Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppimisvaikeuksista kärsivä adhd-teinini on normaaliopetuksessa.

Vierailija
20.01.2015 |

Mielipiteitä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD on lähes aina jimi, jessica, jani, jerry, jade tai dana. Numero on se, minkä ope antaa ettei vanhemmat ala valittaa tai päteä.

Vierailija
22/26 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:12"]Tämä on nykypäivää. Minulla myös muutama luokallani. Kyllä heidän kanssa pärjää, varsinkin jos vanhemmat ovat yhteistyökykyisiä, ja erityisopettaja tukee tarvittaessa. Useimmillahan on nykyään lääkitys, joka helpottaa keskittymistä. Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että riittävien tukitoimien kanssa myös heillä on oikeus käydä koulua omassa lähikoulussaan. 
[/quote]Samaa mieltä. Ne spessuluokat ovat yleensä aina hirveitä ja niissä ei oikeasti edes yritetä opettaa mitään. Kunhan pidetään poissa normaalien silmistä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:12"]Tämä on nykypäivää. Minulla myös muutama luokallani. Kyllä heidän kanssa pärjää, varsinkin jos vanhemmat ovat yhteistyökykyisiä, ja erityisopettaja tukee tarvittaessa. Useimmillahan on nykyään lääkitys, joka helpottaa keskittymistä. Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että riittävien tukitoimien kanssa myös heillä on oikeus käydä koulua omassa lähikoulussaan. 
[/quote]Samaa mieltä. Ne spessuluokat ovat yleensä aina hirveitä ja niissä ei oikeasti edes yritetä opettaa mitään. Kunhan pidetään poissa normaalien silmistä.
[/quote]Mitä ihmettä? Erityisluokkia on monille eri vaikeuksista kärsiville juuri sen takia että oppisivat paremmin pienluokissa. Kehitysvammaiset sitten erikseen.
[/quote]Oma kokemukseni on se ettei niissä kukaan opi. Kuin ottamaan turpaansa.
[/quote]Muistelet nyt oman kouluaikasi tarkkista? Meidän koulussa on esimerkiksi luokka kielentuottamisen häiriöille, kuulovammaisille, aspergeripiirteisille ja muillekin erityishäiriöille. Ja normaali perusopetuksen oppimismäärä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:12"]Tämä on nykypäivää. Minulla myös muutama luokallani. Kyllä heidän kanssa pärjää, varsinkin jos vanhemmat ovat yhteistyökykyisiä, ja erityisopettaja tukee tarvittaessa. Useimmillahan on nykyään lääkitys, joka helpottaa keskittymistä. Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että riittävien tukitoimien kanssa myös heillä on oikeus käydä koulua omassa lähikoulussaan. 
[/quote][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:12"]Tämä on nykypäivää. Minulla myös muutama luokallani. Kyllä heidän kanssa pärjää, varsinkin jos vanhemmat ovat yhteistyökykyisiä, ja erityisopettaja tukee tarvittaessa. Useimmillahan on nykyään lääkitys, joka helpottaa keskittymistä. Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että riittävien tukitoimien kanssa myös heillä on oikeus käydä koulua omassa lähikoulussaan. 
[/quote]Mitä ihmettä? Erityisluokkia on monille eri vaikeuksista kärsiville juuri sen takia että oppisivat paremmin pienluokissa. Kehitysvammaiset sitten erikseen.
[/quote]Oma kokemukseni on se ettei niissä kukaan opi. Kuin ottamaan turpaansa.
[/quote]Muistelet nyt oman kouluaikasi tarkkista? Meidän koulussa on esimerkiksi luokka kielentuottamisen häiriöille, kuulovammaisille, aspergeripiirteisille ja muillekin erityishäiriöille. Ja normaali perusopetuksen oppimismäärä.
[/quote]En. Muistelen muutaman vuoden takaista parin vuoden jaksoani koulunkäyntiavustajana. Ihan hirveää. Yritettiin lähinnä estää niitä häiriintyneitä psykolapsia tappamasta niitä keskittymisongelmaisia, dyslektisiä ja muita peruskilttejä. Oppiminen oli ihan ala-arvoista, pätevää opettajaa ei saatu... nämä olivat siis sekaluokkia joihin kaikki erityislapset tungettiin sen kummemmin diagnooseja vilkuilematta.

Vierailija
24/26 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:47"]ADHD on lähes aina jimi, jessica, jani, jerry, jade tai dana. Numero on se, minkä ope antaa ettei vanhemmat ala valittaa tai päteä.
[/quote]Vai niin. Ap

Vierailija
25/26 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:47"]

ADHD on lähes aina jimi, jessica, jani, jerry, jade tai dana. Numero on se, minkä ope antaa ettei vanhemmat ala valittaa tai päteä.

[/quote]

Adhd ei johdu kasvatuksesta. Toki kasvatuksella on paljon vaikutusta siihen, miten hyvin lapsi tai nuori saa hillittyä itsensä ja tunteensa.

Vierailija
26/26 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:18"]
[/quote]

Mmm. Harmi vaan, ettei kuurous tai kuulovamma ole mikään "erityishäiriö", vaan pelkkä aistivamma. Ei itsessään sisällä mitään oppimisvaikeuksia. Paitsi tietysti jos opettaja käyttää "puolikieltä" viittoen siellä täällä puheen seassa niitä viittomia joita osaa.

Keski-ikäisten ja vanhempien kuurojen huono koulutustaso ei johdu tyhmyydestä, vaan paskasta opetuksesta. Aikoinaan KOULUTUNTEJA tuhlattiin puheopetukseen, viittomakielen käyttö kiellettiin joten piti lukea huulilta kun opettaja puhua papatti kuuron luokan edessä. Kuinkas hyvin itse oppisit peltorit päässä huulilta lukien? Aivan. Lisäksi kuulemma jopa joidenkin kuurojen lukioon palkattujen opettajien viittominen oli ala-arvoista. Yritä siinä oppia asiaa, kun toinen sönköttää jotain käsittämätöntä.

Kyllä kuurot kuuluu jonnekin ihan muualle kuin erityisluokkaan. Eivät tarvitsisi muuta kuin kunnollista viittomakielistä opetusta. Sitä (tai vk tulkkausta) tarvitsevat myös monet sisäkorvaistutetta käyttävät ja puhuvat nuoret, olen ihan omin silmin nähnyt. Ei luokan hälinässä kuule kaikkea (implantti ei todellakaan tuo 100% kuuloa useimmille), lisäksi voi olla etteivät ääntään nolostellen (esim. joidenkin kirjainten erilainen artikulaatio) halua puhua itse koko luokan edessä.

Sori, ohis. Ärsyttää vaan tuo kuurojen/kuulovammaisten tunkeminen erityisluokkiin, joihin eivät todellakaan kuuluisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan