e-pillerien lopetus,oireet..
Mitä tuntemuksia muille on tullut lopettamisen jälkeen?Itse lopetin joulun aikoihin ja siitä asti ollut sellaista kummalista vatsakipua..ihan kuin menkat olisi alkamassa samalta tuntuu..voiko liittyä tuohon?
Mieliteot myös hävinnyt..ennen meni karkkia ja suklaata monta kertaa viikkoon mutta nyt ei enää tee mieli juuri mitään ruokaa..normaalia?kärsin ahmimishäiriöstä ennen ja varmasti vieläkin mutta nyt ei ole ollut aikoihin siitä ongelmaa..
Kommentit (8)
Pillereiden aikana (yli 10 v putkeen) kuvittelin että kuulun niihin onnekkaisiin joita negatiiviset oireet eivät koske. Kuitenkin lopetettuani ne mielialani tasoittui todella paljon ja olo oli hyvä. Miinuspuolina rinnat pieneni, kasvojen iho huononi ja tukka lähti tukkoina. Laihduin. Oma hormonitoiminta lähti käyntiin ja menkat alkoivat pikku hiljaa säännöllistyä puolen vuoden - vuoden päästä lopetuksesta ja kaikki em. oireet normalisoituivat sen myötä. Nyt tunnistan selkeästi hormonikiertoni ja pms-oireeni, nippailut alavatassa, ovulaation yms. Elämä kaikin puolin parempaa!
Apua..Mitähän kaikkee vielä tulee :/ Tukka on kyllä kans rasvoittunut!
Mahakivut on varmaan ovulaatiosta ja keltarauhasen kasvusta johtuvia. Osa tuntee ne paremmin osa huonommin. Ihan normaalia siis.
Söin pillereitä 9 vuotta. Lopetin ne elokuussa, alkuun naamaan puhkesi aivan järkyttävä akne. Joko se rauhoittui ajan kanssa tai Skinoren-voiteella, en tiedä kumpi on auttanut. Hiuksia putosi alkuun myös paljon ja tukka rasvoittui nopeasti. Limakalvot paranivat kamalasta kuivuudesta ehkä muutaman kuukauden sisään.
Olen ollut aivan hirvittävän onnellinen, sellainen ankeus ja masentuneisuus mikä pillereillä oli on kadonnut tyystin! Näinkö ihanaa elämä oikeasti on? :D kuukautisia en ole saanut vielä kertaakaan, ellei tämän kuun loppuun mennessä tule niin pakko hakea lääkäriltä jotain millä käynnistää hormonitoiminta. Raskaana en siis ole :)
Mä lopetin viime vuoden lopussa. Oireina tähän mennessä ollut selkeästi rasvoittuvampi iho ja päänahka, hiuksia saa olla pesemässä jatkuvasti. Ekat menkat oli huomattavasti kivuliaammat kuin pillereiden kanssa mutta onneksi kipua kesti vaan päivän. Halusin lopettaa ja selvittää, miten vaikuttaa mielialoihin, mutta vielä en ole huomannut mitään erityistä.
nyt jo menkat vaikka vasta lopetit?
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:46"]
Söin pillereitä 9 vuotta. Lopetin ne elokuussa, alkuun naamaan puhkesi aivan järkyttävä akne. Joko se rauhoittui ajan kanssa tai Skinoren-voiteella, en tiedä kumpi on auttanut. Hiuksia putosi alkuun myös paljon ja tukka rasvoittui nopeasti. Limakalvot paranivat kamalasta kuivuudesta ehkä muutaman kuukauden sisään.
Olen ollut aivan hirvittävän onnellinen, sellainen ankeus ja masentuneisuus mikä pillereillä oli on kadonnut tyystin! Näinkö ihanaa elämä oikeasti on? :D kuukautisia en ole saanut vielä kertaakaan, ellei tämän kuun loppuun mennessä tule niin pakko hakea lääkäriltä jotain millä käynnistää hormonitoiminta. Raskaana en siis ole :)
[/quote]
Suosittelen sinnittelemään vielä ja odottelemaan menkkoja (ellei siis ole raskaus tavoitteena!). Ne käynnistetään jollain hormonikuurilla nimittäin, menee taas kroppa sekaisin... Mulla oli sama, että elokuussa lopetin, tammikuussa tuli pari päivää tuhrua, sitten meni taas pitkälle kevääseen ja ekat oikeat menkat, taas pari kk taukoa, jonka jälkeen on ollut enemmän tai vähemmän säännölliset kiertovälin lyhentyessä normaaliksi vähitellen.
t. 3
Outoja vatsakipuja. Iho ja hiukset alko rasvittua. Finnejä pukkasi. Mut tasottu muutaman kuukauden päästä.