Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaa arpienne tarina!

Vierailija
20.01.2015 |

Useimmilla meistä on arpia. Kerro mistä arpesi on tulleet ja missä kohtaa kehoasi ne sijaitsee.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

reidessä pieni arpi kun isä löi kirveellä kun olin 6.
sääressä on kun muksuna tipuin puussa.
vasemassa ranteessa itsemurhayritys.

Vierailija
62/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranteessa vaalea, hieman koholla oleva pitkä viilto. Kani raapaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet täynnä töissä tulleita arpia. Onhan meillä haalarit, mutta hihat tulee aina käärittyä pois edestä, niin käsivarsissa on kaikenlaisia jälkiä. Viimeisin on Fordin laturin vaihdosta tullut jälki ranteessa, jotenkin käsi lipesi ja osui johonkin mikä raapaisi. Olen nainen, joten ukot laittaa mut tekemään usein puolestaan hommia, joissa pitää olla pienet kädet ettei tarvitse purkaa paljon.

Vierailija
64/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies elämän puolivälissä ja minulla on vasemmassa lavassa 5cm pitkä arpi jonka terävä reuna leikkasi töissä aikoinaan. Takaraivossa on 2cm pitkä arpi lapsuuden kaatumisesta muistona. Oikeasta peukalosta puuttuu 2-3mm kun jäi koneen hampaisiin. Oikeassa käsivarressa on 5 cm pitkä puukonhaava joka on itseaiheutettu puukonterän lipsahduksen johdosta. Vasemmassa sääressä on 3cm pitkä arpi kun terävä vierasesine työntyi jalkaan kaatumisen yhteydessä. Käsissä ja jaloissa on muutama koiranpurema ja erilaisten työkalujen aiheuttamia  arpia.

Vierailija
65/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:57"]Kolmoselle: why oh why? Miksi teet noin?
[/quote]
Mitä siinä oli? Viesti on poistettu.

Vierailija
66/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vasemmassa ulkoreidessä 10 cm arpi. Viilsin jalan sudenpentuna partioleirillä oksasta tehtyyn teltan keppiin

- oikean silmän alla ja kulmakarvassa vesirokkoarvet.

- vasemmalla etusormessa arpi kun tiskikonetta purkaessa tökkäsin käteni terä ylöspäin olleeseen terävään veitseen. Haava oli luuhun saakka.

- Vasemmassa reidessä isot suorakaiteen muotoiset arvet, otettiin ihoa siirrettäväksi saman jalan sääreen.

- Vasemmassa sääresssä molemmin puolin jalkaa pitkä arvet veritulpan jäljiltä. Piti lihasaitiot avata ja pitää auki koska jalka oli ilman verta niin kauan. Vain toinen puoli meni ompelemalla kiinni. toiselle puolelle piti tehdä ihonsiirto. Plastiikkakirurgi korjasi myöhemmin kolmessa leikkauksessa arpea niin että se ei enää näytä karjalanpiirakalle.

- Vasemmassa polven sivussa 10 cm arpi em. veritulppakeikalta

- Vasemmassa nivusessa 10 cm arpi em. veritulppakeikalta. Nivusesta otettiin suonta tulpan ohitukseen.

- Vatsassa 5 kpl tähystysleikkaus arpia (sappileikkaus raskausaikana)

- Vatsan oikealle puolella 30 cm leikkauarpi (edellä mainittu sappileikkaus ei onnistunutkaan, jäi kivi sappitiehyeeseen. Raskauden vuoksi ei voitu huuhdella pois, vaan piti tehdä avoleikkaus. Huuhtelussa käytetään läpivalaisua)

-Raskausarpia alavatsassa, kuopusta odottaessa tulivat suurimmaksi osaksi. Tuo sama raskaus josta jäi nuo laikkausarvetkin vatsaan.

Terkkuja tutuille jotka tunnistaa ;-)

Vierailija
67/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ja umppari masussa ja kyynerpäässä kun kaaduin lapsena pyörällä

Vierailija
68/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:48"]

- vasemmassa ulkoreidessä 10 cm arpi. Viilsin jalan sudenpentuna partioleirillä oksasta tehtyyn teltan keppiin

- oikean silmän alla ja kulmakarvassa vesirokkoarvet.

- vasemmalla etusormessa arpi kun tiskikonetta purkaessa tökkäsin käteni terä ylöspäin olleeseen terävään veitseen. Haava oli luuhun saakka.

- Vasemmassa reidessä isot suorakaiteen muotoiset arvet, otettiin ihoa siirrettäväksi saman jalan sääreen.

- Vasemmassa sääresssä molemmin puolin jalkaa pitkä arvet veritulpan jäljiltä. Piti lihasaitiot avata ja pitää auki koska jalka oli ilman verta niin kauan. Vain toinen puoli meni ompelemalla kiinni. toiselle puolelle piti tehdä ihonsiirto. Plastiikkakirurgi korjasi myöhemmin kolmessa leikkauksessa arpea niin että se ei enää näytä karjalanpiirakalle.

- Vasemmassa polven sivussa 10 cm arpi em. veritulppakeikalta

- Vasemmassa nivusessa 10 cm arpi em. veritulppakeikalta. Nivusesta otettiin suonta tulpan ohitukseen.

- Vatsassa 5 kpl tähystysleikkaus arpia (sappileikkaus raskausaikana)

- Vatsan oikealle puolella 30 cm leikkauarpi (edellä mainittu sappileikkaus ei onnistunutkaan, jäi kivi sappitiehyeeseen. Raskauden vuoksi ei voitu huuhdella pois, vaan piti tehdä avoleikkaus. Huuhtelussa käytetään läpivalaisua)

-Raskausarpia alavatsassa, kuopusta odottaessa tulivat suurimmaksi osaksi. Tuo sama raskaus josta jäi nuo laikkausarvetkin vatsaan.

Terkkuja tutuille jotka tunnistaa ;-)

[/quote]

Eikä tässä vielä kaikki. Kaulalla pienet arvet keskuslaskimokatetrista. laitettiin tuolla veritulppakeikalla.
Ja onhan mulla jalassa calmette-rokotusarpi myös.

nro 71

Vierailija
69/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi arpi ja se ei näy päälle päin. Eikä ole edes parantunut vielä, vaikka sain sen jo pari vuotta sitten.

Se sijaitsee sydämessäni.

Rakastuin heppa-naiseen, muutettiin yhteen, tehtiin pari lastakin. Olimme onnellisia yhdessä muutaman vuoden. Sitten sain erikoisia näppylöitä penikseeni ja minulla todettiin sukupuoliherpes.

Olin saanut tartunnan vaimoltani. Annoin sen vielä anteeksi, koska ihminen on erehtyväinen. Se hoidettiin pois molemmilta ja elämä jatkui, vaikka ajatus siitä, että vaimoni kävi vieraissa ahdisti aika-ajoin. Suuseksiä en enää halunnut vaimolleni tarjota, koska ajatuskin oksetti.

Aikaa tästä ikävästä tapahtumasta kului noin vuosi, kunnes tapahtui jotakin, joka murskasi minut henkisesti.

Lapset olivat hoidossa vanhemmillani, koska vaimoni halusi tehdä rauhassa töitä tallilla ja minulla oli saunailta petankki-porukkani kanssa. Kesken illan minulla alkoi kuitenkin äkillinen korkea kuume ja pahoinvointi. Lähdin kotiin kesken illan. Kotiin päästyäni, pihassamme oli minulle tuntematon auto ja sisälle päästyäni vaimoani pani takaapäin sohvalla minulle tuntematon mies. Jäivät siis kiinni kirjaimellisesti housut kintuissa.

Minä käännyin kannoillani ja lähdin samoin tein ystäväni luoksi yöksi. Olin aivan pois tolaltani muutaman päivän. Sen verran sain järjestettyä, että lapset saivat jäädä mummolaan vielä viikoksi. Töihin en pystynyt menemään ja vaimoni puheluihin en vastannut.

Ero oli mielestäni ainoa vaihtoehto ja nyt parin vuoden jälkeen olokin on alkanut helpottaa

Vaimoni tykkäsi nuorempana bodareista ja sellaisia myös tapaili. Minä olen kuitenkin ihan tälläinen tavallinen mies, mutta en antanut sen haitata. Tämä panomies oli myös sellainen.

Sellainen arpi, ja sellainen sen tarina.

Vierailija
70/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
71/72 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
72/72 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on arpia paljon kasvoissa, kaulassa, käsissä, rinnassa, reisissä ja pohkeissa sekä erityisesti ranteissa. Olen kissanomistaja ja perheessämme on aina ollut kissoja. Kun olin lapsi niin halusin aina halata kissoja kovasti ja ne menivät paniikkiin, raapien minulta melkein silmät päästä, mutta rakastin niitä niin paljon etten voinut lopettaa rutistelua ja pusuttelua <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi