Älykköjä paikalla? Analysoidaan tätä vauvapalstaa!
Mielelläni kuulisin vähän viiltävää analyysiä tämän palstan aiheista ja keskustelijoista.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Täällä keskitytään 90 prosennttisesti arvostelemaan muiden kommentointia, kun itse keskustelun aiheesta ei kyetä sanomaan mitään järkevää.
Tämä on loistava palsta siksi, että kun lapsille pitää (pitäisi) opettaa koulussa, mitä tarkoittaa ad hominem, olkiukkoilu ynnä muu, niin näyttää vaan tämän palstan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä keskitytään 90 prosennttisesti arvostelemaan muiden kommentointia, kun itse keskustelun aiheesta ei kyetä sanomaan mitään järkevää.
Sinulla on tainnut jäädä koulut käymättä kun et osaa kirjoittaa että prosentti.
Vierailija kirjoitti:
täällä on varmaan älyköitäkin osa uteliaisuuttaan,sit tavallisia ihmisiä,humoristeja ja veikkaan että paljon ylä-aste ikäisiä jonneja, jotka trollaa
Minulle valkeni joskus että iso osa yläasteikäisiltä jonneilta vaikuttavista on 60+ Raunoja ja Riittoja.
Ja naisina esiintyviä miehiä on todella paljon. Onkohan se joku trasvetismin muoto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylä-ja alanuolien tarkastelu on mielenkiintoista. Esimerkkinä yksi ketju missä AP kertoi kuinka ystävä pyysi häneltä muuttoapua. Muuttotilanteessa häntä kohdeltiin todella ala-arvoisesti. AP olisi ansainnut sympatiaa. Mutta koska hän sattui käyttämään ystävän lapsesta sanaa kakara niin lähes kaikki kommentoijat haukkuivat AP:tä ja lyttäsivät hänet täysin. Takerruttiin siis yhteen sanaan ja itse aloituksesta ei juuri keskusteltu. Tämä on sitä mitä tapahtuu paljon oikeassa elämässäkin. Joukossa tyhmyys tiivistyy ja on kiva haukkua henkilöä sieltä lauman suojasta. Menee moni mielenkiintoinen aloitus pilalle näiden tomppeleiden takia.
Joo ja jokaisessa ketjussa on aina joku "viisas" tai "viisaita", kenellä on kyky tehdä ihmisitä hyvin pitkälle meneviä päätelmiä yhden sanan tai lauseen perusteella.
Kaikki tekevät pitkälle meneviä päätelmiä pienemmistäkin vinkeistä. Taito on siinä, että pystyy muuttamaan päätelmäänsä joustavasti jos aihetta ilmenee.
Sen sijaan täällä loukkaannutaan pyhästi jonkun pikapäätelmästä, ja sen sijaan että korjattaisiin virhe aletaan kiukkuamaan, jopa silloin kun toisen kommentti ei mitenkään koske loukkaantujaa itseään, minkä hän tulee suurieleisesti kertomaan.. Mikä tietysti vahvistaa päättelijän käsitystä, koska kerran koira älähti. Että syystä tai syyttä suotta, kommentista itseensä ottanut potee juuri niitä oireita joita on oltu huomaavinaan.
Vierailija kirjoitti:
Koulupudokkaiden ikioma palsta. Voi syyttää yhteiskuntaa, kun ei ole ammattia, kunnianhimoa, osaamista, mielenterveyttä, sukulaisia, työpaikkaa, rikkaita sukulaisia, menestyviä lapsia, lapsia, miestä, taloa, autoa, ymmärtäjiä, tahdonlujuutta (painonhallintaan, koulunkäyntiin tms), motivaatiota, kissaa, koiraa jne.
Kaikkein surkeimmat ottavat kohteikseen julkkiksia ja poliitikkoja, joita voi Seiskasta saadun laadukkaan informaation perusteella käsitellä etunimellä ja väittää mitä tahansa. No eihän varmaan ehdi koulua käydä ja työtä hakea, jos on jäänyt jonnekin perä-Hikiälle ruikuttamaan.
He pitävät itsestään selvänä sitä, että valtio elättää kehdosta hautaan.
Toinen puoli palstalaisista on vakaasti sitä mieltä että hän on palstan ainoa todellinen veronmaksaja joka joutuu elättämääm KAIKKI mukaanlukien italialaiset ja kreikkalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Prosenntti" Yllätyin pousitiivisesti että täällä on vain yksi tämmöinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun Mensaan ja viiltävän terävä analyysini palstan äo:sta on <80. Heikkolahjaisuutta esiintyy tällä palstalla jatkuvasti. Yksi esimerkki on rokotevastaisten saamat suuret ylänuolet. Toinen on työttömien suuri määrä, joka luonnollisesti korreloi keskimääräistä matalamman äo:n kanssa.
No ei nyt sentään alle 80 vaikka yksinkertaisilla on yliedustus.
Rokotevastaisten saamat ylänuolet eivät ole ihan aitoja. Sanotaanko vaikka niin, että vaalitarkkailijoilla voisi olla niistä huomautettavaa.
Ja ap päätti todistaa, että älykkääksi itseään luulevat ovat ilkeitä muiden mollaajia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun Mensaan ja viiltävän terävä analyysini palstan äo:sta on <80. Heikkolahjaisuutta esiintyy tällä palstalla jatkuvasti. Yksi esimerkki on rokotevastaisten saamat suuret ylänuolet. Toinen on työttömien suuri määrä, joka luonnollisesti korreloi keskimääräistä matalamman äo:n kanssa.
No ei nyt sentään alle 80 vaikka yksinkertaisilla on yliedustus.
Rokotevastaisten saamat ylänuolet eivät ole ihan aitoja. Sanotaanko vaikka niin, että vaalitarkkailijoilla voisi olla niistä huomautettavaa.
Eikö tuo väite haiskahda salaliittoteorialta.
Tässä kaikki tiivistetyssä muodossa. Siitä voidaan sitten keskustella että millä tavoin joku tuo tyhmyytensä esille.
Tyhmyyden lisäämisessä toimii sensuuri kaikkein parhaiten. Historia sen todistaa. Kun reilu kymmenen vuotta sitten ihmiset alkoivat vaatia että nettiä täytyy sensuroida ja lanseerattiin sellainen sana kuin vihapuhe jonka hysteriassa sananvapaus uhrattiin, niin tiesin että se olisi netin viimeisten aikojen alkua. Ja kuten yleensä, oikeassa olin. Ja minä en ole todellakaan mikään oikeistolainen. Minä olen juuri niitä vihervassareita. Mutta toisin kuin ihmiset yleensä, minä ymmärrän asioita ja niiden suhteita. Suurin osa vihervassareista ei ymmärrä mitä heidän ajamansa sensuuri tulisi aiheuttamaan. Mutta tämä palsta ja sen toiminta on eräs parhaimmista esimerkeistä siitä mitä se aiheutti! Valitettavasti vain nuo ihmiset jotka vaativat sensuuria, eivät tunnusta, eivätkä edes ymmärrä miksi he ovat syyllisiä nykyiseen sensuroituun nettiin.
Enkä tarkoita tuolla vihervassarien kritisinoinnilla sitä että oikeistolaiset olisivat oikeassa. Ihan järkyttäviä toopeja heidänkin joukostaan löytyy ihan yhtä paljon
Vierailija kirjoitti:
Lihavia nysäpeniksiä täynnä koko palsta.
Älykkö36
Painoindeksillä ja sukupuolielimen mitoilla on aika vaikea nähdä mitään yhteyttä kommenttien tasoon. Tälleen ihan tavan tallaajana rohkenin Älykön avautumiseen kommentoida.
Tällä keskustelupalstalla on aivan liikaa trolleja ja trollausta. Että sellaiseksi se nyt vain on tämä keskustelukulttuuri mennyt. Valitettavasti. Mitä nyt olen vähän tätä palstaa silmäillyt ja joskus käväissyt täällä.
Enkä lähde kyllä sanomaan itsestäni, että oliko tämä mikään varsinainen "analyysi", tai että olisin mikään älykkö. Enkä ole mikään asiantuntija. Sellainen olisi narsistista. Sanoinpahan vaan oman mielipiteeni.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt onko paikalla älykköjä ja jo heti ensimmäisessä virkkeessäsi kirjoitat "mielelläni kuulisin". Et sinä kuule, sinä luet ellei käytössäsi sitten ole jonkinlainen tekstin sanelija, jota tosin epäilen vahvasti.
Edeltävän kommentin kirjoittaja ei ilmeisesti ole tajunnut, että kielellisten ilmaisujen merkitys hyvin usein poikkeaa ilmaisun kirjaimellisesta merkityksestä. Sanoille ja muille ilmaisuille muodostuu ajan mittaan symbolisia merkityksiä, jotka enemmän tai vähemmän muistuttavat ilmaisun vanhempia merkityksiä, usein eri yhtyteen siirrettyinä. Suomen kielessä tällaista sanastoa on hyvin paljon maatalous- ja metsästyskulttuurista johdettuna, eivätkä nykypäivän kielenkäyttäjät usein edes tunne sanojen alkuperäisiä merkityksiä.
Se, että joku käyttää lukemisen yhteydessä kuulla -sanaa nyt on kaikille ymmärrettävää, eikä sellaiseen kiinni tarttuminen osoita älykkyyttä, vaan on typerää näsäviisastelua. Tätä sopii kommentoijankin pohtia. Pohtiminen on muuten alunperin merkinnyt viljan puhdistamista akanoista. Kuvainnollisesti olennaisen erottamista epäolennaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on palstalle ominainen kommentti joka kertoo että " äidinkielen opettajien" päivään kuuluu nussia pilkkua palstalla ilman mitään muuta annettavaa keskusteluille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylä-ja alanuolien tarkastelu on mielenkiintoista. Esimerkkinä yksi ketju missä AP kertoi kuinka ystävä pyysi häneltä muuttoapua. Muuttotilanteessa häntä kohdeltiin todella ala-arvoisesti. AP olisi ansainnut sympatiaa. Mutta koska hän sattui käyttämään ystävän lapsesta sanaa kakara niin lähes kaikki kommentoijat haukkuivat AP:tä ja lyttäsivät hänet täysin. Takerruttiin siis yhteen sanaan ja itse aloituksesta ei juuri keskusteltu. Tämä on sitä mitä tapahtuu paljon oikeassa elämässäkin. Joukossa tyhmyys tiivistyy ja on kiva haukkua henkilöä sieltä lauman suojasta. Menee moni mielenkiintoinen aloitus pilalle näiden tomppeleiden takia.
Joo ja jokaisessa ketjussa on aina joku "viisas" tai "viisaita", kenellä on kyky tehdä ihmisitä hyvin pitkälle meneviä päätelmiä yhden sanan tai lauseen perusteella.
Täällä on myös epäonnistuneita novellikirjailijoita, jotka yhden lauseen perusteella kirjoittavat kliseisen novellin kuvittelemastaan keskustelijasta. Sisältää tunikoita, ylipainoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, että kirjoittaja käyttää "ystävän" lapsesta loukkaavaa nimitystä antaa lukijoille käsityksen, että eipä kyseinen henkilö itsekään taida olla ongelmaansa aivan viaton, eikä niin ollen välttämättä sympatian tarpeessa, vaikka sitä kinuaisikin. Kun metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän yhteiskuntamme kollektiivisen psyykeen alla vellova pimeä alitajunta jossa vaietut tunteet ja perversiot temmeltävät vapaasti ja energia aaltoilee loputtomasti riipaisevan yhteydenkaipuun ja syvän antisosiaalisuuden ja apatian välillä. Mikään täällä ei ole todellista ja samaan aikaan kaikki on totta. Kukaan ei ole täällä oma itsensä ja samalla paljastamme itsemme tavalla jota emme tekisi missään muualla. Vannomme ettemme enää palaa tänne mutta löydämme itsemme täältä aina uudestaan, koska edessämme avautuva näky on kuin Hieronymus Boschin groteskin humoristisista visioista.
Tässä se on kiteytetty!
Vierailija kirjoitti:
Mitä häiriköt tekivät ennen kuin av-palsta oli olemassa? Mölisivät kadunkulmissa?
Kyllä, luultavasti Vartiotorni-lehteä tyrkyttäen. Ainakin päätellen siitä, että monet viestit rokotekeskustelussa päättyvät kehotukseen "Herätkää!"
Vierailija kirjoitti:
Tämän yhteiskuntamme kollektiivisen psyykeen alla vellova pimeä alitajunta jossa vaietut tunteet ja perversiot temmeltävät vapaasti ja energia aaltoilee loputtomasti riipaisevan yhteydenkaipuun ja syvän antisosiaalisuuden ja apatian välillä. Mikään täällä ei ole todellista ja samaan aikaan kaikki on totta. Kukaan ei ole täällä oma itsensä ja samalla paljastamme itsemme tavalla jota emme tekisi missään muualla. Vannomme ettemme enää palaa tänne mutta löydämme itsemme täältä aina uudestaan, koska edessämme avautuva näky on kuin Hieronymus Boschin groteskin humoristisista visioista.
Mitä ihmettä? Olen ja kommentoin täällä ihan omana itsenäni, ja niin vaikuttaa aika moni muukin tekevän.
Hyvä hyvä! Saat valita nyt tarran vihkoosi!