Ystävät "menetetty" verkostomarkkinointiin. Miten sanoa etten järkkää kutsuja?
Minulla on vain 3 ns. "ystävää" (tai joista voi niin sanoa). Tosin niistäkin yhtä näen max kerran vuodessa (vaikka asuu samassa kaupungissa; hänellä aina jotain työkiireitä tai tapaamiset peruuntuu tms. Joskus soitellaan/viestitellään.)
Toistakin näen aika harvoin (hänellä laaja tuttavapiiri ja menoja), kolmannen kanssakaan ei niin usein nähdä kun eri kaupungeissa, mutta aina välillä soitellaan tai kirjoitellaan.
Tämä "2." on ollut mukana yhdessä verkostomarkkinointijutussa ja on siihen ihan hurahtanut, jo muutaman vuoden. Puhuu aina siitä, aina jutut kääntyy siihen. No, tähän olen jo vähän tottunut, eikä hän toisaalta painostakaan. Kerran sanoi että voi tulla pitämään kutsut luokseni jos haluan, sanoin ettei mulla ole ketään ketä kutsua, ok sitten. Alkuun yritti selvästi saada meitäkin myyjäksi (ja vieläkin puhuu sen suuntaisia), mutta on kai hyväksynyt sen.
Nyt tämä kolmaskin, läheisin ja pitkäaikaisin, kaveri rupesi toiseen verkostomarkkinajuttuun ja painostaa koko ajan pitämään kutsut. Sanoin jo että en tiedä oikeasti ketä kutsuisin (ja lisäksi mua ei kiinnosta ne tuotteet yhtään, eli en itsekään olisi innostunut niitä ostamaan), mutta yrittää silti taas.
Kurjaa kun tuntuu että näiden verkosto-ihmisten kanssa ei voi mistään puhua kun kaikki ne jutut kääntyy siihen miten joku asia on niin kivaa ja hienoa ja liittyy aina jotenkin niiden tuotteiden käyttöön. Ja nyt tuo suora kutsujen pitämisen painostus.
Tokihan voisin pitääkin kutsut, mutta en mä oikein keksi ketä sinne oikeasti pyytäisin, ei ole laajaa tuttavapiiriä. Sen toisen kaverinko pyydän, jolle olen kieltäytynyt kutsuja pitämästä?
Tylsää toisaalta ettei "ystävää voi tukea ja auttaa" nyt sitten edes sen vertaa.
Nämä taas eivät taida oikein tajuta, itse kun ovat sellaisia puheliaita ja avoimia, että tällainen sisäänpäin kääntyväisempi ihminen ei ole mikään yltiösosiaalinen, jolta löytyisi tuttua sieltä ja täältä. Etenkin kun muutimme muutama vuosi sitten, niin en ole täällä edes naapureihin tutustunut sillä lailla (enkä mä niitä kyllä edellisessäkään paikassa todella olisi tuommoisille kutsuille voinut pyytää).
ap
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:31"]
Verkostomarkkinointi on ärsyttävää pakkomyyntiä kavereille!
[/quote]
Niin ja ärsyttävää on just se, että ne tuotteet on ihan ylihintaisia aina. Niissä vasta katteita onkin (vaikkei sille myyjälle muiden kulujensa jälkeen paljoa jääkään).
Ja ne on jotenkin toimintamalliltaan niin hurmiollisia, kuin lahkouskontoja.
ap
Ei pelkästään pakkomyyntiä kavereille vaan monesti myös laitonta touhua. http://murobbs.muropaketti.com/threads/zinzino-uusi-verkostohuijaus.870759/
Tuo Zinzinopaska on ainakin aivan täyttä kusetusta. Silti nämä zinzinolaiset ovat kuin joku uskonlahko. Tuosta touhusta ei jää lopulta hevonvittuakaan käteen, mutta silti nämä vain palvovat kahvinkeitinjumaliaan.
No mitä mä oikein sanoisin sille kaverille, odottaa vastausta...?
PItääkö se hyväksyä että ne ainoatkin ystävät nyt menetetään sitten osin tuolle touhulle, nokkiinhan se kolmas tosiaan ottaa jos en lämpene niihin juttuihin.
Sen toisenkin kanssa jotenkin vähentynyt yhteiset jutut, se on aina kiinni niissä verkostotouhuissaa ja saanut tietty sitä kautta vielä reilusti lisää kavereita entisten lisäksi.
ap
Ystäviään" hyväksi käyttävä verkostokauppias ei ole ystävä. Kannattaa sanoa suoraan, että haluat olla ystävä, mutta sovitaanko ettei kumpikaan puhu työasioistaan.
Zinzinotouhut ovat jotain aivan uskomatonta tuubaa kyllä...
Siis miten helvetissä joku lähtee moiseen paskaan mukaan? Rahat ja ihmissuhteet menevät ja mitään ei tule tilalle. Onnela ei sijaitse Miamissa eikä ylälinjan elitepresidentiikenraalikuvernöörisuperjedi oikeiasti tienaa yhtään mittän.
Ja poliisitutkinta kun valmistuu niin huonosti käy.
Eivätkö ihmiset oppineet Wincapitasta mitään?
Mikä firma?
Käy sääliksi mutsia, joka aina just "auttaa" sen kavereita tuhlaamalla rahat hemmetin partyliteihin ja dermosiliin...
verkostomarkkinointi on aivan raivostuttavaa tuputusta! Kerran voi minusta kysyä, ja jos vastaus on ei, niin on inhottavaa jatkaa myymistä. meilläkin välit tuttavaperheeseen "hiljeni" kun perheen äiti hurahti verkostomarkkinointiin, ja tuli jatkuvasti erilaista myyntitarjousta ja ehdottelua milloin missäkin muodossa, ja oli aina yhtä vaivaannuttavaa. Tuotteetkin oli huonolaatuista, ylihintaista kiinakamaa.
Jos joku myisi vaikka omia käsitöitään tai esim. itseleivottuja kakkuja tai muita sesonkiherkkuja niin suhtautuisin paljon suopeammin ja saattaisin ostaakin, mutta verkostomarkkinoinnin konsepti raivostuttaa.
Ex miehellä Zinzinosta 5000e velat. Pitää sitä edelleen hyvänä bisneksenä
Astioita, ja toisella terveystuotteita. En vaan nyt tartte mitään ylihintaisia purkkeja vaikka olisivat kuinka hyviä (ja jos haluan astioita, aitoa keramiikkaa ja lasia kiitos). Ja osin ne terveys & kosmetiikkatuotteet on ihan hyviäkin, joskus jotain ostelenkin, mutta kalliita ne on silti.
Ei onneksi sentään mitään kahvijuttua ole kumpikaan keksinyt.
PartyLIte on myös ihan käsittämän p-juttu.
Samoin Me&I, ylihintaisia ohuita retkurättejä. Ainoa hyvä niissä on ollut että menevät vähän parempaan hintaan kaupaksi (ainakin tähän asti). Jos nyt pysyvät ehjänä.
Ja ei siinä mitään, ihan kivahan tuollaiset kutsut olisi järjestääkin, mutta kun tiedän että kaikkien ihmisten asenne on just toi että voi ei, niin en mä vaan ketään tunne ketä sinne KEHTAISIN pyytää. Kun ei mulle löydy yleensä ikinä edes seuraa leffaan tai lasilliselle tms. normaalia.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:59"]
Ex miehellä Zinzinosta 5000e velat. Pitää sitä edelleen hyvänä bisneksenä
[/quote]
Murobbs:n puolella oltaisiin kovasti kiinnostuneita tällaisesta.
Voisitko mitenkään tulla kertomaan sinne tarkemmin, minua ja montaa muuta kiinnostaisi kovasti.
Onko kyseessä se terveyshilavitkutinfirma? Äitini haluaa ottaa osaa siihen että saa jonkun naamankiristimen ilmaiseksi, mutta kyseessä on päivänselvä pyramidihuijaus. Turhauttavaa katsoa millaiseen pelleilyyn ihmiset lähtevät mukaan ja tajuta miten pohjattoman tyhmiä ihmisiä lähipiiristä löytyy.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:06"]
Onko kyseessä se terveyshilavitkutinfirma? Äitini haluaa ottaa osaa siihen että saa jonkun naamankiristimen ilmaiseksi, mutta kyseessä on päivänselvä pyramidihuijaus. Turhauttavaa katsoa millaiseen pelleilyyn ihmiset lähtevät mukaan ja tajuta miten pohjattoman tyhmiä ihmisiä lähipiiristä löytyy.
[/quote]
ei kun jotain aloevera-tuotteita yms. yms.
Kaveri tyrkytti oriflamea ja tupperwareaan niin kauan,kunnes sanoin suoraan että mun kotiin ei noilla tuotteilla ole mitään asiaa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:06"]
[/quote]
ei kun jotain aloevera-tuotteita yms. yms.
[/quote]
Se Dr Melumad tms? Huoh...
Sano että voit osallistua mielellään kutsuille niin saatte taas yhteistä tekemistä mutta et tiedå ketä omiin juhliin pyytäisit!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:14"]
Sano että voit osallistua mielellään kutsuille niin saatte taas yhteistä tekemistä mutta et tiedå ketä omiin juhliin pyytäisit!
[/quote]
SAnoin jo, etten tiedä ja ei ole ketään, ja asia oli hetken ok. Muutaman päivän päästä taas uusi houkuttelu.Vieraitakin oli jo hommannut yhden kaverinsa joka voisi ehkä tulla, mutta eihän sitä nyt yhden ehkä-tulijan takia voi vielä järjestää... hän ajattelee että voisin pyytää joitain muutamia lähisukulaisiani, mutta yksi on vanha köyhä eläkeläinen joka ei pääse yksin tulemaan, häntä nyt ainakaan ihan typerää pyytää, ahdistuu vaan kun ei tiedä miten sanoa "ei". Yksi asuu tunnin ajomatkan päässä eikä olla muutenkaan nähty yli puoleen vuoteen ja hänelläkin tosi pienet tulot, yksi myös (sukuun naitu) ei oikein taida "pitää" minusta eikä meillä ole mitään yhteistä eikä juuri ikinä nähdä.
ap
Toi on niin ikävää. Olen itsekin yhden firman jälleenmyyjä, mutta pääasiassa ostan tuotteita ihan vaan itselleni ja jos joku kaveri haluaa ostaa, niin toki myyn. Allekirjoitan täysin tuon hurmiomeiningin. Firman fb-ryhmissä jälleenmyyjät ovat aivan kiihkoissaan tuotteista, ja sitten ihan pöyristyneitä, jos joku tuote ei jolleki sovi. Minustakin ne ovat hyviä tuotteita, enpä muuten olisi mukanakaan, mutta on tosiaan ihan uskonlahkon tunnelmia, kun ylistetään jonkun kosmetiikan ylitsevuotavaisia ominaisuuksia.
Me kaikki emme siis pakota kavereitamme järjestämään meille kaupankäyntimahdollisuuksia. Joskus saatan kertoa hyvästä tuotteestakin, mutta koska en ole oikeasti yhtään myyntihenkinen, en kerro sitä saadakseni kauppoja aikaan, vaan ihan vaan kokemuksestani. Olen ihan tyytyväinen siihen, että voin ostaa ne haluamani tuotteet 30% halvemmalla kuin pelkkänä asiakkaana, enkä yritä tienata kavereitteni ostoksilla.
Verkostomarkkinointi on ärsyttävää pakkomyyntiä kavereille!