Pukeutuuko 12-vuotiaat tytöt yleensä näin "kiltisti" ?
Tämä ei sitten ole missään tapauksessa negatiiviseen sävyyn kirjoitettu. Vertaan tässä lähinnä itseeni tuon ikäisenä, jolloin vaatteeni olivat jotain ihan muuta... Satuin olemaan vieressä, kun tuo tyttö oli lähdössä polkupyörällä liikenteeseen ja ilman, että äitinsä puuttui mitenkään pukemiseen, puki hän sadetakin, sadehousut, saappaat, heijastinvaljaat ja kypäräpipon+pyöräilykypärän. Siis tietysti juuri kuten pitääkin, mutta ihan eri tavalla kuin itse olisin suostunut tuossa iässä pukemaan! :)
Kommentit (13)
Täällä 12v tytöllä on normi sadetakki, sadehousuina kuorihousut, normi kumisaappaat, heijastinvaljaita käyttää pimeällä, pyöräilykypäräpakko automaattisesti aina pyöräillessä, kypärän alle kylmällä on sellainen puolikypäräpipo eli tulee alas asti korville.
Ei tuossa mielestäni ole mitään kummallista. Ainoa, jota mietin, on tuo kypäräpipo, mutta jos se on sellainen ohut aikuisten malli, sellainen aluspipo, eikä vauvojen malli, niin sekin on ihan ok.
En ymmärränyt ap:n kysymystä. Mikä tässä nyt oli erityisen "kilttiä"? Normaalia sään mukaista pukeutumista.
Luulen, että aloittajan lapsuusaikaan, milloin se lieneekään ollut, verrattuna nyt on käytännölliset vaatteet enemmän muotia. Kuljetaanhan niillä juoksupöksyilläkin joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun luonani ne pukeutuvat aina äärettömän kiihoittavasti. Runk runk runk runk! örgh! Lääh! Rruissk! Aahhh!!
SETÄ SPERMA
Mee hoitoon
Se auttaa paljon, jos lapsi on itse saanut valita mieleisensä vaatteet. Ei mitä tahansa, mutta vanhempien antamista vaihtoehdoista. Esimerkiksi ei sadehousujen välttämättä tarvitse olla perinteiset muoviset, voi olla kangaspintaiset ja silti vedenpitävät. Ja jos lapsi ei halua laittaa kypärän alle kypäräpipoa, korville yltävä pipo kaulurin kanssa on käytännössä yhtä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Se auttaa paljon, jos lapsi on itse saanut valita mieleisensä vaatteet. Ei mitä tahansa, mutta vanhempien antamista vaihtoehdoista. Esimerkiksi ei sadehousujen välttämättä tarvitse olla perinteiset muoviset, voi olla kangaspintaiset ja silti vedenpitävät. Ja jos lapsi ei halua laittaa kypärän alle kypäräpipoa, korville yltävä pipo kaulurin kanssa on käytännössä yhtä hyvä.
Ehkä tää toimii paremmin 6v:n kuin 12v:n kanssa ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tää toimii paremmin 6v:n kuin 12v:n kanssa ??
Varmasti 12vuotiaskin pitää enempi mielellään vaatteita, jotka on itse valinnut.
Sopivat varusteet oli, olettaen että ulkona oli sateista ja hämärää.
Sama aloitus ollut täällä ennenkin ja samasta näkökulmasta. En tiedä mitä tällä haet, jonkinlaista päivittelyä tai ihastelua tytön pukeutumiseen liittyen?
On ihana lapsi. Ei minun lapseni osaa noin upeasti. Olet kyllä hyvä äiti. Olen niin kateellinen kuinka olet osannutkaan kasvattaa.
Meille meni niin, että jossain vaiheessa ala-astetta ei kelvannut enää mikään vaate, ei mikään järkevä ja käytännöllinen. Muutaman vuoden päästä tästä yhtäkkiä mielipide muuttui itse rupesi kyselemään kunnollisten ulkovaatteiden perään ja osteltiin kunnon toppapukua, kuravaatteita, rukkasia, toppakenkiä ja vastaavaa. Nyt on yläasteella ja koulussa pukeutuu suunnilleen kuin muutkin siellä, mutta esimerkiksi uudet toppahousut on yhteisymmärryksessä hankittu talveksi.
Varmaan riippuu tosi paljon tytöstä. Meillä on liikunnallisesti pukeutuva ns. kiltti viitosluokkalainen ja tuohon samaan tyyliin pukeutuu kyllä. Mutta tiedän hänen ikäisiään, jotka kulkee jo kamalissa teinivaatteissa.