Vaimo huutaa alle 2v lapselle
Onko normaalia että vaimo huutaa meidän alle 2v lapselle joka kiukuttelee kun joku asia ei mee oikein? Joudun usein huutamaan vaimolle että nyt hiljaa, huutaminen ei auta, lapsi ei ymmärrä. Otan lapsen syliin ja vähä jotain lässyttelen hänelle ja mieli on taas hyvä. Siis eihän pienelle lapselle joka ei ymmärrä vielä juuri mitään saa korottaa ääntä? Eihän? T isä
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:34"]
Onko ap:n vaimo väsynyt? Minulla oli kanssa hermot aika tiukoilla loppuraskaana uhmaikäisen esikoisen kanssa, kun väkisin pukemiset sun muut alkoi olla oikeasti raskaita ja tuntui vaarallisilta (siis mahaanpotkimiset ja päälle hyppäämiset). Kysy vaimoltasi miltä hänestä tuntuu. Joko on "huutavasta" keskustelukulttuurista lähtöisin (tosielämässähän monet huutaa pienillekin lapsille vaikka av:lla ei kukaan) tai sitten hän on aivan loppu. Omiin toimintatapoihin voi vaikuttaa ja väsymys helpottuu nukkumalla ja kärsivällisyys kasvaa kun pääsee hetkeksi pois uhmaikäisten luota. Varoitan vaan, että avuttomuuden tunteet (ja sitä kautta huutamisen riski) vaan lisääntyy kun toinenkin lapsi on kiukuttelemassa.
[/quote]
Mä meinasin sanoa ihan samaa, eli ap, sun vaimo saattaa olla yksinkertaisesti vaan väsynyt.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:35"]
Jaa, mammat puolustelemassa raivopäälehmää , taas.
Jos aloituksen huutaja olisi mies, kehoitettaisiin naista eroamaan, hakeutumaan turvakotiin ja ryöstämään miehen omaisuus.
Kun nainen on kyseessä, on sekin miehen vikaa ja "huono päivä" tai "äiti on väsynyt/masis".
Te ämmät olette kuvottavia.
[/quote]
Ja sähän olet ihan unelmien prinssi. Mä olen aina halunnut olla jonkun ämmä!
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Jos ihan asiasta korottaa ääntään, niin ei huolta.
nla th
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:04"]
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Jos ihan asiasta korottaa ääntään, niin ei huolta.
nla th
[/quote]
Jos mies huutaisi, kehoittaisit hakeutumaan turvakotiin ?
Mulla on ollut samaa vikaa ja voin sanoa, että ei siitä mitään hyötyä ole ollut, nyt saa huutaa ihan tavalliset kehoituksetkin täysiä ja kukaan ei korvaansa lotkauta. Mikään ei kärsi inflaatiota niin nopeasti kuin huutamalla kasvattaminen. Eikä tuon ikäinen tottele sen paremmin sanoi tai huusi sen asiansa. MUTTA: se, että menet siihen väliin rähjäämään vaimollesi tai puolustamaan lasta ei auta, lapsi vain oppii että isi aina antaa periksi ja äitiä ei tarvitse totella. Eli jos jotain, menet keskusteluun mukaan ja sanot rauhallisesti lapselle mitä hänen odotetaan tekevän ja niin selkeästi että lapsi myös sen siis TEKEE. Siis osoitat, että sinä olet itse asiassa äidin kanssa samaa mieltä. Ja sitten tuon huutamisen juttelette kahden kesken tai perheneuvolassa, kuten joku jo ehdottikin.