paras kaupasta saatava karjalanpiirakka?
Kommentit (25)
Parastaikaa on uunissa joku kaupan pakastealtaasta otettu, jotka paistetaan itse. Mutta ne, joissa on se paperipakkaus ne on hyviä ja ruisriisipiirakat. Jotkut muovissa olevat on liian lötköjä.
Sellainen, jonka pakkauksessa lukee 'Karjalanpiirakka'. On aika haastavaa löytää.
Minä tykkään Pirkasta, mikrossa lämpimäksi sen verran, ettei voi heti sula, kunnon kerros voita ja sitten naamariin.
Tee itse. Niitä on todella helppo tehdä, sillä isoin juttu on riisipuuron keittäminen. Keittelen siis riisipuuron ja jos haluat tehdä sen varman päälle, niin ostat maidoksi Kiehua. Sitten hissuksiin anat sen valmistua, varaat vaikka reilun tunnin ja kun se on valmista, niin laitat kattilan lavuaariin jäähtymään kylmään veteen.
Kuoritaikina valmistuu parissa minuutissa. Teet siitä pötkön, josta otat saman kokoisia palasia, painelet kakkaroita ja kaulitset jauhoisella pöydällä pohjiksi vaikka kuusi kerrallaan. Laitat puuron, paineet sen sopivaksi veteen kastetulla lusikalla ja rypytät reunat peukalolla ja etusormella. Älä jätä korkeampia kohtia. Sitten vain leivinpaperin päällä kuumaan uuniin muutamaksi minuutiksi ja uunin jälkeen sivelet voivesiseoksella. Nam nam.
Teemme karjalanpiirakoita muutaman kerran vuodessa. Meillä lapsetkin osaavat tehdä niitä todella hyvin, sillä he ovat päässeet tekemään niitä jo heti kun ovat jakkaralla seisaallaan pysyneet. Kun itse tekee, niin kaupan piirakat maistuvat ihan tylsiltä.
Kaupoissa ei myydä karjalanpiirakoita. Mutta riisipiirakoita niistä löytyy
S-markettien ja prismojen tuorepaistotiskin ruispiirakoita olen maun perusteella suosinut (a' 0.25€).
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa ei myydä karjalanpiirakoita. Mutta riisipiirakoita niistä löytyy
Pirkka.
fazerin ne imatran ja vuoksen piirakat on parhaita näistä pussipiirakoista.
Ulla-Maijan ripsipiirakka on hyvää. se suorastaan sulaa suussa ja kielenki se imaisee...
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä ei ainakaan saa hyviä piirakoita.
HELLsingistä ei saa mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse. Niitä on todella helppo tehdä, sillä isoin juttu on riisipuuron keittäminen. Keittelen siis riisipuuron ja jos haluat tehdä sen varman päälle, niin ostat maidoksi Kiehua. Sitten hissuksiin anat sen valmistua, varaat vaikka reilun tunnin ja kun se on valmista, niin laitat kattilan lavuaariin jäähtymään kylmään veteen.
Kuoritaikina valmistuu parissa minuutissa. Teet siitä pötkön, josta otat saman kokoisia palasia, painelet kakkaroita ja kaulitset jauhoisella pöydällä pohjiksi vaikka kuusi kerrallaan. Laitat puuron, paineet sen sopivaksi veteen kastetulla lusikalla ja rypytät reunat peukalolla ja etusormella. Älä jätä korkeampia kohtia. Sitten vain leivinpaperin päällä kuumaan uuniin muutamaksi minuutiksi ja uunin jälkeen sivelet voivesiseoksella. Nam nam.
Teemme karjalanpiirakoita muutaman kerran vuodessa. Meillä lapsetkin osaavat tehdä niitä todella hyvin, sillä he ovat päässeet tekemään niitä jo heti kun ovat jakkaralla seisaallaan pysyneet. Kun itse tekee, niin kaupan piirakat maistuvat ihan tylsiltä.
Tätä oli mukava lukea... muistui mieleen lapsuus ajat -70 luvulla, kun mamman (isänäiti, ja karjalan evakko) kanssa sain itsekin kokeilla karjalanpiirakan rypytystä. Ensimmäiset oli...no mitä oli, mutta mamma neuvoi...Käytä molemman käden pikkurillejä ja paina sekä samalla vedä aivan aavistus itseesi päin...näin piirakasta tuli myös säällisen näköinen...ja oli hyviä...ne ensimmäisetkin.
Kyllä saa Joensuusta hyviä piirakoita, nam nam!
Helsingistä ei ainakaan saa hyviä piirakoita.