Miksi Hankolaiset ovat onnettomia?
Onko täällä paikalla ketään, joka asuisi ja tahtoisi kertoa?
Yleensä käyn kerran kesässä tuttavien mökillä, sydämeni sulaa niistä maisemista ja ihmist (suurinosa) niin mukavia! paljon tapahtumaa kesäisin satama alueilla.
Eikä maahanmuuttajia näy juuri koskaan. Onko opiskelu ja työmahdollisuudet sitten surkeat vai mistä kiikastaa?
Olen unelmoinut Hankoon muuttamisesta eläkeiässä!
Kommentit (22)
Heh! Nyt osuit asiaan mitä moni on pohtinut.
Hankoossa asuu suomenkielisiä ja ruotsinkielisiä. Hankoon suomenkieliset on ihan jees.
Hankoon ruotsinkieliset on jaettu kahteen ryhmään. Alkuperäisväestö ja sinne muuttaneet. Sinne muuttaneet on ihan jees.
Ruotsinkielinen alkuperäisväestö on se ns pirunriivaama joka inhoaa elämää ja kaikkea elävää.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:38"]
noh työpaikat ovat kiven alla, isot tehtaat lakkautettu/lakkautetaan lähin suomenkielinen ammattikoulu Lohjalla (90km suunta) ruotsinkielisiä Tammisaaressa sekö karjaalla. Pelkästään Lukio, suomalainen sekä ruotsalainen löytyy.
[/quote]
Olivat muuten samanlaisia ennen näitä huonoja aikoja.
Luulenpa, että Hamgon ongelma on juuri tuo. Sinne halutaan muuttaa kesäksi tai sitten eläkkeellä. Mistäs ne veronmaksajat, jos suurin osa asukkaista on eläkeläisiä? Mistäs sitä tapahtumaa talvikuukausiksi, jos osallistujia on vain kesällä?
Selkeä ero Naantaliin, joka houkuttelee sekä lapsiperheitä että niitä eläkeläisiä. Ja joka on suosittu kesäkohde, mutta myös haluttu paikka vakituiseen asumiseen.
Meneppä talvella katsomaan. Nothing
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:44"]
Luulenpa, että Hamgon ongelma on juuri tuo. Sinne halutaan muuttaa kesäksi tai sitten eläkkeellä. Mistäs ne veronmaksajat, jos suurin osa asukkaista on eläkeläisiä? Mistäs sitä tapahtumaa talvikuukausiksi, jos osallistujia on vain kesällä?
Selkeä ero Naantaliin, joka houkuttelee sekä lapsiperheitä että niitä eläkeläisiä. Ja joka on suosittu kesäkohde, mutta myös haluttu paikka vakituiseen asumiseen.
[/quote]
Luonteenpiirteelleen ei kukaan mahda. Talous on joskus ollut kunnossa hankoossa mutta ilmapiiri oli prikulleen samanlainen. Esim. Karjaa on surkea paikka töiden suhteen mutta ihmiset on iloisia ja mieli korkea.
- ollut liian kauan pelkkä teoollisuus- ja satamakaupunki, ei koulutus tai tuyöpaikkoja nuorille
- liian kaukana Helsingistä, matka niin autolla kuin junalla kestää liki kaksi tuntia eli liian kauan että huokuttelisi pendelöinmään sieltä pk-seudulle, maantie lisäksi ruuhkainen ja vaarallinen
- Hanko ei älynnyt yhdistyä Raaseporiin vaikka kysyttiin, on jäänyt yksin ongelmiensa kanssa, vaikka ei siellä rajan toisella puolen paljon parempaa ole
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:42"]Heh! Nyt osuit asiaan mitä moni on pohtinut.
Hankoossa asuu suomenkielisiä ja ruotsinkielisiä. Hankoon suomenkieliset on ihan jees.
Hankoon ruotsinkieliset on jaettu kahteen ryhmään. Alkuperäisväestö ja sinne muuttaneet. Sinne muuttaneet on ihan jees.
Ruotsinkielinen alkuperäisväestö on se ns pirunriivaama joka inhoaa elämää ja kaikkea elävää.
[/quote]
Kaupungin nimi ei käsittääkseni ole Hankoo? Vai pitäisikö mennä Hankooseen katsomaan, onko hommat muuttuneet?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:42"]Heh! Nyt osuit asiaan mitä moni on pohtinut. Hankoossa asuu suomenkielisiä ja ruotsinkielisiä. Hankoon suomenkieliset on ihan jees. Hankoon ruotsinkieliset on jaettu kahteen ryhmään. Alkuperäisväestö ja sinne muuttaneet. Sinne muuttaneet on ihan jees. Ruotsinkielinen alkuperäisväestö on se ns pirunriivaama joka inhoaa elämää ja kaikkea elävää. [/quote] Kaupungin nimi ei käsittääkseni ole Hankoo? Vai pitäisikö mennä Hankooseen katsomaan, onko hommat muuttuneet?
[/quote]
Hyvä kun huomasit kansankynttilä. Noin ruotsinkieliset sen ilmasee puhekielessä. Tai oikeastaan sen menee näin, hankkoo ja inkkoo
Aivan juukelinmoinen työttömyys. Mitä muuta tarvitaan että elämänhalu lähtee.
Hanko on kesällä ihana kaupunki. Talvella siellä ei ole mitään ja kylmä tuuli puhaltaa mereltä. Työpaikkoja todella vähän ja itsessään Hangolla menee niin huonosti, että jonain vuonna ei edes jäädytetty luistelukenttiä.
Talojen hinnat ovat aika korkealla ja mitä lähemmäs mennään Appelgrenintietä, sitä korkeammalle hinnat kipuaa.
Hankoossa = Hangossa
Hankoon = Hangon
Jos kuulen että joku on hankosta kotoisin tai sieltä pois muuttanut, niin minä en ole se henkilö joka alkaa sellaisen kaveriksi. Mielummin silloin vaikkapa se hollantiin muuttanut abu hanna. On varmasti paljon helpompi ihminen
Samaa olen ajatellut kuin ap. Olen miettinyt muuttamista Hankoon kunhan lapset kasvavat, minua hiljaiset talvet eivät haittaisi, päinvastoin. Toivoisin että sitä ennen Hankoon olisi suora junayhteys Helsingistä, silloin matka olisi alle puolitoista tuntia. Ilmeisesti Hangosta on lopetettu iltapäivystys terveyskeskuksesta ja jos lääkäriä tarvitsee muuten kuin päivisin niin lähin on...Karjaalla? Haluan selvittää tämän hankolaisten tyytymättömyyden! Kesäisin vaikuttaa niin hyvältä, hyvät ruokakaupat ja hyvä kirjasto, tosin ankea posti eli R-kioiski. Kaksikielisyys näyttää ulkopuolisen silmissä toimivan, hauska kuunnella kun esim. kirjastossa virailijat voivat puhua keskenään suomea ja ruotsia sekaisin ja ihan sujuvasti! Kesällä kivan kansainvälinen tunnelma.
Hankolaiset, kertokaa mikä on vikana!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:19"]
Jos kuulen että joku on hankosta kotoisin tai sieltä pois muuttanut, niin minä en ole se henkilö joka alkaa sellaisen kaveriksi. Mielummin silloin vaikkapa se hollantiin muuttanut abu hanna. On varmasti paljon helpompi ihminen
[/quote]
No jaa, todella rakas ystäväni on Hangosta kotoisin, enkä koskaan ole tuntenut yhtä avuliasta ja ystävällistä ihmistä. Hän ja hänen perheensä ovat ensimmäiset hankolaiset, jotka koskaan olen tuntenut, ja heidän perusteellaan ylistäisin kaikkia hankolaisia Suomen sydämellisimmiksi ihmisiksi. Ilmeisesti kaikki hankolaiset eivät sitten kuitenkaan yhtä ihania olekaan?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:19"]
[/quote]
No jaa, todella rakas ystäväni on Hangosta kotoisin, enkä koskaan ole tuntenut yhtä avuliasta ja ystävällistä ihmistä. Hän ja hänen perheensä ovat ensimmäiset hankolaiset, jotka koskaan olen tuntenut, ja heidän perusteellaan ylistäisin kaikkia hankolaisia Suomen sydämellisimmiksi ihmisiksi. Ilmeisesti kaikki hankolaiset eivät sitten kuitenkaan yhtä ihania olekaan?
[/quote]
Skenet bedrar!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:38"]
Ilmeisesti Hangosta on lopetettu iltapäivystys terveyskeskuksesta ja jos lääkäriä tarvitsee muuten kuin päivisin niin lähin on...Karjaalla?
[/quote]
Mainitun ystäväni - sanoo tässä nro 18 - isä joutui viime kesänä turvautumaan lääkäriin erään todella vakavan lääketieteellisen vaivan takia. Ystäväni mielestä oli luojan lykky, että vanhemmat sattuivat silloin majailemaan mökillään Keski-Suomessa, joten isä sai apua. Jos olisivat olleet kotonaan Hangossa, niin isälle olisi tapahtunut kauheita. Ilmeisesti Hangon terveydenhoidossa on tapahtunut vime vuosina vakavia virheitä, joista on kuulemma jopa julkisuudessa puhuttu, mutta kuitenkaan mikään ei ole muuttunut ja asukkaiden terveydellä leikkiminen jatkuu edelleen. Tämä on minun puoleltani vain hearsay, mutta luotan ystäväni kertomuksiin asiasta.
18
noh työpaikat ovat kiven alla, isot tehtaat lakkautettu/lakkautetaan
lähin suomenkielinen ammattikoulu Lohjalla (90km suunta) ruotsinkielisiä Tammisaaressa sekö karjaalla. Pelkästään Lukio, suomalainen sekä ruotsalainen löytyy.