kertokaa arpienne tarina!
Useimmilla meistä on arpia. Kerro mistä arpesi on tulleet ja missä kohtaa kehoasi ne sijaitsee.
Kommentit (72)
46 kommentoi, nyt tuli ehkä liian tarkasti kerrottua, joku mamma vielä tunnistaa : D
Alahuulessa lähellä suupieltä on pieni kohouma, hampaat upposivat siihen kun lapsena juoksin päin hyllyä.
Ranteessa v:n muotoinen arpi kun kaverin kanssa laskettiin itsetehdyillä mäkiautoilla mäkeä ja putosin kyydistä.
Pottuvarpaan ison nivelen kohdalla arpi, osui johonkin rautakehikkoon.
Muutamia kissan, kanin ja koiran aikaansaamia pieniä ohuita arpia käsissä.
-Otsassa on arpi vesirokosta
-Naamassa on kasa aknearpia
-Vasemmassa polvessa arpi kaatumisesta (olin 4v. tuolloin)
-Oikeassa polvessa arpi kaatumisesta (kännissä)
-Vasemmassa peukolassa arpi hernekeittopurkin kannesta. Minä omatoimisena pikkutyttönä päätin lämmittää itse ruokani kun oli nälkä ja äitini nukutti pikkusiskoani. Lopputuloksena viisi tikkiä
-käsivarsissa arpia viitelystä
-Molemmissa ranteissa arvet (itse tehtyjä nekin). Molempiin jouduttiin laittaamaan tikkejä.
-Nilkassa arpi kissan kynsistä. Edesmennnyt kissa ei oikein tykännyt hissistä
-Kämmensyrjässä arpi siitä kun teloin sen rikkinäiseen lasiin.
- Melkein jokaisessa sormessa puukosta tai veitsestä tulleita arpia. Livennyt kun vuollut tai jotain muuta tehnyt.
- Polvet arpiset, lapsena kaatuillut pyörällä, kompastellut ja muuten kohaltanut. Niistä muutamaa on koitettu liimata, mutta eivät pysyneet kiinni kun taipuva kohta.
- Korvan nipukassa isohki arpi, dementoitunut asiakas puri siitä, tikattu.
- Oikeassa kädessä törkeän näköiset viiltely arpia muistuttavat. Kissa oli sylissä, hyppäsi pois niin että joka ikinen kynsi uppoutui käden lihaan, niitä liimailtiin kiinni eikä meinattu lääkärissä uskoa että kissa ne teki vaikka tietyllä tavalla ovat loogisesti kissan tassuihin ja liikerataan sopivat.
- Oikeassa pohkeessa arpia, vapaana ollut vieras koira kävi siihen kiinni, tikattu.
- Välilihassa eppari arpi, tikattu.
Eiköhän tossa nyt ne isoimmat. Sitten alavatsassa raskausarpia. N28v
-Polvissa arpia kaatumisista. Viimeisimmät tulivat kun kaaduin pyörällä, ja siinä kohdassa tietä sattui olemaan rikottuja pulloja.
-Muutama vesirokkoarpi.
-Käsissä arpia kun on osunut kuumaan peltiin.
-Raskausarpia.
-Reidet, rinnat ja vatsa masennuksen jäljiltä arpiset.
Toisessa polvessa noin 3 senttinen paksu arpi. Sheivasin sekä karvat että nahan. Toisessa polvessa noin 5 senttinen ohuempi arpi. Kissat tappeli, menin väliin ja kannoin toisen pois. Siinä sätkiessä se osui takajalalan kynnellä polveen. Mutta nyt eroton jalat polven arvista.:)
Tuoreimmat arvet ovat viime syys-talvelta ja niiden paikkana on kasvoni (poskipää + otsa). Syy: mieheni pahoinpiteli minut muutettuani erilleni asumaan. Muut: Varokaa näitä tilanteita!
Nuoruuden hömpötyksenä löytyy myös pienet silariarvet rintojen alta. Olin AAAAAA-miinus-miinus-miinus -kuppikokoa ja nyt olen AA-kokoa, joten sallittakoon tuo nuoruuden hairahdus minulle ;) Tallinan reissusta on nyt aikaa jo 17-vuotta, mutta yhä on hyvänä ystävänäni reissukemppanikseni lähtenyt entuudestaan minulle tuntematon nuori nainen: meistä tuli oikein hyvät ystävät, suosittelen :) Tämä ystäväni auttoi pakkaamaan tavarani ja nopsaan, kun lähdin mieheni luota turvaan, joten arvillani on tietynlainen yhteys keskenään.
Leuassa pieni arpi, jonka sain ollessani 4-5vuotias. Olin liukastunut uimahallin lastenaltaalla sijaitsevan norsuliukumäen portaissa.
Oikean rinnan alla leikkausarpi, joka tuli ollessani 0,5-1vuotias (en muista tarkkaan). Minulta leikattiin herneen kokoinen patti mahalaukusta tai jostain. Leikkauksen aikoihin olin tiputuksessa, jonka vuoksi otsassa valkoinen arpi tiputusletkusta.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:41"]
http://1.bp.blogspot.com/-Fc5QgZhFCxY/UKOIp3XKlWI/AAAAAAAAK2M/lGC2BehdhCU/s1600/fat.jpg
[/quote]
Oona Aaltonen, is that you?
Tästäkin ketjusta sensuroitu kirjoituksia.
aika perseestä av.
-Reidessä kissan kynsien tekemät arvet. Villiintyi ja loikkasi kynnet edellä syliin
-vatsassa pysty hätäsektion arpi
- toisessa rinnassa iso arpi, kun pienen luomen poiston jälkeen lääkäri liiooteli ja pisti noin 6 tikkiä!
- kaulassa lähes huomaamaton luomen poiston arpi
Kämmenessä, jalkapöydässä ja polvessa arvet, koska hevonen astui päälle (kaikki siis erillisiä tapauksia :D). Silmäkulmassa arpi, koska tipuin naamalleni hevosen selästä. Vatsassa pieni arpi, koska raapaisin itseäni vahingossa puukolla :D
Otsassa pari rokonarpea.
Vasemmassa kämmenessä etusormen alla pieni arpi muistona siitä, kun sämpylää halkaistessa (tylsä) veitsi lipsahti
Reidessä rokotusarpi
Saman jalan polvessa kaksi arpea tähystysleikkauksesta (urheiluvamma), sekä yksi isompi muistona polkupyörällä kaatumisesta. Terveyskeskuksessa nypittiin pinseteillä varmaan puolensataa pientä hiekoitussoran murusta pois.
Saman jalan nilkassa pieni pyöreä arpi muistona tivolikäynnistä. Tivolityöntekijä avasi jotain kojua ja heitti tukikepin varomattomasti suoraan nilkkaani. Seurauksena lääkärissäkäynti, ilmainen tivoli-ilta, kotiinkuljetus ja rahat uusiin saappaisiin, sekä viikon sairaalareissu.
Työmiehellä kädet täynnä pieniä arpia ja jokunen yksittäinen tikki ja mulle ei oikeastaan tule arpia, aikaa myöten häviävät, mutta sitä en tiedä mistä nilkan sivuun on tikit tulleet?
Lisäksi käsissä tiputusneulan jälkiä, lapsena ollut sairas ja muutamana ensimmäisenä elinvuotena ollut enemmän sairaalassa kuin kotona.
Hirvikolarissa tuli 2viiltohaavaa otsassa ja toinen jatkui nenän vartta pitkin, mutta nekin hävinneet.
Merkittävimmät oikea polven viisi arpea kierukka- ja eturistisideleikkauksesta. Vasemmassa kämmenessä etäisesti Afrikan muotoinen arpi pyörällä kaatumisesta, oikean silmän alapuolella samasta onnettomuudesta onneksi haalea arpi. Oikeassa nimettömässä arpi, jonka muistaakseni itse kynsäisin siihen. Lisäksi käsissä joitain pieniä arpia, joiden syntyä en muista.
En kyllä mitenkään voi muistaa kaikkien tarinaa.
Toisessa polvessa on arpi yhdeltä kostealta kesäpäivältä kun päädyin polvilleni yhteen altaaseen. Oi kauhea sitä nuoruutta.
Toisessakin polvessa on arpi, mutta ei mitään käsitystä mistä on tullut.
Toisessa pohkeessa on arpi kun tyttö pienenä roikkui kaapin kahvoissa ja kaappi kaatui. Onnekseni seisoin osumaetäisyydellä niin tyttö ei saanut naarmuakaan.
Vatsassa on miljoona arpea esikoisen raskaudesta (ehkä pientä liioittelua, mutta todellista määrää en jaksa laskea)
Toisessa olkavarressa on arpi nuoruuden typeryydestä kun kaverin kanssa kerran saatiin idioottimainen päähänpisto viiltää haava joka menisi käsivarren ympäri. Olisi hei tosi cool arpi. Ei muuten ollut, onneksi jäi näkyväksi ehkä kolmen sentin matkalta. Sitä säikähti omaa typeryyttään ja toiste ei tehnyt mieli tehdä vastaavaa.
Toisessa käsivarressa on edellisestä työpaikasta ehkä kolme arpea kuumaliimasta. Näköjään myös pari muuta pikkuarpea, mutta en muista mistä ovat tulleet.
Toisessa käsivarressa on arpi siitä kun pienenä kiukaan ohi kävellessä osuin kiukaaseen. Ranteessa on myös arpi palovammasta joka tuli pellistä. Lisäksi myös kolme pientä arpea jotka ovat tulleet mistä lie.
Poskessa on himmeä arpi siitä kun oksa rävähti poskeen kun kävelin lapsena metsässä.
Lisäksi sitten vähäisiä venymisjälkiä tisseissä, sisäreisissä ja joitakin arpia näppylöistä.
N. 60 tikkiä on. Jäänyt auton alle, saanut puukosta, kaatunut ja vähän kaikkea muuta. Luita mennyt poikki/murtunut jotain kymmenen. Hengissä kuitenkin vielä.
t. m-50
Miksi? Että voisit yrittää tunnistaa jonkun?
- polvessa vesirokko arpi
- niskassa arpi luomenpoitosta
- häpykummun päällä sektioarpi
- poskessa aknearpi
-jne. voisin keksiä näitä lisää, jos haluat.
Näin miehenä huvittavaa vastata tähän ketjuun, mutta aloitetaas.
Lähes jokaisessa sormessa puun veistelystä tullut puukolla arpi. Ala-asteella tqaltta pääsi lipeämään ja kämmenesä ilkeän näköinen arpi. Vasemmassa ranteessa sisäpuolella iso arpi kun mattoveitsi lipesi paketin avauksen yhteydessä.
Vasemmalla puolella huulessa 3 sentin arpi nyrkin iskusta. Oikeassa kyynärpäässä monen neliösentin arpi pahoinpitelyn seurauksena. Oikeassa pohkeessa raksatyön jäljiltä pitkä ja paksu arpi kun nostettiin peltiä katolle, niin kattopelti pääsi viiltämään jalkaa.
Oikealla puolella kasvoja/kaulaa n. 10 senttiä pitkä arpi kun kaaduin lasisen sohvapöydän läpi, tämä oli ehkä pahin ja hengenlähtö oli todellalähellä.
Vasemmassa kädessä useita 10 senttimetrin viiltoja puukoniskuista.
Siinäpä ne pahimmat, pienempiä ei edes muista.