Odotatteko jo joulua?
Mulla tuli tänään jo vähän semmonen joulufiilis. Aika kiva.
Kommentit (117)
Todellakin. Minulla on silloin loma, ei siis tarvi mennä töihin.
Tämän palstan ansiosta kyllä odotan! Kirjoitin noin viikko sitten siitä, miten pelkäsin joulunviettoa jo kuun vaihteessa. Sain rohkaisun tehdä omia ratkaisujani. Olen nyt päättänyt, etten mene sukuloimaan. Perhe saa mennä. Heille tämä järjestely sopii. Itselleni varaan jouluherkkuja, kirjan ja leffan siksi aikaa. En melkein malta odottaa :-D Sukulaisten mielipiteet eivät horjuta, koska valmistan itseäni henkisesti tähän jo nyt.
Odotan kyllä. Olen ostanut jo muutaman joulukortin ja uudet valot kuuseen.
Muovikuusen valoineen pystytän n. viikkoa ennen aattoa, koristelen varsinaisesti aaton aattona. En stressaa joulua, koska vietän sen kahdestaan mieheni kanssa. Lapsia ei ole. Mietimme etukäteen ruoat, emme yleensä kokkaa perinteisiä jouluruokia, graavikalaa lukuunottamatta. Lahjoja ei tarvitse ostaa kuin kaksi. Olemme sopineet aikuisten sukulaisten kesken, ettei lahjoja osteta, kaikilla on tavaraa muutenkin ihan riittävästi.
Pidän vanhoista amerikkalaisista joululauluista, ja alan kuunnella niitä marraskuun loppupuolella. Joulunodotus on melkein mukavampaa kuin varsinainen joulu, joka on ohitse yleensä aina liian nopeasti. Pidän joulupyhien pysähtyneestä tunnelmasta, konvehtien syömisestä ja siitä, että voin lukea kirjoja koko päivän.
Kyllä,pääsee lomalle pois suomesta! Kaikki turha hössötys skipattu,parasta!
Saa mussuttaa piparia, kyllähän sitä odottaa. Rasvaista kinkkua ja maksalaatikkoa. Dieetit lomalle, hyvää viiniä tai rommia. Vesi kielellä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan! Tänään oli kiva Ikeassa hypistellä joulukoristeitakin :)
Ostitko? Jos ostit, miksi?
En ole se, keltä kysyit, mutta miksi kysyit?
Ja jos esim. minä ostan joulukoristeita, niin vastaisin kysyjälle, että "koristeeksi."
Miksi viime vuoden koristeet eivät käy? Ilo raiskata ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä,pääsee lomalle pois suomesta! Kaikki turha hössötys skipattu,parasta!
Minne olet lähdössä koronaa hakemaan?
En yhtään. Ahdistava koko joulu. Lapset eivät asu kotona enää ja talo remonttikunnossa, rahapulaa.
Vanhemmat jo iäkkäitä, asuvat kaukana. Sitten helpottaa kun joulu ohi
Odottelen kuunnellen joululauluja ja polttaen kynttilöitä (sähköisiä ja aitoja) sekä kulkien ihan tonttuna ulkona hymyilemässä ihmisille.
Ihanaa, kohta on jo joulu. Odottaminen on melkein parempaa kun itse joulun pyhät :D konvehteja ja juustoja!
Odotan, että se olis pian ohi, niin saa ruveta kevättä odottelemaan.
Joulukuusi olisi ihana jo laittaa, mutta malttia vielä. ☺️ Tai Itselläni ainakin joulukoristelut arkistuu, jos niitä katselee monta viikkoa ennen joulua.
Muuten vähän sekavat fiilikset, kun ei vielä tietoa miten joulua pystyy viettämään. Täytyykö jäädä pyhiksi kotiin, vai onko turvallista lähteä sukuloimaan.
Teen sellaista työtä, että en uskalla odottaa tai toivoa, että pystyn joulun viettämään. Yhden työntekijän karanteeniin joutuminen sekoittaa töissä jo pakan niin pahoin, että vapaapäivät voi olla peruttu. Toivon, että saan joulua juhlia.
Joo, pyhien vuoksi. Työkiire loppuu edes hetkeksi
Mulla on eka joului ikinä (ja olen 43) , kun en odota oikeastan muuta kuin ahdistunein tuntein . Olen kyllä kaikki joulujutut "hoitanut" kuten ennenkin, mutta ilman sitä normaalia iloa ja odotusta.
Joka vuosihan tuo on tullut odottamattakkin kuten perjantaitkin. Joskus aikaa sitten odotti.
Kesää ja syksyä odottelen. Siinähän tuo joulu välissä menee.
Joulu on mielentila <3