aikaa enemmän niin voin kuoria ja pilkkoa itse ja uusia perunoitahan ei tarvitse edes kuoria.

Vierailija
36/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan pelkkiä perunasuikaleita, koska tykkään enemmän niiden rakenteesta (vähän isompia paloja kuin peruna-sipulissa). Keittojuurekset pilkon itse, koska lapsena kotona pakotettiin syömään keittojuureksista tehtyä keittoa, enkä vieläkään voi niitä sietää. Liikaa epämääräisiä paloja, joita en tunnista.

Vierailija
37/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]
Näköjään sun on kaikista vaikeinta ymmärtää, että teidän arki ei ole sama, kuin monella muulla! En ole tuo yllä kirjoittanut, mutta meilläkin priorisoidaan hyvä ruoka. Varmaan oikaistaan jostain muusta kyllä ja järjestämme elämämme niin, että ruokaa yleensä ehtii kyllä laittaa. Haetko itse tässä "kenellä rankin arki" - tunnustusta?

Vierailija
38/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peunat tulee omasta maasta. En kanna kaupasta sitä missään muodossa. Voi joskus ajankulukseni tehdä puolivalmiita perunatuotteita pakastimeen. Mutta miksi tälläistä kysytään? Eikö jokaisella ole oikeus tehdä asiat itselleen parhaimmalla tavalla?

Vierailija
39/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tarvitse perunasipulisekoitusta mihinkään, joten en osta sitä. Mutta kyllä mä joskus ostan pakastevihanneksia. Kyllä mä jaksan ja ehdin perunani kuoria soppaan, samoin sipulit ja muut kasvikset.

Näistä tuoreuksista ja laaduista, musta on hauskaa, kun Lidl fanit hehkuttavat kasvisten tuoreutta liiterissä, mutta nyt tässä ketjussa puolustellaan näitä pakasteita tuoreuteen vedoten myös :)

Mutta jokainen ostaa mitä haluaa, jookos?

Vierailija
40/53 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:54"]

No, en tarvitse perunasipulisekoitusta mihinkään, joten en osta sitä. Mutta kyllä mä joskus ostan pakastevihanneksia. Kyllä mä jaksan ja ehdin perunani kuoria soppaan, samoin sipulit ja muut kasvikset.

Näistä tuoreuksista ja laaduista, musta on hauskaa, kun Lidl fanit hehkuttavat kasvisten tuoreutta liiterissä, mutta nyt tässä ketjussa puolustellaan näitä pakasteita tuoreuteen vedoten myös :)

Mutta jokainen ostaa mitä haluaa, jookos?

[/quote]

Itse asiassa pakastetuissa kasviksissa on monesti enemmän ravintoaineita jäljellä kuin tuoreissa. Tästä oli taannoin joku tutkimus tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä