Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saitte parannettua elämänlaatuanne?

Vierailija
21.01.2015 |

Kertokaa asioita joilla olette saaneet parannettua elämänlaatuanne, niin voidaan ottaa toisiltamme opiksi. :)

Itse lopetin yksinasumisen, kun tuntui, että seinät alkavat kaatua päälle. Muutin kimppakämppään ja nyt säästyy näin lama-aikana rahojen lisäksi myös mielenterveys, kun on kämppis jakamassa arkea.

Katkaisin välit kolmeen kaveriini: yksi arvosteli jatkuvasti elämäntapaani ja luonnettani ja kaksi muuta eri paikkakunnalla asuvaa eivät koskaan tulleet luokseni kylään kutsuista huolimatta vaikka itse vierailin heidän luonaan. Nyt säästyy energiaa, aikaa ja rahaa. Ei tarvitse enää kuunnella, kun joku yrittää tampata sinua alas eikä tarvitse enää koskaan ostaa matkalippuja näiden kahden ex-kaverin näkemiseen! :)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö lisää jaettavia kokemuksia? :) Ap

Vierailija
22/36 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-aloitin säännöllisen liikunnan entisen kausiluonteisen riuhtomisen ja sohvaperunaelämän sijaan

-menen arkena ajoissa nukkumaan eli ennen klo 23 (herätys 6.30)

-karsin roskaruuat pois päivittäisestä ruokavaliosta, herkut on tarkoitettu juhliin tms. tai jos menen kavereiden kanssa ulos syömään

-en jätä asioiden hoitamista viime tinkaan. Muistilaput ja kalenteri apuna

-opettelen edelleen ei:n sanomista. Jos joku pyytää apua, en ole heti ekana jonossa kuten aiemmin

-panostan niihin ihmissuhteisiin jotka ovat vastavuoroisia: pidän yhteyttä ja tapaan näitä ystäviä

-välttelen ikäviä tai energiaa syöviä ihmisiä esim, töissä olen vain välttämättömän ajan kanssakäymisissä tällaisten tyyppien kanssa

-rentoutuminen on tärkeää: en aikatauluta viikonloppuja, tapaan ystäviä ja vietän aikaa lasten ja miehen kanssa

-teen työtä, josta pidän

Vierailija
24/36 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin yhteydenpidon vähätteleviin ihmisiin sekä ihmisiin, jotka ajattelevat joka tilanteessa vain itseään ja omaa hyötyään ja jotka odottavat, että heille tehdään koko ajan palveluksia.

Vierailija
25/36 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin komerooni asumaan, jossa on hiljaisempaa kuin muualla asunnossa. Ei tämä kyllä niin pieni ole. Ja ostan sipsiä ja limua säännöllisesti.

Vierailija
26/36 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up up

Vierailija
27/36 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin tuppukylästä Helsinkiin ja vaihdoin miestä. Tästä aikaa pian 10v ja todellakin elämä tuli paremmaksi ja on niin ihanaa etten todeksi ole uskoa, vieläkin, joka päivä:)

Vierailija
28/36 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaksi lasta. Vaihdoin alaa ja aloin tehdä mitä oikeasti haluan ja missä olen hyvä. Otin lainaa ja ostin oman kodin.

Lopetin turhan autoilun, käyn päivittäin kävelyllä meren rannassa. Nukun hyvät yöunet ja teen herkullista ruokaa.

Tähän meni yhteensä 7 vuotta, mutta askel kerrallaan muutos kannatti.

Vierailija
29/36 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:45"]

Erosin tunnekylmästä,epä empaattisesta,estyneestä miehestä ja löysin ihanan viriilin ja välittävän kumppanin.

[/quote]

Voi kun mäkin uskaltaisin! Onnea :)

Vierailija
30/36 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-terapia, ei:n sanominen

-alkoholi ja tupakka pois

-karsin rikkovat suhteet

-kunnon mies vierellä

-mielekkäiden asioiden teko, kuten myös negatiivisten, niillä oma aikansa

-säännölliset ruokailuajat sekä terveellisesti syönti+vitamiinit

-mielekkäät vierailut ystäväperheissä

-jos jokin asia painaa, otan puheeksi asianomaisten kanssa

seuraavana vuorossa netinkäytön rajoittaminen sekä liiat läskit pois.Molemmat on jo aloitettu:)Niin...ja rytmin muuttaminen siihen, että herään aikaisemmin, pitäen unet kuitenkin 7-8h:n mittaisina.

Vierailija
31/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kateelliset ajatukset. Opettelin kateellisuuden sijaan ihailemaan ja olemaan muiden puolesta iloinen sekä onnellinen (oli aluksi pirun vaikeaa ja teennäistä, mutta muuttui ajan myötä luonnolliseksi!). Tämän myötä olen ollut paljon positiivisempi ja iloisempi. Suosittelen :)

Vierailija
32/36 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ulkomaille, jonka jälkeen olen voinut elää ihmisarvoista(!) elämää. Ei enää homeista opiskelijasolua, työttömyyttä/varattomuutta tai pelkkää keitettyä perunaa päivästä toiseen. Ei enää epätoivoa huomista ajatellessa.
Samalla jätin kaikki ne ikävät ihmiset taakseni, joita ei meinannut saada karistettua jaloista pelkkää paikkakuntaa vaihtamalla kun "kaikki tuntee kaikki".

Vierailija
33/36 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on prosessi vielä kesken, mutta tähän mennessä :päätin tehdä sellaista työtä, jota en stressaa liikaa, tajusin arvostavani enemmän vapaa-aikaa kuin työtä ja rahaa, joten teen vähemmän töitä ja käytössäni on vähemmän rahaa, mutta olen tyytyväisempi näin. Vielä pitäisi löytää liikunnan ilo, olen sohvautumassa kirjavuoren viereen...rakastan lukemista, liikuntaan pitäisi nyt vaan itsensä pakottaa! Syön monipuolisesti ja melko terveellisesti, mutta heikkouteni on pulla. Elämänlaatua parantaa eniten sen asenteen löytäminen, että tajuaa itse rakentavansa tämän ainutlaatuisen elämänsä itsensä näköiseksi, se vaatii aikaa pohtimiseen, mitä minä todella haluan tehdä, onko nämä tekemiseni ja haluamiseni oikeasti omiani vai sellaisia, joita minuun on ulkoapäin asetettu ja olen ne ikään kuin omikseni kuvitellut. Ajatustyötä pitää siis tehdä ja harjoittaa itsetutkiskelua....mutta kuten alussa totesin, prosessi on minulla kesken...

Vierailija
34/36 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tehdä lyhennettyä työaikaa tai löytää mieluisan työn. Lyhyempi työmatka (nytyhteensä liki 2h päivässä) kohentaisi oloa myös. Nämä haaveen tasolla vasta.

Vierailija
35/36 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 17:47"]

Aloin nukkua kunnon yöunet. Aaah, kuin uusi ihminen!

[/quote]

Näin minäkin tekisin, jos ei tarvisi mennä joka aamu kahdeksaksi töihin. Liian aikainen herätys! Mun luonnollisella rytmillä heräilen 9-10 välillä ja tunnen itseni ihan eri ihmiseksi. Onneksi seuraavaan lomaan ei ole enää pitkä aika :)

[/quote]

Iltaihmisten on vaikea nukkua tarpeeksi, kun aamuihmiset terrorisoivat työelämässä.

Vierailija
36/36 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin haaveissa tuo ulkomaille muutto. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä