En ymmärrä ihmisiä, joilla menee suihkussa vain 5 minuuttia tai alle
Ei tuossa ajassa ehdi tulla puhtaaksi, pitää mennä vähintään 20 minuuttia, että ihminen tulee puhtaaksi.
Kommentit (68)
Minä ehdin 15 minuutissa, jos peseydyn niin nopeasti kuin ikinä pystyn. Mutta se edellyttää, että en käytä suihkugeeliä tai hoitoainetta, vaan vain shampoota.
Jos en pese hiuksia, suihkussa menee 20-30 sekuntia. Nopea kastelu, suihku kiinni, saippuoin kauttaaltaan ja sit huuhtelu.
Vierailija kirjoitti:
Niin no kyllä tuo pikasuihkusta menee, itse selviän 5 min vain jos en pese hiuksia vaan menen suihkuun sillä ajatuksella että pesen kainalot, kasvot, sukuelimet ja huuhtelen vähän jalkoja.
Pidemmän kaavan suihkussa menee väh 15 min kun siinä on karvojen ajelu, hiusten kunnollinen pesu ja hoitoaineen vaikuttaminen ym.
Ei kai kukaan karvojaan ajele joka kerta ?
MInä en ajaele koskaan karvojani suihkureissuilla
Kalju mieheni käy suihkussa kahdessa minuutissa. Ei pese saippualla kuin kriittiset paikat eikä hiustenpesuun mene aikaa.
Itselläni menee noin 15 min jos pesen hiukset, mutta tietenkään en valuta vettä koko tuota aikaa. Suihku kiinni shampoon levityksen ja saippuoinnin ajaksi, hoitoaineen vaikutusajan huuhtelen saippuat vedellä pois. tosin en käytä saippuaa kuin kainaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos en pese hiuksia, suihkussa menee 20-30 sekuntia. Nopea kastelu, suihku kiinni, saippuoin kauttaaltaan ja sit huuhtelu.
Tämä on jo etovaa.
Vierailija kirjoitti:
Kalju mieheni käy suihkussa kahdessa minuutissa. Ei pese saippualla kuin kriittiset paikat eikä hiustenpesuun mene aikaa.
Itselläni menee noin 15 min jos pesen hiukset, mutta tietenkään en valuta vettä koko tuota aikaa. Suihku kiinni shampoon levityksen ja saippuoinnin ajaksi, hoitoaineen vaikutusajan huuhtelen saippuat vedellä pois. tosin en käytä saippuaa kuin kainaloihin.
Haisulipariskunta.
Kumotkoon kuka mitä haluaa, mutta itse jouduin totuttamaan hiukset viikon pesuväliin kun kaivosta loppui männävuonna vesi. Oli aikaa ennen koronaa, koska kylpylät oli auki, kerran viikossa käytiin siellä ja siellä pesin tukan. Ekan kuukauden rasvottui aika tiukasti viikossa, silloin oli kyllä vielä kesäkin, eli lämmintä. Kun hiukset ovat kiinni, ei niitä kukaan huomaa.
Sen jälkeen hiuspohja oli jo sopeutunut siihen, että sitä rasvaa ei poistettu jatkuvasti.
Huom! En käytä mitään hiustenhoitotuotteita tai muotoilutuotteita samppoota lukuunottamatta. Hiukset ovat aina kiinni.
Mutta olipa aika mikä tahansa, niin suihkussakäyntini menee neljässä minuutissa. Kellotettu useamman kerran. Suihkuun, suihkupää käteen, vesi auki, tukka märäksi sillä kylmällä vedellä joka tulee sieltä suihkuletkusta ja putkistosta, kun vesi lämpenee, niin huuhtelen loput kropasta. Suihku kiinni, sampoo päähän ja sillä samalla pesen kainalot ja muut kriittiset kohdat, myös varpaanvälit. Sitten suihku auki, suihkupää kiinni telineessä ja huuhtelen naaman+hiuksia, vedän vaahdon+veden pois tukasta käsin ja huuhtelen uudestaan. Sitten otan suihkupään käteen ja huuhtelen itseni puhtaaksi. Hana kiinni, laston suihkun lattian kuivemmaksi ja kääriydyn pyyhkeeseen. 4min.
Vierailija kirjoitti:
Niin no kyllä tuo pikasuihkusta menee, itse selviän 5 min vain jos en pese hiuksia vaan menen suihkuun sillä ajatuksella että pesen kainalot, kasvot, sukuelimet ja huuhtelen vähän jalkoja.
Pidemmän kaavan suihkussa menee väh 15 min kun siinä on karvojen ajelu, hiusten kunnollinen pesu ja hoitoaineen vaikuttaminen ym.
Mitä ihmettä?!?!
Viisikin minuuttia on jo pitkä aika suihkussa. Mitä te oikein siellä tupeksitte jos saatte kulumaan enemmän?
Mitä tekemistä suihkulla on karvojen ajelun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisulipariskunta.
En keksi mitään syytä miksi kumpikaan haisisimme. Suihkussa käydään väh. 1 x päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidemmän kaavan suihkussa menee väh 15 min kun siinä on karvojen ajelu, hiusten kunnollinen pesu ja hoitoaineen vaikuttaminen ym.Mitä ihmettä?!?!
Viisikin minuuttia on jo pitkä aika suihkussa. Mitä te oikein siellä tupeksitte jos saatte kulumaan enemmän?
Mitä tekemistä suihkulla on karvojen ajelun kanssa?
Ohis, missä sä ajelet karvasi ellet suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisulipariskunta.
En keksi mitään syytä miksi kumpikaan haisisimme. Suihkussa käydään väh. 1 x päivässä.
Miksi et pese kuin kainalosi saippualla? Kuvitteletko että kaikki hiki, tali, kuolleet ihosolut ym. lähtevät vartalostasi pelkästään veden alla seistessä? Pääseekö vesi edes pakaroidesi väliin?
Synnytyksen aikana piti kivunlievityksessä olla vähintään 20 minuuttia suihkussa. Se oli ihan älyttömän pitkä aika. 10 minuuttia tuntui jo pitkälle ajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisulipariskunta.
Miksi et pese kuin kainalosi saippualla? Kuvitteletko että kaikki hiki, tali, kuolleet ihosolut ym. lähtevät vartalostasi pelkästään veden alla seistessä? Pääseekö vesi edes pakaroidesi väliin?
Koska ihoa ei ole mitään syytä pestä saippualla ellei siinä ole näkyvää likaa. Lääkärikin on sen minulta kieltänyt jo lapsena, koska olen atoopikko. Mieheni jätti saippuan pois seurustelumme myötä, vaikka hänellä ei kuiva iho olekaan.
Pesen kyllä perseeni ihan normaalisti mutta ilman saippuaa. Ei saippuattomuus tarkoita sitä että käväisen seisomassa suihkun alla tekemättä mitään. :D
Olen pulska ja käyn joka aamu ennen töihin lähtöä suihkussa. Ja siellä menee 3-4 minuuttia. Kastelu, shampoo tukkaan, suihkusaippualla kroppa ja huuhtelu. Miten ihmeessä tuossa voi tuon kauemmin edes mennä? Suihkun jälkeen kuivaus, hoitosuihke hiuksiin ja siiryminen vessaan naamarasvaukseeen, hiusten kuivaukseen, meikkaukseen jne. Koko settiin menee suihkuun menosta siihen, että kävelen ovesta ulos noin 20min ja hiukseni ovat vahvat, olkapituiset. Olen kehittynyt nopeaksi ja en kävele yhtään edestakaisin vaan siinä on tavallaan sellainen prosessi, jota etenen jokaisen liikkeet optimoiden. Vielä pari vuotta sitten meni 30min tuohon, mutta olen nopeuttanut sitä tarkoituksella. Vaatteet on valmiina odottamassa, työpaikan avaimet ja autonavaimet aina samassa paikassa jne. Meikkaus on meikkivoide ja ripsari sekä huulipuna.
Nyt on jo he**etin iso vesilasku niin mitähän olis jollakin 20 min lotrauksilla päivittäin?! Huhhuijaa, ja ilmasto kiittää!
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen ei haise vaikka ei käy joka päivä 20min kuumassa suihkussa.
Tule sanomaan tuo mun lääkärille. Aamuin illoin joudun pesemään kainalot 2 eri pesuaineella. Muuten haisen. Ja vaikka olen illalla peseytynyt, haisen aamulla hielle. En juokse unissani, tietääkseni.
Ihoni on rasvainen, ollut aina. Eipä tule ryppyjä, eikä tarvitse rasvata kuin kasvot ja kädet. Mutta hiukset rasvoittuu päivässä, ja on ohuet sileät valuen/ liimautuen päätä myöten.
Tunnen ihmisiä jotka ei haise hielle, vaikka tekisivät fyysistä työtä. Jotkut haisee, vaikka ei tekisi mitäön. Tasan ei käy onnenlahjat.
Ei siis tuomita toisia peseytynisen määrän mukaan, koska olemme yksilöitä.
Itse käyn aamuin illoin suihkussa. Illalla en kastele hiuksia. Pesen hiukset 5-6 krt/vko, mikä on liian vähän hiuslaadulleni. Olen kuin rasvainen saukko taukopäivinä. Iltasuihku kestää 2-4 minuuttia, aamulla 5-10 minuuttia, riippuen pesenkö hiukset.
Olen ottanut aikaa munakellolla, että vettä säästyisi.
En ymmärrä ihmisiä joilla menee löylyssä alle viisi minuuttia.
Ei saunassa ole kiire minnekään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä joilla menee löylyssä alle viisi minuuttia.
Ei saunassa ole kiire minnekään.
Ei ole kiire, mutta alkaa pyörryttää jos on pitempään. Siis silloin, kun tulee sieltä lauteilta alas, huimaa ja mustenee silmissä. Siksi vain nopeat löylyt ja pesulle.
Mulla on pitkät ja paksut hiukset ja siihen, että ne saa kasteltua kauttaaltaan märäksi, menee jo pari minuuttia, shampoon levittämiseen kaikkialle menee ainakin minuutti ja sitä pitää myös hieroa päänahkaan minuutin ajan, jotta tulee puhdasta. Hiusten huuhteluun menee myöskin pari minuuttia, jotta kaiken shampoon saa varmasti pois. Sen jälkeen puristelen hiuksista enimmät vedet pois, jos on aikaa niin käytän pyyhettä, ja laitan hoitoaineen hiuksiin huolellisesti. Hoitoaineen vaikuttaessa pesen kasvoni ja korvani, pesuainetta pitää hieroa kasvoihin minuutin ajan, huuhtelen pois ja saippuoin kainalot, jalkaterät ja takapuolen, huuhtelu ja intiimialueiden pesu vedellä. Viimeisenä hoitoaineen huuhtelu, johon menee vähintään minuutti. Suihkussa menee siis noin 15 minuuttia.
Ei ihme että pimpat ja hiki haisee jos suihkussa viihdytään alle 5 minuuttia. Jo pelkkään ulkoisten sukuelimien alueen pesemiseen huolella menee se pari minuuttia.
Ja hiuksien pesu kerran viikossa....uuuh...ei ihme kun suomalaisten naisten hiuspehkot on niin kuvottavan näköisiä harakanpesiä. Niin ja muuten se seitkytluvulla keksitty hiusten "pesuun totuttaminen" on kumottu jo useaan otteeseen myöhemmin. Siellä ei ole samanlaista älyä kuin emättimessä joka yrittää säädellä ph-arvoja valkovuodolla. Hiukset voi pestä aina kun siltä tuntuu eli ovat rasvaiset. Jos kuvittelet muuta niin sinä siinä totut rasvaisiin hiuksiin eikä toisinpäin.