Vaunukansa. Nyt näytetään Hsl:n herroille mistä kana pissii.
Aivan turha kuvitella että minä,hypättyäni bussin tai ratikan kyytiin,lähden vaeltamaan kohti kuljettajaa jotta saisin ostettua lipun ja jätän lapsen/lapset yksin rattaisiin.
Tulkoon vain tarkastaja ja työntäköön lappunsa ahteriinsa.
Kommentit (48)
Et sitten edes viitsinyt lukea uutista kunnolla? Nimenomaan uudistus ei koske niitä kulkuvälineitä, joissa lipun leimaaminen onnistuu vain yhdessä paikassa (bussi). Mutta ette te ilmaisia junamatkoja tarvitse.
Just niin! Haistakoon pas...
Näyttäköön miten se lippu ostetaan oikeaoppisesti jättämättä rattaita valvomatta.
Voit ostaa kausilipun, joka on aina voimassa, tai kännykkälipun.
Itse maksoin lipun vauva-aikana hyvillä mielin, koska en käyttänyt vaunuja eikä tarvinnut koskaan jännätä mahdunko kyytiin. Liinan kanssa kun liikkuu, on helppo mennä istumaan ja vaikka imettää takapenkillä kaupunkireissun jälkeen, kun vauva alkaa olla nälkäinen.
Onko HSL mahdollisesti lopettamassa tämän vaununtyöntelijöiden ilmaisen matkustelun?
Hohhoijaa... Senkus näytätte -.- Boikotoitteko julkista liikennettä, vai mitä meinasitte :D
Voi vit.n nelonen.
Ratikka ja metro ovat kulkuvälineitä joissa pitäisi olla lippu.
ETKÖ TAJUA?!
JA MITEN OSTETAAN LEIMAKONEELTA LIPPU KÄTEISELLÄ?
Olet vähintään yhtä tyhmä kuin Hsl:n väki.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:21"]
Voi vit.n nelonen.
ETKÖ TAJUA?!
[/quote]
lipun voi ostaa vaikka puhelimella. Tai kortillle arvoa. Kuten kaikki muutkin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:20"]
Hohhoijaa... Senkus näytätte -.- Boikotoitteko julkista liikennettä, vai mitä meinasitte :D
[/quote]
Joo, alkavat kävellä sen kahden pysäkin välin.
No ei vaiskaan, ei niillä laardeilla kävellä vaan mennään pummilla ja viedään tarkastusmaksu sossuun huutojen kera :D
Junaan tai metroon olen mahtunut aina vaunujen kanssa, kun vähän näen vaivaa ihan pahimpien ruuhkien välttämiseksi. Mutta jos pitää lipusta maksaa, niin sitten kyllä alan lähettää HKL:lle laskun, jos en mahdu bussiin ja pitää tilata taksi, jos ei voi myöhästyä.
Lontoossa on ihan normaalia etta vanhempi puskee vaunut bussin keskiosaan, lukitsee ne ja menee sitten etuosaan leimaamaan korttinsa. Miksi tama on Suomessa mahdotonta?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:21"]
Voi vit.n nelonen.
ETKÖ TAJUA?!
[/quote]
Oletkos synnyttänyt aivosikin pihalle? Tiesitkö että voit ostaa jopa r-kioskilta arvokortin, johon voit ladata vaikka 5e käteistä rahaa. Sitä sitten vilauttelet, kun astut metroalueelle/raitiovaunuun. Voit myös kerralla ladata enemmän arvoa, tai hankkia kortin jolla voit matkustaa vaikka kuukauden niin paljon kuin haluat.
Ole hyvä, annoin nämä vinkit ihan mielelläni sinulle <3
Jotenkin kuulostaa, että maksuttomuus on ainoa asia mitä pitää ajaa. Mielestäni julkisia pitää kehittää niin, että niihin on helppo päästä ja mahtuu vaunujen kanssa. Itse jätän mielummin vaunut kotiin ja maksan lipun. Sen verran hankalaksi on matkustaminen tehty.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:25"]
Junaan tai metroon olen mahtunut aina vaunujen kanssa, kun vähän näen vaivaa ihan pahimpien ruuhkien välttämiseksi. Mutta jos pitää lipusta maksaa, niin sitten kyllä alan lähettää HKL:lle laskun, jos en mahdu bussiin ja pitää tilata taksi, jos ei voi myöhästyä.
[/quote]
Kantoliina?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:11"]
Aivan turha kuvitella että minä,hypättyäni bussin tai ratikan kyytiin,lähden vaeltamaan kohti kuljettajaa jotta saisin ostettua lipun ja jätän lapsen/lapset yksin rattaisiin.
[/quote]
Ja sinun on aivan turha kuvitella että selviäisit ilman tarkastusmaksua. :D
Mutta hei! Sinähän voit sättiä tarkastajaa kovaan ääneen ja yhteiskuntaa kans -se auttaa aina.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:11"]
[/quote]
Maksaa joudut kuitenkin
Tietenkin se on hsl:n vika, kun mamma ei osaa varautua ajoissa siihen, että bussi/metro/ratikka voikin olla täynnä vaunuja, rollaattoreita, muita isojen laitteiden kanssa kulkevia ihmisiä ;)
mun mielestä vanhuksille saisi antaa ilmaismatkat. Irlannissa ja Britanniassa eläkeikäiset saa matkustaa ilmaiseksi kaukojunissa ja busseissa :-).
Onko sulla se kanakin mukana rattaissa?