kuivaksi opettelu asiaa!
Elikkä meillä poika 2v 10kk on kuivaksi oppinut kesällä. Pissaa pönttöön, mutta kakka asiat on aina housuissa! Mulla ei oo enää mitää keinoja.... Kerran mun aikana on ollu pöntöllä ja tehnyt asiansa pönttöön. Kehuin kovasti miten hienosti hoiti hommansa, iso poika yms. Nyt oon luvannu yllätyksen jos kakkaa pönttöön mutta ei vaan ota opikseen....
Antakaa nyt rakkaat ihmiset hyviä neuvoja miten me onnistuttas oppimaan tekee aisat pönttöön, pottaa poika ei huoli!
Kommentit (5)
Kaupassa poika ihastui yhteen mersuun. Sitä ei kuitenkaan ostettu, jäi vaivaamaan ja aina vaan uudestaan ja uudestaan sitä kyseli. Kun kakkaaminen pottaan ei ottanut onnistuakseen, lupasin että jos onnistuu saat sen mersun. Aina kun oli kakkahätä poika sanoi, että yritetään sitä mersua. Ja muutama päivä meni niin poika kakkasi pottaan ja sanoi, saanko nyt sen mersun. Mersu haettiin ja siitä lähtien on kakatkin tuleet pottaan. Näin meillä... Mutta voipi olla että vaatii vain kypsyttelyä lapsella ajatuksen tasolla ja yhtäkkiä loksahtaa muutenkin asia kohdalleen. Tiedä tuota, kaikki ovat niin omailaisiaan.
Eli tarkoitus oli sanoa, että lupaa jotain konkreettista. Lapselle ei se yllätys välttämättä ole ymmärrettävä kannuste, jos ei esim. oikein ymmärrä että se on jotain tosi kivaa vaikkapa just se mersu....
Meillä on täsmälleen samanikäinen poika ja täsmälleen sama ongelma, mutta pöntönpienentäjät ja " lahjomiset on kokeiltu ja tulos on kakkaamisen osalta yhä nolla. Pissat onneksi tulee useimmiten pönttöön. Auttakaa nyt hyvät mammat ja kertokaa vinkkinne. Minullakin alkaa jo epätoivo valtaamaan mielen, kun luulin, että tässä tämä asia hoituisi kuntoon ennen toppavaatekauden alkua.
Ja oon tosiaan minäkin luvannu jotain konkreettistakin! Otettiin jo uudestaan pottakin esiin... Mikään ei vaan auta!
Aloin jo epäillä et onko jotain vikaa? oisko peräaukko niin " löysä" että se kakka vaan tulee? Kait sitä joskus pitää ottaa siitäkin selvää..
meillä poika täyttää kohta 2 ja oppiminen oli samaa kuin teillä.. kakka oli aina kalsareissa muuten oli kuiva. kävimme yhdessä kaupassa ja ostimme pönttöön pienentäjän, sellaisen ankan ja siitä se ilo alkoi.. nyt laittaa itse jakkaran pöntön eteen ottaa ankan ja istuu siihen, kakat onnistuu pöntöllä=) toki aluksi istuttiin siinä vaikka ei ollut edes hätä, se oli niin kiva.. potta jäi myös kokonaan tämän ansiosta. meillä toimii!