Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuorotöitä tekevät yh-äidit. Onko teitä?

Vierailija
21.01.2015 |

Miten olette järjestänyt jo kouluikäisten lasten iltahoidon?
Minkä ikäisenä on jo pärjännyt yksin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin kiinnostaa tämä. Olen yh (ylioppilaaksi valmistunut 2014 keväällä) ja mietin jatkokoulutusta. Taitaa kyllä jäädä vuorotyö-jutu väliin. Lähellämme on kyll sellanen ympärivuorokauden päiväkoti ja isovanhemmat (töissä molemmat vielä) asuu lähellä että perjaatteessa onnistuisi mutta helpompaa on jos ei tarvitse sellaisia miettiä, joten kouluttaudun muulle alalle. Toisaalta mm lastenkoti-työ kiinnostaisi mutta siinäkin joutuu välillä olemaan öitä töissä.

Vierailija
2/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt yhtään yh äitiä ole paikalla? Siis joka tekee vuorotyötä. Niin kauan on helppoa kun lapset on alle kouluiäisiä mutta mitä sen jälkeen? Miten olette saanut arjen pyörimään?
Aloittajalla alkaa työt taas äitiysloman jälkeen hoitajana ja esikoinen on toisella luokalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinoloaika on minimoitu isän, isovanhempien ja minun ja miehen sisarusten avulla. Naapurit ovat muuten kuulolla. Asumme myös työpaikan lähettyvillä, joten pääsen nopeastikin kotiin.

Vierailija
4/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja yks kaverini olemme kokeilleet, ei tule mitään.... Hakeutukaa päivätöihin jos vaan mitenkään mahis. Ellei sit mummo tmv. asu naapurissa, onhan niitä sellaisiakin.

Vierailija
5/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi koululaista. Vanhempi on 13v ja katsoo vähän nuoremman perään jos olen iltavuorossa. Välillä on isovanhempi tai lasten isä paikalla mutta joskus kun kukaan ei pääse ovat keskenään.

Vierailija
6/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:32"]

Mä ja yks kaverini olemme kokeilleet, ei tule mitään.... Hakeutukaa päivätöihin jos vaan mitenkään mahis. Ellei sit mummo tmv. asu naapurissa, onhan niitä sellaisiakin.

[/quote]

Ettekö voineet auttaa toinen toisianne. Yksinhuoltajia on tosiaan muitakin ja minusta on harmi, että he eivät ole verkostunoituneet. Seurakunnasta löyty aktiivinen henkilö, jonka kanssa kokosimme "piirin", joka vastavuoroisesti auttavat toinen toisiaan. 

Vierailija
7/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä kokemuksia?
ap

Vierailija
8/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:32"]

[/quote]

Ettekö voineet auttaa toinen toisianne. Yksinhuoltajia on tosiaan muitakin ja minusta on harmi, että he eivät ole verkostunoituneet. Seurakunnasta löyty aktiivinen henkilö, jonka kanssa kokosimme "piirin", joka vastavuoroisesti auttavat toinen toisiaan. 
[/quote]
Tuo kuulostaa todella kivalta.

Vierailija
9/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuorotyötä tekevä yh. Lapseni on 10 ja 8 vuotiaat.
Meidän järjestely on erikoinen, eikä varmasti auta tässä ketjussa ketään, mutta kerron kuitenkin. Kommuuni. Kolme aikuista sinkkua, yhteensä viisi lasta. Kaksi tekee vuorotyötä ja yksi pelkkää yötä. Joku meistä on oikeastaan aina kotona. Meille tämä sopii hyvin, niin taloudellisesti kuin lastenhoidonkin kannalta. Ollaan asuttu näin jo vuosia, ja vaikka välillä onkin vähän säätämistä, on tämä meille sopiva ratkaisu. Lapset 6-12v.

Vierailija
10/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapseton,mitta olen seurannut kavereiden ja työkavereiden tasapainoilua työn ja perheen kesken.
Olen miettinyt sitä kun joillekin se on luontevaa, toisille ei. En tiedä aiheesta riittävästi, mutta tässähän tätä voisi kysyä. Miten nykyisin on saatavilla vuoropäiväkoteja? Muistan että niitä ainakin joskus on ollut. Eli lapsi on hoidossa vanhemman työvuorojen mukaan, päiväkoti auki 24 h.
Ne, joille ei ikinä käy ylityöt, illanistujaiset, työmatkat. Jos yhteishuoltajuus, eikö kommunikointi toisen vanhemman kanssa onnistu? Eikö ole kavereita, perheenjäseniä ym.
Tiedän, ei kaikilla ole. Joskus vaan tuntuu että lasta käytetään tekosyynä kun meno ei ole mieluinen. Sitten me lapsettomat joudutaan ottamaan kaikki ylimääräinen. Sama koskee lomien järjestelyjä. Ymmärrän että jos päiväkoti on heinäkuun kiinni, niin mielellään yh pitää lomansa silloin. Mutta jos pidät tästä kiinni vielä kun lapset on teinejä, alkaa työkaverilla hymy hyytymään jos itse pidät aina loman kesäkuuss tai syksyllä.
No, mietin vain.

Vierailija
11/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:49"]Minä olen vuorotyötä tekevä yh. Lapseni on 10 ja 8 vuotiaat.
Meidän järjestely on erikoinen, eikä varmasti auta tässä ketjussa ketään, mutta kerron kuitenkin. Kommuuni. Kolme aikuista sinkkua, yhteensä viisi lasta. Kaksi tekee vuorotyötä ja yksi pelkkää yötä. Joku meistä on oikeastaan aina kotona. Meille tämä sopii hyvin, niin taloudellisesti kuin lastenhoidonkin kannalta. Ollaan asuttu näin jo vuosia, ja vaikka välillä onkin vähän säätämistä, on tämä meille sopiva ratkaisu. Lapset 6-12v.
[/quote]
No ei ehkä minulle toimiva, mutta kiitos kuitenkin :D

Vierailija
12/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:32"]

[/quote]

[/quote]

Asumme melkein tunnin matkan päässä toisistamme joten ei oikein toimisi.

Vierailija
13/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen iltatöitä tehneen yh äidin lapsi.
olin kyllä jo 10 kun vanhemmat erosi mutta ihan normaali minusta tuli vaikka yksin illat olinki.

Vierailija
14/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän tullut vastauksia.
Onko vuorotyö näin harvinaista yh-äideillä?

Vierailija
15/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
16/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu yyhoolta vuorotyö

Vierailija
17/17 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö onnistuu jos on sukulaisia/ystäviä auttamassa.