Narsisti ystävätär
Parivuotta tuntemaninaisystävätär on hieman outo. Olisiko syytä irrottautua tuttavuudesta, nimittäin, olemme molemmat koulutettuja, eri alojen, hän mitätöi osaamistani omalla alalla, vaikka kuulen ettei hän ymmärrä mistä suivaantui. Kun kyseenalaistin tämän, hän kertoi ettei minun kanssa aikaa viettäessäni omaa vertaistansa seuraa, hänen ystävättärensä ovat kuitenkin Mensan jäseniä. Hän muistuttaa kuinka pukeudun turhan kauniisti, villakangastakki ja housut, mitätöi jos käytän korkoja, kyseessä siis vain 4cm syyskengät. Kuinka se on ikävää terveydelle. Jos käyn laittamassa värin tukkaan tai ripsiin, olen turhamainen, itse hän käy viikottain kosmetologilla hoidoissa ja on jopa tatuoinut huulet, kulmat ja eyelinerit. Hän on minua 15vvanhempi, eronnut. Joka ikinen tapaamiskertaa tuntuu pahemmalta, voin huonosti jokaisen kerran jälkeen, mutta olen tavannut häntä ns tyhmyyttäni kun hän valittaa ettei ole yhtään kaveria, ei ainoata jota nähdä tai kuka soittaisi. Kun yritän lohdutella, muuttuu raivostuneeksi ja jopa pelkään häntä silloin. Ymmärrän olevani liian empaattinen, säälin vaikka näen että hän jopa kiusaa minua tarkoituksella, siinä lienee syy ettei hänellä ole oikeasti yhtään kaveria, purkaa oloa minuun. Kun kokee saavansa kauttani hyödyn, imartelee ja ilmoittaa ikävöivänsä, toisena päivänä olen roskaa. Sanokaa miltä tämä kuulostaa, onko viisasta vain katkaista koko tuttavuus?
Kommentit (22)
Hänellä on varmaan ollut rankka elämä
Olet sinä aikamoisen kottaraisen löytänyt. Laita vain välit poikki niin kuin kaikki muutkin.
Rajatilapersoonallisuus tai vastaava. Liioittelee ystäviensä älyä, samalla ystäviä ei ole.
Syyttää sinua turhamaiseksi ja itse on tatuoinut meikkejä, eli pitäisi itseään turhamaisena ellei kanavoisi syytöstä sinuun. Ei siedä itseensä kohdistuvia rehellisiä reaktioita ja arvostelua.
On vaan joku outo tyyppi joka hakee kritisoitavaa. Jos olisi laittautumaton mies, saamasi kommentit voisivat olla sovinistin länkytystä.
Jonkun dysfunktionaalinen äiti voisi olla tuollainen. Jos ei ole sukua tai työn vuoksi palveltava, ei mitään syytä nähdä.
Eräs kaverini on alkanut näyttää vastaavia piirteitä itsestään viime vuosina. Vaikuttaa äärimmäisen kateelliselta kaikesta mahdollisesta, vaikka ei myönnä sitä. Eli siis nälvii kaikesta mahdollisesta, lyttää ja lannistaa. Keksii negatiivista omista ilonaiheistani tai jättää ne huomiotta. Vaatii itse paljon huomiota ja ihailua.
Tuo aiemman kirjoittajan mainitsema rajatilatyyppinen tila tai sitten ihan n-kirjaimella alkavat persoonallisuuden poikkeama tulevat mieleeni kuvauksestasi. Kaverisi on ehkä kateellinen nuoruudestasi.
Heivaa hänet! Itselläkin uusi tuttavuus rupesi sanomaan miten minä olen niin tavallinen ja hän ystävineen niin boheemiälykköjä. Ei ole tarvinnut sen jälkeen nähdä.
Nuorena sitä kesti kiltteyttään kavereilta lyttäämistä ja kuunteli miten ei ollut yhtä nätti, tyylikäs, suosittu ja fiksu kuin he. Enää ei ikinä! Ystävyys on hyväksyntää ja kannustusta!
Olipas vaikeaselkoista tekstiä luettavaksi.
No kunnioita itseäsi ja rajojasi ja katkaise suhde, mihin ja miksi tuollaista tarvitsisit?
Tottakai hän käyttää sinua hyväksi kun sen sallit.
Minulla ystävä jolle ostin kasvohoidon piristykseksi, haukkui hoidon liian lyhyeksi ja kosti tämän myöhästymällä tunnin seuraavasta tapaamisesta kahvilassa. Toisen kerran tilasin hänelle pihvin ja punaviinin ravintolassa, sanoi olevan pahaa..mikä ystävyys???
Itselläni oli kanssa tälläinen "ystävä". Vuosien ajan yritin ymmärtää kun ei ollut koskaan löytänyt miesystävää itselleen eikä oikeastaan muitakaan ystäviä ja potkuja kaikista työpaikoista. Aina ensin hehkutti kuinka mukava työpaikka ja ei kauaakaan kun ilmapiiri muuttui kummasti hänen vastaisekseen. Jatkuvaa toisen alentamista, oman itsensä ylentämistä ja valehtelua. Muutama vuosi sitten pääsin hänestä vihdoin eroon ja kyllä olen todella helpottunut. Pidä pientä eroa tähän tuttavaasi, jos sen myötä olo helpottuu kun hän ei ole elämässäsi niin tiedät ratkaisun.
Olen tietoisesti ottanut eroa tähän kaverini. Hänellä on outoja raivoamiskohtauksia välillä. Kerran hän pyysi luokseen yöksi kun ei tahtonut olla yksin, no lupauduin yöksi. Aamulla hän raivosi kun laitoin lakanat, tyynyliinan ja pussilakanan pyykkikoriin, niitähän ei jokainen kerta pestävaan haki pois ja titteli muovipussiin jonka teippasi kiinni. Sanoi että näitä kyllä voidaan käyttää useamman kerran.
Aikaa kului, hän soitti ja Anneli taas luokseen, en halunnut sisimmässänimennä, mutta läksin kun hän itkien sanoi haluavansa seuraa. Hän oikein painotti että nyt olisi sitten taas puhtaat lakanat alle, siis..hyvin marttyyrimaista elettä, nyt hän on tehnyt suuren työn vuokseni ja pessyt lakanat joille Anneli nukkumaan, kommentteja?
Aamusta hän ei aamupalaa tarjonnut, söi kyllä itse hyvin, onneksi varauduin tähän banaanilla ja omenalla itse. Kysyi sen verran josko ottaisin kahvia kun onnistui jättämään veden kahvi-nappi-keittimestään ja tuli ulos vajaa puolikuppia hyvin pahaa kahvia. Tarjosi sen minulle ja keitti itselle uuden, onnistuneen. Jätin myrkyn juomatta.
Asuu rumassa lähiössä, mutta kehuskelee kuinka miljonäärit muuttavat alueelle. Hah, säälittää ja ahdistaa tämä itseäni 13v vanhempi yksin asuva nainen. Ei ystäviä, ei suku pidä yhteyttä häneen.
On hyvin ivaava, vähättelevä ja mitätöivät kohtaani, välillä vihjailee kuinka tarvitsisi nyt luksus kylpyläloman (tietäen että minun pienellä palkalla en hänelle voi, enkä halua kustantaa).
Tarjosin hänelle elokuvat ja ruoat ravintolassa, niin hän mitätöi nekin hyvin huonoina ja ikävystättävänä kokemuksena.
Mitä ihmettä tämmöisen naisen kanssa tehdä, hän ei koskaan tapaamisillamme tee muuta kuin ivaa sukuaan, vanhoja kavereitaan, minua tai jauhaa negatiivisista asioista, olen sanonut voisimmeko keskittyä positiiviseen, jolloin hän puhuu pari minuuttia kun on kiva odottaa kesää ja sitten jatkuu sama taas.
Pelkään myös kun hän välillä saa oikeasti itkupotku-raivareita, en koe olevani turvassa hänen lähellään.
Mielisairas tuo ihminen on mielestäni tai sitten hyvin kateellinen sinulle. Kuka laittaa hikiset vuodevaatteet pussiin ja motkottaa, marttyyripiirteitä luen.
Ps sinulla on ilmeisesti tekstin automaattitäyttö päällä :)
Kateellinen ja rumempi, se sitä sinussa risoo
Suosittelen tutustumaan Dr. Ramanin Youtube-kanavaan:
https://www.youtube.com/c/DoctorRamani/featured
Hän on psykologi, joka kertoo narsismista persoonallisuushäiriöistä.
Naisten välinen ystävyys on upeaa.
Suosittelen katkaisemaan välit.
Laita plussat ja miinukset ja katso mitä jää viivan alle? Todennäköisesti paljon miinusta.
Miksi roikut sen seurassa, jos se ottaa enemmän kuin antaa?
jos ihminen nälvii ja alistaa, hän ei ole ystävä eikä hyvä ihminen.katkaise välit etäännyttämäl. älä soita ja jos henkilö soittaa älä vastaa. tekstariin vastaat,vain et sul nyt kiire et kerkiä.
ystävyyden pitää tuntua hyvältä ja turvalliselta ei ahdistavalta.
Mitä paskaa? Kauanko olet kestänyt tuollaista? Itse olisin lopettanut tuollaisen "ystävyyden" ensimmäiseen käytöskertaan, energiasyöpöt ja ilkeät ihmiset ovat piina sielulle ja täysin turhia minun elämässäni.
Hyviä neuvoja, kun puhelimessa näkyy hänen nimi, en tunne halua vastata. Muuttaa ääntään myös puhelimessa ymmärtäväisestä täti-ihmisestä, maaniseen kirkujaan ja välillä syyllistää, kunnes imartelee. Olen huomannut mielialojen muuttuvan arvaamattomasti, mutta jatkuva lannistus ahdistaa eniten.
Nyt jätän vastaamisetväliin ja pienin teoin erotan hänet lähelläni. Kyllä muut ystävyyssuhteeni ovat tuntuneet hyvänä, tämä yksi ei. Olen niin kiltti etten ole osannut jättää häntä pois elämästäni. Nyt teen sen.
Plussat ja miinukset laitoin, plussat vähissä, miinuksia paljon. Vaikka hän on minua paljon vanhempi, ostaa samantyylisiä, aivan liian nuorekkaita vaatteita itselleen, matkii jopa laukuista hattuihin. Ei omaa tyylitajua, vaikka kovin kehuu olevansa muoti-ihmisiä.
Kateellinen