Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paras kaupasta saatava karjalanpiirakka?

Vierailija
07.11.2021 |

Mitä ostat jos tekee mieli riisipiirakkaa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä ei ainakaan saa hyviä piirakoita.

Vierailija
2/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moilasen ja Kotiuunin ovat hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin piirakka.

Vierailija
4/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parastaikaa on uunissa joku kaupan pakastealtaasta otettu, jotka paistetaan itse. Mutta ne, joissa on se paperipakkaus ne on hyviä ja ruisriisipiirakat.  Jotkut muovissa olevat on liian lötköjä.

Vierailija
5/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka pakkauksessa lukee 'Karjalanpiirakka'. On aika haastavaa löytää.

Vierailija
6/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Pirkasta, mikrossa lämpimäksi sen verran, ettei voi heti sula, kunnon kerros voita ja sitten naamariin.

Vierailija
7/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse. Niitä on todella helppo tehdä, sillä isoin juttu on riisipuuron keittäminen. Keittelen siis riisipuuron ja jos haluat tehdä sen varman päälle, niin ostat maidoksi Kiehua. Sitten hissuksiin anat sen valmistua, varaat vaikka reilun tunnin ja kun se on valmista, niin laitat kattilan lavuaariin jäähtymään kylmään veteen.

Kuoritaikina valmistuu parissa minuutissa. Teet siitä pötkön, josta otat saman kokoisia palasia, painelet kakkaroita ja kaulitset jauhoisella pöydällä pohjiksi vaikka kuusi kerrallaan. Laitat puuron, paineet sen sopivaksi veteen kastetulla lusikalla ja rypytät reunat peukalolla ja etusormella. Älä jätä korkeampia kohtia. Sitten vain leivinpaperin päällä kuumaan uuniin muutamaksi minuutiksi ja uunin jälkeen sivelet voivesiseoksella. Nam nam.

Teemme karjalanpiirakoita muutaman kerran vuodessa. Meillä lapsetkin osaavat tehdä niitä todella hyvin, sillä he ovat päässeet tekemään niitä jo heti kun ovat jakkaralla seisaallaan pysyneet. Kun itse tekee, niin kaupan piirakat maistuvat ihan tylsiltä.

Vierailija
8/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porokylän

Vierailija
9/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pitää olla Imatralta.

Vierailija
10/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Imatran pienet piirakat.

Vierailija
11/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa ei myydä karjalanpiirakoita. Mutta riisipiirakoita niistä löytyy

Vierailija
12/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-markettien ja prismojen tuorepaistotiskin ruispiirakoita olen maun perusteella suosinut (a' 0.25€).

Vierailija
13/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa ei myydä karjalanpiirakoita. Mutta riisipiirakoita niistä löytyy

Pirkka.

Vierailija
14/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

fazerin ne imatran ja vuoksen piirakat on parhaita näistä pussipiirakoista.

Vierailija
15/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla-Maijan ripsipiirakka on hyvää. se suorastaan sulaa suussa ja kielenki se imaisee...

Vierailija
16/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H Moilasen piirakka maistuu

Vierailija
17/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow irtopiirakka paras

3

Vierailija
18/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä ei ainakaan saa hyviä piirakoita.

HELLsingistä ei saa mitään hyvää.

Vierailija
19/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse. Niitä on todella helppo tehdä, sillä isoin juttu on riisipuuron keittäminen. Keittelen siis riisipuuron ja jos haluat tehdä sen varman päälle, niin ostat maidoksi Kiehua. Sitten hissuksiin anat sen valmistua, varaat vaikka reilun tunnin ja kun se on valmista, niin laitat kattilan lavuaariin jäähtymään kylmään veteen.

Kuoritaikina valmistuu parissa minuutissa. Teet siitä pötkön, josta otat saman kokoisia palasia, painelet kakkaroita ja kaulitset jauhoisella pöydällä pohjiksi vaikka kuusi kerrallaan. Laitat puuron, paineet sen sopivaksi veteen kastetulla lusikalla ja rypytät reunat peukalolla ja etusormella. Älä jätä korkeampia kohtia. Sitten vain leivinpaperin päällä kuumaan uuniin muutamaksi minuutiksi ja uunin jälkeen sivelet voivesiseoksella. Nam nam.

Teemme karjalanpiirakoita muutaman kerran vuodessa. Meillä lapsetkin osaavat tehdä niitä todella hyvin, sillä he ovat päässeet tekemään niitä jo heti kun ovat jakkaralla seisaallaan pysyneet. Kun itse tekee, niin kaupan piirakat maistuvat ihan tylsiltä.

Tätä oli mukava lukea... muistui mieleen lapsuus ajat -70 luvulla, kun mamman (isänäiti, ja karjalan evakko)  kanssa sain itsekin kokeilla karjalanpiirakan rypytystä. Ensimmäiset oli...no mitä oli, mutta mamma neuvoi...Käytä molemman käden pikkurillejä ja paina sekä samalla vedä aivan aavistus itseesi päin...näin piirakasta tuli myös säällisen näköinen...ja oli hyviä...ne ensimmäisetkin.

Vierailija
20/25 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa Joensuusta hyviä piirakoita, nam nam!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi