Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellinen kysyy: Millaista on elämä OTLA:na?

Vierailija
21.01.2015 |

Tässä kun itsellä on perhettä, niin ihmetyttävät päälle kolmekymppiset OTLA:t. Kerro minulle, miksi sinä haluat elää juuri nimenomaan OTLA:na.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on otla? Joku uusi hirviötermi velan tilalle?

Vierailija
2/15 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:39"]

[/quote]

Ei ole olemassa mitään "velaa". OTLA tarkoittaa: Omasta Tahdostaan LApseton. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:39"]

[/quote]

Ei ole olemassa mitään "velaa". OTLA tarkoittaa: Omasta Tahdostaan LApseton. Ap.

[/quote]

Hiukan tyhmänä nyt kysyn, miten nuo eroaa toisistaan?

Vierailija
4/15 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi on kyllä jotain sun omaa keksintöä. Velakin on aika tekemällä tehty termi, mutta ainakin sen tuntee jo joku muukin kuin tämän ketjun ap.

Vierailija
5/15 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei halua lapsia eikä lapsiperhe-elämää, se on vähän niin kuin ainoa vaihtoehto.

Toki elintaso, vapaus, itsenäisyys, parempi jaksaminen, leppoisampi parisuhde jne. ovat ihan mukavia bonuksia.

Vierailija
6/15 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oletetaan, että kysyt tuota ihan vilpittömän tyhmänä etkä tullut tänne provoamaan termeillä, niin voin kertoa itsestäni. Olen lapseton, koska äitiys ei ole ikinä kiinnostanut minua. Lapsenakin olin nukkeleikeissä niiden nukkejen täti enkä äiti. Jotkut lapset ovat kyllä ihan mukavia, mutta en kerta kaikkiaan halua elämästäni mitään lapsiperhearkea.

Elämäni on ihan tavallista. Minulla on mies ja kaksi kissaa ja ihan hyvä työ, voisi sitä uraksikin sanoa. Tykkäämme laittaa yhdessä hyvää ruokaa ja kuntoilla. Lenkkeillään ja käydään salilla. Syksyllä oltiin paritanssikurssilla. Matkustellaan pari kertaa vuodessa ja vietetään aikaa molempien suvun kanssa. Haluaisin opiskella avoimessa yliopistossa ja aloittaa kuoroharrastuksen, mutta aika ei riitä. En tajua, miten kenelläkään on aikaa käydä kokopäivätöissä ja huolehtia siinä sivussa vielä parista lapsesta.

Vierailija
7/15 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:47"]

No toi on kyllä jotain sun omaa keksintöä. Velakin on aika tekemällä tehty termi, mutta ainakin sen tuntee jo joku muukin kuin tämän ketjun ap.

[/quote]

Joku juuri nimenomaan tällä palstalla keksi sanan "vela", ja hän koko ajan kylvää sitä joka paikkaan. Kylvää epätoivoisesti, ja haluaa sen yleistyvän normaalien ihmisten kielenkäyttöön. No, hän ei ole onnistunut. Oletko se ihminen sinä? Ei ole olemassa mitään "velaa" On olemassa vain "OTLA". Ap.

Vierailija
8/15 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otlana eläminen on ihan okei. Ei tarvitse ainakaan miettiä perinnönjako-ongelmia!

Vierailija
9/15 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela on oikea termi, otla ap:n omaa keksintöä. Vela tunnetaan kyllä yleisesti ja monella muullakin palstalla kuin täällä. Eli ei ole olemassa otlaa, vain vela.

Vierailija
10/15 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just paskalla ja hyräilin samalla Hoosiannaa. Tässä ihmettelen että mikset sä tehnyt niin?

Vierailija
11/15 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otla... kohta joku antaa sen lapselleen nimeksi (kun näitä outouksia nimiksi yritetään keksiä).. Veli vois sitten olla Vela.

Vierailija
12/15 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:50"]

Kun ei halua lapsia eikä lapsiperhe-elämää, se on vähän niin kuin ainoa vaihtoehto.

Toki elintaso, vapaus, itsenäisyys, parempi jaksaminen, leppoisampi parisuhde jne. ovat ihan mukavia bonuksia.[/quote]

Ei kai parisuhde sen leppoisammaksi muutu jos elää otlana?

Vierailija
13/15 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:07"]

Vela on oikea termi, otla ap:n omaa keksintöä. Vela tunnetaan kyllä yleisesti ja monella muullakin palstalla kuin täällä. Eli ei ole olemassa otlaa, vain vela.

[/quote]

Jo tuli velan keksijälle tippa linssiin ja alkoi alahuuli väpättää! Minä keksin velan! Minä itse! Minun termini on oikea, eikä kukaan muu saa tulla minun tontilleni!

Vierailija
14/15 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 04:28"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:50"]

Toki elintaso, vapaus, itsenäisyys, parempi jaksaminen, leppoisampi parisuhde jne. ovat ihan mukavia bonuksia.[/quote]

Ei kai parisuhde sen leppoisammaksi muutu jos elää otlana?
[/quote]

Ei muutu vaan pysyy. Kyllä useimmissa lapsiperheissä on aikamoinen kiire ja härdelli. Valvominen. Lastenhoito on raskasta!

Vierailija
15/15 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:47"]

[/quote]

Joku juuri nimenomaan tällä palstalla keksi sanan "vela", ja hän koko ajan kylvää sitä joka paikkaan. Kylvää epätoivoisesti, ja haluaa sen yleistyvän normaalien ihmisten kielenkäyttöön. No, hän ei ole onnistunut. Oletko se ihminen sinä? Ei ole olemassa mitään "velaa" On olemassa vain "OTLA". Ap.

[/quote]

Ai tällä palstallako vela-termi on keksitty? Minä kuulin sen ekakertaa Elleissä vuonna 2005... Ja ihan tottuneesti silloin siellä sitä käyttivät :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi