Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät "menetetty" verkostomarkkinointiin. Miten sanoa etten järkkää kutsuja?

Vierailija
21.01.2015 |

Minulla on vain 3 ns. "ystävää" (tai joista voi niin sanoa). Tosin niistäkin yhtä näen max kerran vuodessa (vaikka asuu samassa kaupungissa; hänellä aina jotain työkiireitä tai tapaamiset peruuntuu tms. Joskus soitellaan/viestitellään.)

Toistakin näen aika harvoin (hänellä laaja tuttavapiiri ja menoja), kolmannen kanssakaan ei niin usein nähdä kun eri kaupungeissa, mutta aina välillä soitellaan tai kirjoitellaan.

Tämä "2." on ollut mukana yhdessä verkostomarkkinointijutussa ja on siihen ihan hurahtanut, jo muutaman vuoden. Puhuu aina siitä, aina jutut kääntyy siihen. No, tähän olen jo vähän tottunut, eikä hän toisaalta painostakaan. Kerran sanoi että voi tulla pitämään kutsut luokseni jos haluan, sanoin ettei mulla ole ketään ketä kutsua, ok sitten. Alkuun yritti selvästi saada meitäkin myyjäksi (ja vieläkin puhuu sen suuntaisia), mutta on kai hyväksynyt sen.

Nyt tämä kolmaskin, läheisin ja pitkäaikaisin, kaveri rupesi toiseen verkostomarkkinajuttuun ja painostaa koko ajan pitämään kutsut. Sanoin jo että en tiedä oikeasti ketä kutsuisin (ja lisäksi mua ei kiinnosta ne tuotteet yhtään, eli en itsekään olisi innostunut niitä ostamaan), mutta yrittää silti taas.

Kurjaa kun tuntuu että näiden verkosto-ihmisten kanssa ei voi mistään puhua kun kaikki ne jutut kääntyy siihen miten joku asia on niin kivaa ja hienoa ja liittyy aina jotenkin niiden tuotteiden käyttöön. Ja nyt tuo suora kutsujen pitämisen painostus.

Tokihan voisin pitääkin kutsut, mutta en mä oikein keksi ketä sinne oikeasti pyytäisin, ei ole laajaa tuttavapiiriä. Sen toisen kaverinko pyydän, jolle olen kieltäytynyt kutsuja pitämästä?

Tylsää toisaalta ettei "ystävää voi tukea ja auttaa" nyt sitten edes sen vertaa.

Nämä taas eivät taida oikein tajuta, itse kun ovat sellaisia puheliaita ja avoimia, että tällainen sisäänpäin kääntyväisempi ihminen ei ole mikään yltiösosiaalinen, jolta löytyisi tuttua sieltä ja täältä. Etenkin kun muutimme muutama vuosi sitten, niin en ole täällä edes naapureihin tutustunut sillä lailla (enkä mä niitä kyllä edellisessäkään paikassa todella olisi tuommoisille kutsuille voinut pyytää).

ap

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:48"]

Ystäviään" hyväksi käyttävä verkostokauppias ei ole ystävä. Kannattaa sanoa suoraan, että haluat olla ystävä, mutta sovitaanko ettei kumpikaan puhu työasioistaan.

[/quote]

kannattaa sopia heti läheisten zinolaisten kanssa että meille ei niitä tuputeta ja pitäkää zinopelleilyt omana ilonanne. kyllä se perille luulisi menevän.

Vierailija
22/23 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostomarkkinoijat ovat kyllä ärsyttäviä, ihan ne rehellisetkin.

Saati sitten joku Zinzino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu vasten tahtoasi. Löydät parempia ystäviä. Oikeita ystäviä.