Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinelävä kt-asuja kaipaa pikkukaupunkiin - millainen on NOKIA asuinpaikkana?

Vierailija
07.11.2021 |

Tarjolla olisi kiva asunto keskustasta, josta tarvittaessa näemmä hyvät yhteydet Tampereellekin. En vaan tunne Nokiaa yhtään, onko millainen paikka? Ruusuja, risuja, mitä vaan?

Asun siis yksin, kyseessä kerrostalo, tykkään rauhallisesta menosta ja luonnosta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen paikka asua on Nokian Myllyhaka? Siellä näyttäisi olevan ainakin alakoulu. Onko miten syrjässä keskustasta?

Vierailija
22/36 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokialla näyttää kyllä Vihreät ja Kokoomus pitävän kärkipaikkoja.

Niiden perään sitten Demarit, jonka jälkeen Vasemmisto. Että en nyt ihan vasemmistolaiseksikaan sanoisi.

Ylöjärvellä on Persut kärjessä, että silleen. 

Mieluummin Nokialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan käydä haistelemassa ilmaa. Kumitehtaan haju on melko pistävä. Luonto- ja ulkoilupolut ei ole kummoisia. Keskusta on todella hiljainen. Melko sisäänpäin lämpiävää sakkia, etenkin vähän vanhempi väki. On sinne kyllä viime vuosina muuttanut sellaista hipsteri-porukkaa, joka ehkä vähän avartaa perinokialaista maailmankatsomusta, joka on siis hyvin vasemmalle kallellaan. En itse muuttaisi keskustaan. Jos tykkää liikkua luonnossa, niin Lempäälä on ihan ykkönen. Myös keskusta on siellä jotenkin kauniimpi kuin Nokialla.

Mä oon asunu Nokialla 20 vuotta enkä aidostikaan ole huomannut mitään kumitehtaan hajua koskaan!

Narkkareita riittää joka kaupungissa, mutta Nokian keskustassa ei tartte päivällä pelätä toisin kuin esim. Trella. Junayhteydet paranee ens vuonna Trelle päin, nyt vielä vähän kehnot. Muutoinkin kaupunki on aika mullistusvaiheessa. Ite viihdyn Nokialla, tarpeeks maaseutua (en siis asu keskustassa), mutta autolla pääsee Trelle vartissa.

Vierailija
24/36 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalli on hyvä.

Vierailija
25/36 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kiitos kun kerrotte kaikkea ja vinkkailette! Jostain syystä Nokia kuitenkin vaan kiehtoo, joten taitaa vaan olla paras mennä käppäilemään ja toteamaan itse mikä fiilis.  AP

Vierailija
26/36 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta että joku muukin miettii Nokiaa näissä merkeissä, kävin juuri muutaman tunnin mittaisella lenkillä siellä. Talsin koko keskustan ristiin rastiin mutkitellen Prismalta rautatieasemalle, kävin kahvilla, kirjastossa, kirkolla, kuljeskelin puistoja jne. 

Kiva pikku kaupunkihan tuo on! Tosi sympaattinen kylä, juuri sellainen jota olen tässä miettinyt. Kaunis ilmakin oli joten se teki tietysti osansa fiilikseen. Missään ei todellakaan haissut mikään, eikä minkäänlaista negatiivista tilannetta tai tunnetta tullut. Mummoja ja pappoja tuli vastaan, muutoin aika hiljaista. 

AP

Vierailija
27/36 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pirkkala

2. Tampere

3. Lempäälä

4. Ylöjärvi

5. Kangasala

6. Nokia

Tuossa olisi minun unelma järjestys asumisen suhteen. Tampereella asun, mutta lähialueet ovat enemmän kuin tuttuja. Nokia on tuolla viimeiselläl sijalla ihan syystäkin. 

Vierailija
28/36 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihdyn täällä, luonto kuitenkin lähellä ja rauhallista. Hyvät palvelut, on isoja marketteja ja Tokmannia ja joitain vaatekauppojakin. Jokin verran tapahtumia Knuutilassa ja Tehdassaaressa. Tampereelle pääsee nopeasti ja busseja 2 kertaa tunnissa ja juniakin.

Huonona puolena ehkä tuo että syrjäytyneitä ja väkivaltaa on tilastollisestilin enemmän kuin vauraammissa naapurikunnissa.

Vierailija
29/36 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa Pirkanmaan kunta, jossa en suostuisi asumaan edes asunnottomuuden uhallakaan. 

Vierailija
30/36 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi muuttaa jonnekin, missä ei ole työtä, ystäviä, tuttavia tai sukulaisia?

Jos on omalta paikkakunnalta menettänyt koko perheensä, ystävät myöskin olleet esim. opiskelukaupungissa ja on sairauseläkkeellä, niin itse ainakin voisin tosi hyvin vaihtaa maisemaa. Harrastukset ja työt tosiaan nykyaikana voi olla etänä joten todellakin halpa asuminen kiinnostaa.

Oot tainut pumpulissa elää. Omaat perhettä, sisaruksia, vanhemmat elossa ja lapsena tavannut isovanhempia. Toiset joutuu elämään yksinäisemmin.

Vierailija
31/36 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Pirkkala

2. Tampere

3. Lempäälä

4. Ylöjärvi

5. Kangasala

6. Nokia

Tuossa olisi minun unelma järjestys asumisen suhteen. Tampereella asun, mutta lähialueet ovat enemmän kuin tuttuja. Nokia on tuolla viimeiselläl sijalla ihan syystäkin. 

En nyt ihan hahmottanut sitä syytä kun tosiaan juuri äsken tein siellä pitkän lenkin? Mutta ymmärrän että makunsa kullakin, minusta paikka oli siisti ja symppis. AP

Vierailija
32/36 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä varalta että joku muukin miettii Nokiaa näissä merkeissä, kävin juuri muutaman tunnin mittaisella lenkillä siellä. Talsin koko keskustan ristiin rastiin mutkitellen Prismalta rautatieasemalle, kävin kahvilla, kirjastossa, kirkolla, kuljeskelin puistoja jne. 

Kiva pikku kaupunkihan tuo on! Tosi sympaattinen kylä, juuri sellainen jota olen tässä miettinyt. Kaunis ilmakin oli joten se teki tietysti osansa fiilikseen. Missään ei todellakaan haissut mikään, eikä minkäänlaista negatiivista tilannetta tai tunnetta tullut. Mummoja ja pappoja tuli vastaan, muutoin aika hiljaista. 

AP

Tällaiset raportit on kivoja tällaiseen ketjuun! Kiitos ap. 

Vierailija
33/36 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, rohkeasti vaan elämässä eteenpäin😊

En ole tainnut käydä Nokialla kuin kerran, kauan sitten. Kiva paikkakunta varmaankin tänäkin päivänä.

Vierailija
34/36 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny Ap ainakaan asumispäätöksiä tee näiden hönöjen kommenttien perusteella. Eivät varmaan monikaan ole edes käyneet Nokialla mutta haukkuvat silti!

T. Ikänsä Nokialla asunut

Vierailija
35/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne Nokialle heti.

Tampereen metropolin paras asuinpaikka. Voittaa helposti Pirkkalat ja kaikki. Laajoista kylistä saat loistavaa mielenrauhaa ja irtiottoa kaupungin ruuhkasta. Jos asetut keskustaan, niin esim. Prismalle tulee olemaan 1-3 kilometriä, joka menee mainiosti fillarilla tai jalkaisin. Asuntojen vuokrat kohtuullisempia kuin Tampereella, eli jää rahaa muuhunkin kuin asumiseen. Tällä hetkellä erittäin hyvät junayhteydet Tampereelle. Juna-aseman seutu hieman ruma, mutta kohenee varmasti, kunhan matkakeskus rakennetaan loppuun. Uimahalli on hyvin usein täynnä tai ruuhkainen.

Parasta Nokialla on vehreys. Monessa paikassa muuta olekaan kuin lintuja, järviä, puita ja kaunista rakentamista sivussa. Luontopolkuja tai metsiä en tunne tarpeeksi, keskustassa on kuitenkin muutama kaunis puisto.

Vierailija
36/36 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia ei suosikki. Asunut siellä lapsena ja nyt vierailen sukulaisissa.

Ankea, vanha idyllinen keskusta kadonnut, vain Prima ja Citymarket. 

ihmiset todella nurkkakuntalaisia, vähän koulutettuja, kateellisia. Ajanviete seurata naapurien elämää.

Uusina juttuina liian monien vuokrakerrostalojen myötä keskustaan muuttanut epämääräidtä porukkaa. Törmäät huumeiden myyjiin ja käyttäjiin. 

Maahanmuuttajia myös liikaa. 

Aikovat rakentaa useita vuokrakerrostaloja lisää, joten tilanne huononee.

Mennään samaan kuin pääkaupunkiseudulla eli illalla ei turvallista liikkua kävellen.

Sääli, että näin päättäjät haluavat. Mallia otettu Usa:sta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme