Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miesten kaverittomuus yleistä

Vierailija
21.01.2015 |

Olen tutustunut vähän muutamaan mieheen nyt, ja heillä ei ilmeisesti ole yhtään oikeaa ystävää ja onko kavereitakaan, ei siltä vaikuta. Huono tuuri vai yleinen ongelma? :(

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan tavatonta ole. Elämä kuljettaa ihmisiä eri tavoin, monella yhteydet vanhoihin ystäviin katkeavat syystä tai toisesta ja aikuisena ei ole niin helppoa saada uusia ystäviä.

Vierailija
22/83 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni on paljon tuttavia/kavereita, mutta ei yhtään ystävää.. Miehelleni kuulemma "riittää" että minä olen kaiken muun lisäksi myös hänen paras ystävänsä. Itse olen erilainen, 5 "tyttöystävää" ja 2 miespuolista ystävää :--) Myös tyttöystävien kumppaneilla sama juttu, ei ole ystäviä... työ/ryyppykavereita vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on paljon kavereita.. itselläni vain pari

Vierailija
24/83 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä helpolla käy.

Harrastusten kautta tulee niitä.

Vierailija
25/83 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama mun miehellä on muutamia joita joskus harvoin näkee eli tuttuja mutta ei oikeita kavereita tai ystäviä

Vierailija
26/83 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kavereita. On kyllä ollut mutta en jaksa tai kerkiä tai en halua pitää yhteyttä niihin.

Vierailija
27/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat sellaisia introverttejä, ettei jakseta yhtään enempää ihmissuhteita kuin parisuhteemme + se mitä on töissä pakko olla ihmisten kanssa tekemisissä. Ei kumpikaan kaipaa mitään ystäviä tai kavereita. Nelikymppisiä jo ollaan ja aina oltu samanlaisia.

Vierailija
28/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
29/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä noin 5 hyvää ystävää/kaveria. Riittää hyvin, ei tässä jouda monikulttuuriseen tapaan mölisemässä ja notkumaan kahviloissa kättelemässä toisiaan.

Vierailija
30/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:37"]

Minun miehelläni on paljon tuttavia/kavereita, mutta ei yhtään ystävää.. Miehelleni kuulemma "riittää" että minä olen kaiken muun lisäksi myös hänen paras ystävänsä. Itse olen erilainen, 5 "tyttöystävää" ja 2 miespuolista ystävää :--) Myös tyttöystävien kumppaneilla sama juttu, ei ole ystäviä... työ/ryyppykavereita vain.

[/quote]

Tai sitten et tajua mitä ystävä tarkoittaa. Ystäviä ei kenelläkään ole useita. Koska ystävä on se jolle ei koskaan tarvitse näytellä ja se tietää sinusta kaiken. Ystävä on jopa läheisempi kuin perheenjäsen (poislukien aviopuoliso ja lapset). 

Joten on naurettavaa selittää että sinulla on 7 ystävää. Et tiedä edes mitä se tarkoittaa

Vierailija
31/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:40"]

Mun miehellä on paljon kavereita.. itselläni vain pari

[/quote]

Kaveri on täysin eri asia kuin ystävä

Vierailija
32/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:32"]

Juopoilla on juoppokavereita, metsästystä harrastavilla metsästyskavereita jne. Harrastusten mukana tulee kavereita mutta kotona viihtyvät lähinnä tapaavat naapureita ja sukulaisia.

[/quote]

Ihminen tarvitsee ystäviä ei kavereita.

Vierailija
33/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 09:37"]

Mitä ihmettä? Kyllä mun tuntemilla miehillä on kaikilla kavereita? Jotkut näkevät harvemmin mutta en ole koskaan kuullut tälläisestä kroonisesta kaverittomuudesta.

[/quote]

KUka haluaa kaverireita? Eiköhän mieskin mielummin halua ystäviä ja heivaa turhat kaverit hevon kuuseen.

Vierailija
34/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:41"]

Moni vaimo karkottaa miestensä kaverit ja ystävät kun ei syystä tai toisesta pidä heistä tai hänen mielestään he ovat miehelle väärää seuraa. Ja jos kaveri olisikin ok, niin kaverin vaimoa ei ole. Ja kun vaimo on tätä mieltä, niin mies ei voi yksinkään tavata näitä boikottilistalla olevia kavereita.

Pariskunnille on aikamoinen onni löytää ystävikseen pariskuntia, jossa kaikki pitävät tai vähintäinkin hyväksyvät toisensa. Tällaisella porukalla on hyvä pitää illanistujaisia ja tehdä yhteisiä rektiä.

Jurottajat, mulkerot ja riivinraudat karsiutuvat porukasta vaikka toinen puolisoista olisi kuinka mukava.,

[/quote]

Älä kutsu kavereita ystäviksi. Ystävyyden kehittymiseen menee vuosia ja ystävyys on paljon syvempi kuin kaveruus. 

Vierailija
35/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:34"]

Tietenkin periaatteesta jurottavat jöröttäjät ovat asia erikseen, mutta en usko ap:n tuttavien olevan tällaisia ja voin sanoa, että kaverittomuus ei todellakaan ole useinkaan oma valinta, niinkuin täällä tuntuu jotkut kuvittelevan. Yksinäisyys on suuri mysteeri keskuudessamme, koska toisille ei vain löydy kavereita. Tutkijat eivät ole kyenneet keksimään ratkaisua ongelmaan. Yksinäisiä vieroksutaan ja hyljeksitään, eikä hyljeksitty voi asiaan välttämättä mitenkään vaikuttaa.

[/quote]

Yksinäisyys on oma valinta ainakin silloin, kun mies ei suostu lähtemäänm mihinkään vaikka kotoa kävisi maanittelemassa. Näitä on yksinäisissä miehissä paljon. Eikä varmaan johdu edes testosteronitasoista, kun ovat jo nuorella iällä olleet samanlaisia.

Voiko kyseessä olla joku psyykkinen juttu, niin suuri epävarmuus itsestä, että ei uskalla tarttua tarjottuun mahdollisuuteen?

[/quote]

Mihin sitä pitäisi mennä? Ryyppäämään vai? Sellaista miestä ei kukaan halua joka ei voi olla ilman alkoholia. Ihminen tarvitsee ystäviä ei mitään harrastuskavereita. Niitä ihmisiä jotka seisoo koko elämän mukana eikä petä koskaan

Vierailija
36/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli kaveriton. Kellojen olis pitänyt soida mulla jo siinä vaiheessa kun kuulin, mies olikin sitten päästään aivan sekaisin ja siksi kaverittomuus.

Vierailija
37/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:34"]

Tietenkin periaatteesta jurottavat jöröttäjät ovat asia erikseen, mutta en usko ap:n tuttavien olevan tällaisia ja voin sanoa, että kaverittomuus ei todellakaan ole useinkaan oma valinta, niinkuin täällä tuntuu jotkut kuvittelevan. Yksinäisyys on suuri mysteeri keskuudessamme, koska toisille ei vain löydy kavereita. Tutkijat eivät ole kyenneet keksimään ratkaisua ongelmaan. Yksinäisiä vieroksutaan ja hyljeksitään, eikä hyljeksitty voi asiaan välttämättä mitenkään vaikuttaa.

[/quote]

Yksinäisyys on oma valinta ainakin silloin, kun mies ei suostu lähtemäänm mihinkään vaikka kotoa kävisi maanittelemassa. Näitä on yksinäisissä miehissä paljon. Eikä varmaan johdu edes testosteronitasoista, kun ovat jo nuorella iällä olleet samanlaisia.

Voiko kyseessä olla joku psyykkinen juttu, niin suuri epävarmuus itsestä, että ei uskalla tarttua tarjottuun mahdollisuuteen?
[/quote]

Voi. Mielenterveyden tai jopa persoonallisuushäiriö. Koomisinta on näillä kuitenkin jatkuva ulina siitä miten haluaa tekemistä, mutta mikään ei kuitenkaan kelpaa.

Vierailija
38/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:44"]

Yllätys yllätys: Ihmiset ovat erilaisia. Osalla on ystäviä ja osalla vaan kavereita.

Karkeasti voi todeta, että on sosiaalisia miehiä, joilla on paljon kavereita, joiden kanssa sitten touhutaan harrastuksissa tai kapakassa jne. semmoista pinnallisempaa touhua suuremman osan kanssa.

Vähän ujompi mies ei edes viihdy tuollaisessa seurassa, mutta kavereita voi olla harrastuksen tai työn kautta. tapaa.

Miesten osalta voin vain kommentoida, että harvalla on sellainen "henkiystävä", jonka kanssa jaetaan ihan kaikki.

Kommunikointitavat ovat myös erilaisia kuin naisilla. Suurta ystävyyttä ja välittämistä on esim. että ystävä soittaa, että nyt vituttaa ja raskaasti ja sitten lähdetäänkin vaikka kalastamaan. Vitutuksen aihetta käsitellään  viisi lausetta ja loppuaika kalastellaan ja puhutaan paskaa.

Toisaalta miesnäkökulmasta osa naisten syvää "ystävyyttä" näyttää pelkältä juoruilulta tai loputtomilta  spekuloinneilta.

Ja todellakin, jos mies löytää hänelle sopivan naisen, niin tämä nainen voi oikeasti olla hänen paras "ystävänsä", jonka kanssa jaetaan asioita, joita ei ole ennen jaettu kenenkään kanssa.

[/quote]

Tuo naisten niin sanottu "ystävyys" on kyllä kiero juttu. Niiden kanssa lässytettään kaikkea paskaa, juorutaan ja selitetään. Mutta samalla pelataan jotain ihme pelejä ja näytetään omasta perheestä sellaista kiiltokuva puolta mitä ei edes ole olemassa. 

Ollaan mustasukkaisia "ystäville" jos niillä menee paremmin tai ne onnistuu jossain. Sairasta!

Toinen versio on sitten se että juorutaan omista miehistä ja kerrotaan miesten yksityisasioita "ystäville". Se on jo suorastaan oksettavaa. Ikinä en halua olla sellaisten naisten kanssa missään tekemisissä. 

Ystävä oikeasti on sellainen että sille ei ikinä tarvitse näytellä, se tukee aina ja on aina sinun puolella. Se ei jätä vaikka muuttaisitte toiselle puolelle maailmaa, se ei ikinä jätä vaikka parisuhteessa kävisi mitä jne.

Vierailija
39/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:57"]

Noh, kaikilla itse tuntemillani miehillä on kavereita eli vaikea antaa puolueetonta näkökulmaa. Sanoisin kuitenkin että niin miehillä kuin naisillakin on varmaan aika harvassa sellaiset, joilla ei ole yhtään kaveria. Siis yhden yhtäkään.

Täytyy olla jo todella introvertti tai sosiaalisesti kyvytön, jos ei yhdessäkään työ-, koulu-, tai harrastuspaikassa ole onnistunut luomaan mitään ihmissuhteita.

[/quote]

Katsos kaikki ei halua mitään pintapuolisia suhteita. He eivät halua sellaisia ihmissuhteita joista ei ikinä voi tulla todellista ystävyyttä. 

Vierailija
40/83 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 08:03"]

Exä oli kaveriton. Kellojen olis pitänyt soida mulla jo siinä vaiheessa kun kuulin, mies olikin sitten päästään aivan sekaisin ja siksi kaverittomuus.

[/quote]

Hahaa, sä vaan tyytyväisenä siinä pyörit ja ukolla rokki soi päässä helvetin lujaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän