Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatteko jo joulua?

Vierailija
07.11.2021 |

Mulla tuli tänään jo vähän semmonen joulufiilis. Aika kiva.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan! Tänään oli kiva Ikeassa hypistellä joulukoristeitakin :)

Ostitko? Jos ostit, miksi?

Vierailija
22/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on kaupallinen kulutushysteria. Uudet muoviset joulukoristeet joka vuosi, kuusi revitään metsästä asuntoon ja lahjoja satojen eurojen edestä. Sulaa hulluutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan. Tai tavallaan aloitimme jo joulunajan. Koristelimme tänään kuusen. Taustamusiikkina soi hiljaisella joululaulut.

Minusta suomalainen tapa, että laitetaan kuusi aattona ja otetaan loppiaisena pois, on jotenkin ankea. Ihan kuin suoritettaisiin joulu äkkiä alta pois.

Jouluun on ihana virittäytyä pitkä kaavan mukaan. Kuusi, valot, muut koristeet, joulukahvi, kuuma kaakao, joululeffat, leipominen, suklaa ja meidän perheen oma perinne, eli sinfoniaorkesterien joulukonserttien katsominen suoratoistosta. Meillä suurin osa lahjoista alkaa olla jo ostettuna, joten nyt voi oikeasti nauttia eikä juosta ruuhkissa ostamassa lahjoja.

Vierailija
24/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan. Tai tavallaan aloitimme jo joulunajan. Koristelimme tänään kuusen. Taustamusiikkina soi hiljaisella joululaulut.

Minusta suomalainen tapa, että laitetaan kuusi aattona ja otetaan loppiaisena pois, on jotenkin ankea. Ihan kuin suoritettaisiin joulu äkkiä alta pois.

Jouluun on ihana virittäytyä pitkä kaavan mukaan. Kuusi, valot, muut koristeet, joulukahvi, kuuma kaakao, joululeffat, leipominen, suklaa ja meidän perheen oma perinne, eli sinfoniaorkesterien joulukonserttien katsominen suoratoistosta. Meillä suurin osa lahjoista alkaa olla jo ostettuna, joten nyt voi oikeasti nauttia eikä juosta ruuhkissa ostamassa lahjoja.

Neulaset tippuvat ennen aattoa.

Vierailija
25/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti. Ei mitään lahja- tai sukulaishässäkkää ollut enää vuosiin. Ja tuleva joulu on vain viikonloppuna niin menee ohi siinä missä muutkin viikonloput, eli sitä varten en laita joulua mitenkään. Haudoille kynttilät, saunomista, hyvä kirja ja konvehtirasia - se riittää.

Vierailija
26/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Tekis mieli jättää viettämättä mut lapsen takia pakko tehdä joulu. Ei kiinnosta yhtään lahjojen ostaminen, ruokien laittaminen sekä se saakelin hikoileminen jossain kaupassa et edes saa niitä lahoja ja ruokia.

Olisinpa karhu. Voisin nukkua koko talven. Ja kyllä, vihaan talvea.

Sielunkumppani! Olisin voinut kirjoittaa tämän itse! Tsemppiä talvesta selviytymiseen

Vierailija
27/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan joulun rauhallista tunnelmaa, kynttilät, kuusi, koristelut, hyvä ruoka ja läheisten tapaaminen. Ainoastaan lahjojen hankkiminen ahdistaa, onneksi sitäkin on jo pystytty vähentämään. OLisi täydellistä, jos ei tarvitsisi hankkia yhtäkään lahjaa kenellekään.

Vierailija
28/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen kummemmin odota, mutta olen hieman miettinyt tämän joulun viettoa noin yleisesti. Katselin esim. viime joulun ruokalistaa ja karsin siitä turhuudet pois. Rahaa on nyt vähemmän käytössä. Kotona asuvalle 17v pojalle laitoin lahjatoiveen Joulupuu-keräyksen kautta, että saa edes jotakin. Opiskeleva tytär tulee poikaystävänsä kanssa kotiin. Yksinkertainen jouluateria onneksi kelpaa, kunhan on hyvää ja riittävästi. Tulee hyvä joulu meille neljälle ja kahdelle kissalle.

Vierailija
29/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota, en ole enää vuosiin nauttinut joulusta. Tavaraa ei meillä tarvitse kukaan ja syödä voi hyvin ja juhlavasti milloin vain. Kotona on kaikki mahdolliset kauniit joulukoristeet, kortteja en viitsi lähettää. Jeesukseen en usko ja joulumarkkinatkin niin nähty.

Ehkä joskus ulkomaille joulun- ja uudenvuoden ajaksi. Nyt vielä laittelen joulua lasten ja vanhojen vanhempieni takia.

Vierailija
30/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vartoo!  Olen kokenut jo lähes 80 joulua ja siitä, kun olen viimeksi joulua odottanut, on jo noin 60 vuotta!

Vierailija
31/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään joulusta, olen aina tykännyt. On mukava laittaa ulos jouluvaloja, kotiin punaiset jouluverhot ja joulukoristeita. Itse teen joulukortit ja suurimman osan joululahjoista neulon. Olen antanut lahjaksi mm. villapaitoja, sukkia, pipoja ja lapasia. Tänä jouluna olen töissä, kiva koristella myös työpaikkaa.

Vierailija
32/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan! Tänään oli kiva Ikeassa hypistellä joulukoristeitakin :)

Ostitko? Jos ostit, miksi?

En ole se, keltä kysyit, mutta miksi kysyit?

Ja jos esim. minä ostan joulukoristeita, niin vastaisin kysyjälle, että "koristeeksi."

Vierailija
33/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joulunaikaa!  

Nyrppynenille pitäisi aina olla vain arki ja tavallista.  Olkaa hyvät vaan.

Meillä vietetään joulua.  Ollaan yhdessä, syödään jouluruokaa, lauletaan ja jaetaan joululahjoja, katsotaan telkkarin jouluohjelmia, juodaan joulukahveja.

Käydään joulukirkossa, jos jaksetaan nousta aamulla tarpeeksi ajoissa ylös.  Muuten katsotaan sekin juttu telkkarista.  Laiskotellaan ja välillä lenkkeillään lemmikkien kanssa ja toivotetaan tutuille hyvää joulua.  

Lapsuuteni oli köyhä, mutta jouluun panostettiin se mitä voitiin.  Siksi kai rakastan edelleen joulua niin kovasti.

Vierailija
34/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä oikein, mutta tykkään kyllä joulun tunnelmasta. Alan sitä odottamaan hieman ennen ekaa adventtia. Ekana adventtina saatan käydä kirkossa jos on fiilistä (ihan uskonnollinen olen, mutta yksin en kovin usein saa aikaseksi kirkkoon lähteä). Samoihin aikoihin, marras-joulukuun vaihteessa koristelen jo hieman kotia. Lapsia ei ole, joten ihan itselleni koristelen tunnelmaa tuomaan :)

Kuusen hankin yleensä viikkoa, joskus kahta, ennen aattoa. Yleensä isäni tuo sen sukutilanne metsästä. Koen että on tärkeää olle kuusi kotonakin, vaikka aaton yleensä vietän vanhempieni kanssa, heilläkin toki kuusi. Minä tykkään kans että kuusi on mahdollisimman pitkään, mieluiten nuutinpäivään asti. Joskus neulaset varisee aiemmin, jolloin luovutan jo loppiaisena :D Ja aattona viimeistään kirkkoon kun on seuraakin vanhemmista ja joskus sisaruksistakin. 

Nojoo, kai mä sitä jo odotan, mutta en vielä konkreettisesti mitään siis hanki tai ihan vielä koristele :)

Vierailija
35/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neulaset tippuvat ennen aattoa.

Ei ole oikea kuusi, joten ei huolta neulasten tippumisesta. Allergiaperhe, niin ei voi kuin haaveilla aidosta kuusesta ja sen tuoksusta.

Vierailija
36/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä. Kunhan ensin itsenäisyyspäivä on juhlittu, sitten alan miettiä joulua. 

Vierailija
37/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan. Ihana miettiä muille lahjoja, koristella vähän kotia lapsen kanssa, kuunnella ja laulaa joululauluja niin kotona kuin töissä, askarrella joulukortteja, suunnitella jouluruokia...pitkä joululoma meillä kaikilla jolloin saadaan olla rauhassa yhdessä. Rakastan jouluvalojen ja joulukukkien avulla tehtyä joulutunnelmaa kotona. Lapsen ilo ehkä kuitenkin parasta siinä. En tee mitään joka stressaa, vaan kaikkea sellaista mikä tuo iloa. Ihanaa syödä hyvin, lukea kirjoja, ulkoilla ja vain olla.

Vierailija
38/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan KUOLEMAA!!!

"No onkos tullut Kuolema"

Vierailija
39/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan joulukuun 25 päivää, on sitten taas 364 päivää seuraavaan jouluun.

Vierailija
40/117 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ehkä sitten yli kuukauden kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi