Anoppi !!!
Olenko ihan kamala ihminen, kun nyt kiehuu ja kovasti ? Mies laittoi viestiä, että anoppi oli ilmoittanut tulevansa kohta SIIVOAMAAN meidän asunnon ! Mies siis kotona ja minä töissä. Anoppi ei ole käynyt meillä varmaan puoleen vuoteen, että mistähän moisen päähänpiston saanut. Minusta tuo on törkeää ! Odotan meidän ensimmäistä lasta, mutta laskettukin vasta kesällä ! Ärsyttää.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 11:09"]Joo, minun toiveeni tämän saman aika raadollisesti kokeneena miniänä poikalasten vanhemmille: älkää jääkö siihen symbioosiin, missä vanhempi rientää tekemään kaiken pojan puolesta! Ei vuorata jääkaappia "Minä vähän vahingossa tein liikaa" annosaterioilla, ei tulla tekemään "Minä tässä pikaisesti vain" askareita eikä näitä "hyvää hyvyyttäni" suursiivoja.
A) Poika osaa itsekin, piste. Jos ei osaa, hän opettelee. Ongelmatapaukset erikseen, mutta valtaosa meistä kyllä osaa ihan itse heilutella imurin vartta edestakaisin ja heittää jauhelihaa paistinpannulle.
B) Miniä ei ole äidin korvike, jota täytyy kouluttaa ottamaan tämä kunnianarvoisa tehtävä vastaan. He sopivat kodinhoidostaan itse miehensä kanssa, ei kummankaan vanhempien.
C) Olet lapsesi kodissa vieraana, toivottavasti myös tervetulleena. Joten älä kylään saapuessasi pue essua päällesi ja ota emännän roolia, vaan istu aloillesi, juo kahvisi ja kerro kuulumisesi.
Ja nämä ohjeet syvällä kokemuksen rintaäänellä.
[/quote]
Amen!
Miks mun anoppi ei tuu tänne siivoon? Sais kyllä tulla vaikka joka päivä :D Kaikesta tekin valitatte.
Mun anoppi ei ole koskaan käynyt meillä. Ollaan oltu 7 vuotta yhdessä, kolme lasta. Pyydetty on, mutta ei halua tuppautua. :)
Olen huomannut, että moni nainen haluaa pitkää anoppiin ison hajuraon. Olettaa myös miehensä pitävän äitinsä hajuraon ja pakottaa pahimmassa tapauksessa lapsiensa pitämään mummoonsa hajuraon. Minusta tämä on vähän hullunkurista kun kuitenkin sitten naisen oma äiti saa sohlata vähän väliä seassa ja sitä ei kyseenalaista kukaan! Millä tavalla naisen äiti saa automaattisesti tulla avuksi ja olla paljon lapsenlapsiensa kanssa, mutta anopin kohdalla se tunkeilemista?
On sulla ihana anoppi! En panisi pahakseni jos joku tulisi siivoamaan kotimme. Itse en sitten mahdollisena anoppina kyllä lähtisi sellaista tekemään. Saavat poika ja miniä siivota ihan itse.