Facebookin huijausviestit
Onko täällä kellekään tullut huijausviestejä joltain mieheltä? Ulkomaalainen ja asuu myös ulkomailla esim. Usan armeijan sotilas, joka on taistellut Afkanistanissa ja on nähnyt kuvasi facebookissa ja haluaa tutustua.
Minä olen saanut muutamia ja ne olen heti tunnistanut.
Nyt sain erilaisen viestin englantilaiselta mieheltä. Hän oli törmännyt profiiliini ja haluaisi tutustua. Nyt mietin, että onko tämäkin huijaus vai oikea. Miten saisin sen tarkistettua?
Kommentit (14)
Mulle on tullut parilta thaikkunaiselta tollasia. Vaikka olen itsekin nainen.
Mulle tullut kans tyyliin "Hi, nice picture. How are you?" ja kun en vastaa lähettää muutaman päivän sisään aina uuden viestin...huoh.
Kait sitä saa toivoa, että olisi aito. No ei ole. Tänään tuli viesti uudesta profiilista, kun edellinen hakkeroitu. Selitti tietty, et teki uuden. Ainut että uusi profiili on tehty jo 4.1. Aikamoinen meedio, kun tiesi, että nyt hakkeroidaan profiili niin on se hyvä olla uusi valmiina.
Laitoin hänelle viestin ja neljäs viesti oli jo niin imelää. Jos ei ole feikki niin sitten hullu. Kummassakin tapauksessa parempi pysyä kaukana.
Ap
Joku oikeasti jaksaa jutellakin noille? Itse poistan viestit heti ne luettuani, en ole facebookissa tutustumassa kehenkään joten ei tuntemattomien yhteydenotot kiinnosta (olivat he sitten Suomesta tai ulkomailta).
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 18:00"]Olen sinkku!
Ap
[/quote]
Ei kai se ole kuitenkaan este järjenkäytölle...
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 18:00"]Olen sinkku! Ap [/quote] Ei kai se ole kuitenkaan este järjenkäytölle...
[/quote]
Ei estä. Lähinnä vastasin edelliselle, joka kirjoitti, ettei ole facebookista kavereita etsimässä.
Ap
Pyydä kuva mulkku paljaana niin että naama näkyy. Ja lupaa sit lähettää rahat :)
Ehkä thainainen onikin ladyboy?
Englantilaisen kirjoitustyyli on erilainen, kuin näiden Usa army tyyppien. Miten saisin teitää onko aito vai ei?
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 00:01"]Ehkä thainainen onikin ladyboy?
Englantilaisen kirjoitustyyli on erilainen, kuin näiden Usa army tyyppien. Miten saisin teitää onko aito vai ei?
Ap
[/quote]
ei se mikään aito ole. Jossain vaiheessa alkaa pyytään rahaa kun on ensin vähän aikaa höpötyänyt.
Sitten lupaat lähettää rahaa ja käsket sen tehdä jotain asioita, juoksuta pari kertaa vaikka pankkiin. Niin ne muutkin tekee ja pelleilee näitten kusipää huijareitten kans
Katsotaan pyytääkö rahaa ja millä verukkeella. Hyvin koulutettu ja hyvässä työssä oleva aito britti ei pyytäisi rahaa. Hyvää viihdettähän tämä on.
Ap
Vai viihdettä... ja toivot että olisi aito. Aito joka on ihastunut sinuun profiilissasi olevan kuvan perusteella, vaikka kuvassasi on kissasi.
Olen saanut yhdeltä miltä lie maltalaiselta. Sama teksti tuli ehkä puolen vuoden päästä tyypiltä jonka nimi oli miltei sama, en muista asuiko jossain muualla.
Afganistanissa....
Ja feikki on. Älä nyt herran tähden mene tuohon höplään ja yritä kaivaa kaikki tieto tyypistä ennen kuin kerrot itsestäsi mitään henkilökohtaista, jos nyt meinaat kerta alkaa juttelemaan.
Mulle on nyt lyhyen ajan sisällä tullut 3 kaveripyyntöä tuntemattomilta ulkomaalaisilta miehiltä ja en ole hyväksynyt, vaan stalkannut sivun ja kaikilla suht tuote profiili ja noin 10 kaveria. Jossain vaiheessa pyyntö lähtee sivultani pois, n. 1-2 tunnin kuluessa ja olenkin joka kerta mennyt uudestaan noihin profiileihin tunteja myöhemmin ja ne kaikki on poistettu, ei sillä nimellä enää löydy. Ihmettelenkin mitä nämä jutut on??? Eikä niiltä ole mitään viestejä tullut,vain pyyntö. Kummallista.
En mä voi olla ainut joka noita saa.
Ap