Millä olette päässeet eroon finneistä ?
Hei ! Minulla on ollut iho-ongelmia oikeastaan yläasteeltä lähtien pääosin aknea leuassa ja otsassa joka vain paheni ammattikoulussa. Olen kokeillut puolen vuoden antibioottikuuria jonka sain ihotautilääkäriltä sekä tuota uutta mainostettua Basironin levitettävää voidetta joka on välillä auttanut ongelmaan ja kuivattanut vanhan finnin pois mutta päivän parin päästä on taas 2 uutta finniä naamassa. Olen välillä myös päivittäin desinfioinut ihoa desinfiointiaineilla sekä käyttänyt kasvovesiä mutta ei juuri ole ollut apua. Sipsejä ja suklaata syön todella harvoin ja olen jo 25-vuotias joten tämä alkaa todella käydä hermoille.. :(
Kommentit (37)
Ostin kosmetologilta exuviance tuotteita ..2kk kesti että lähti
Urtekramin aloe vera palasaippualla pesu ja kosteutus emäksisellä meine base suolalla veteen sulatettuna n.1/3 tl, jätetään vaikuttamaan yöksi iholle. Kevyt vesihuuhtelu aamuisin.Saippuan saa prismasta alle 2€ ja suolaa apteekista 11€. Suolan tarkoitus on aktivoida iho kosteuttamaan itse itsensä, mulla kesti 6 viikkoa tähän, alussa voi iho kuivua poskipäiltä joten kuiviin kohtiin voi laittaa tarvittaessa aamuisin kosteusvoidetta tai kevyttä öljyä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:35"]
Laktoosituotteita tulee kyllä paljon käytettyä mutta ei osaisi vaihtaa normaalia maitoa esim laktoosittomaan maitoon
[/quote]
Käytä silloin niitä laktoosinpilkkojia. Löytyy melkein jokaisesta kaupasta ja apteekeista. Saat helposti liikaa laktoosia yhdestä ateriasta. Laktoosittomien tuotteiden hyöty on sen jälkeen olematon.
Lopetin vehnän ja maitotuotteiden käytön, noin kuukauden päästä iho alkoi selvästi parantua, enkä ole sen jälkeen saanut niitä hirveitä kystisiä paiseita mitä aiemmin mulla tuli jatkuvalla syötöllä :/
Kaikki, jotka sanoo, että ruokavaliosta ei ole mitään hyötyä, niin oletteko kokeilleet itse?
Jätin viljat ja rypsin pois ruokavaliosta. Syön voita ja oliiviöljyä ja tummaa suklaata. Ei finnin finniä!
Kärsin aknesta lähes 10 vuotta. E-pillerit, antibiootit ja Roaccutanit kokeiltiin. Eivät auttaneet.
Ainoa mikä auttoi ja paransi aknen pysyvästi oli ruokavalio: jätin maitotuotteet, gluteeniviljat ja kaiken lisätyn sokerin pois. Ruokavalioni perustuu siis kasviksiin, hedelmiin, marjoihin, lihaan, kalaan, pähkinöihin, palkokasveihin jne. Kauraa ihoni sietää, siksi syön kauraleipää ja -puuroa päivittäin. Alkoholin kulutuksen ja pikaruokaan sortumiset olen karsinut minimiin, sillä niistä saan heti näppyjä leuan täyteen päiväkausiksi eteenpäin. Ylinpäänsä jokaikinen hairahdus esim. irtokarkkilaareille tai vehnähöttöön näkyy naamassa seuraavaan päivään mennessä! Tämä on toki kettumaista, mutta toisaalta motivaatiota lisäävä seikka. ;-)
Korostan vielä ruokavalion korjauksen merkitystä aknen hoidossa! Toki olen tehnyt muitakin muutoksia (lisännyt liikuntaa, ottanut lisäravinteita, yksinkertaistanut ihonhoitorutiinini, huolehtinut riittävästä unesta...), mutta alussa tein pelkän ruokavalioremontin, ja se riitti parantamaan ihon täysin muutamassa viikossa. Muut elämäntapamuutokset ovat sitten tulleet myöhemmin kuvioon ihoni jo parannuttua, mutta toki nekin ovat saattaneet vaikuttaa siihen, että nykyään olen todella ylpeä vauvanpeppukasvoistani. ;)
Älkää aina olko niin skeptisiä ja uskoko suolistonne pilaavia antibiootteja tyrkyttäviä valkotakkisia, akne lähtee oikealla ruokavaliolla lähes kaikilta! Voimia kaikille iho-ongelmaisille <3
Lääkkeiden myynnillä tehdään rahaa. Kuka tyhmä parantaisi aknen lopullisesti jos menettää samalla rahaa.
Teininä erosin poikaystävästä ja se oli sillä selvä sen aknetapauksen kanssa.
Kannattaa kokeilla ruokavaliomuutoksia. Gluteeni, maito ja sokeri vuorotellen pois (tarkasti! ja pelkkä laktoosin poisto ei välttämättä ole ratkaisu, vaan poista pariksi-kolmeksi viikoksi _kaikki_ maitotuotteet) ja katso aina tapahtuuko ihossa mitään. Oletko käynyt ihotautilääkärillä? Itselläni toimi paikallishoito, eli voiteet (reseptitavaraa, ei mitään basironia) ja ruokavaliomuutokset.
Ruokavalio. Voi olla ruoka-aineallergiaa, että turhaan sipsin ja suklaan mussuttajat valitatte. Kasviksia vaan paljon, sopivasti hiilareita tietysti ja kunnollista proteiinia myös muusta kuin lihatuotteista. Hyvä kasvovesi apteekista vaikka ISIS pharma Teen Derm (ei kuivata ihoa mutta todella tehokas). Luonnonkosmetiikkaa tietysti kannattaa aina suosia.
Juo vettä! Tulokset alkavat näkyä 2-4viikon päästä ja ne ovat uskomattomia! Pelkkä vesi tekee ihmeiyä
kyllä julmalta kuulostaa jättää vilja ja laktoosituotteet vaikkapa pois. Eihän siinä enää voi juoda edes kaljaa miesten tapaan :D. Taidampa kokeilla tuota veden juomista nyt aluksi
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:35"]Laktoosituotteita tulee kyllä paljon käytettyä mutta ei osaisi vaihtaa normaalia maitoa esim laktoosittomaan maitoon
[/quote] Tässä se ongelma on, mutta ei suinkaan laktoosin takia vaan maitotuotteiden yleensäkin. Mulla ei toiminut mikään muu kuin maitotuotteiden käytön radikaali vähentäminen. Aiemmin suunnilleen elin pelkällä jogurtilla..
Laktoosituotteita tulee kyllä paljon käytettyä mutta ei osaisi vaihtaa normaalia maitoa esim laktoosittomaan maitoon