Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutettiin kirkon lähelle ja tajuttiin vasta muutettuamme, että

Vierailija
07.11.2021 |

ne kellothan soi joka viikonloppu ihan korvan vieressä. Ärsyttäisikö sinua vai olisko yhdentekevää se kellojen ääni?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Wienissä 12 vuoden ajan, ja oi sitä kirkonkellojen kilinää! Kirkkoja oli joka puolella, joten useat kirkonkellot kuuli aina sisälle. Katoliset käyvät messuissa useita kertoja viikossa, ja kirkon kellot soivat ensimmäisen kerran 3 tuntia enne messua, sitten aina tunnin/puolen tunnin välein ennen messua, messun alkamisaikaan varmaan vartin ja messun jälkeen myös pitkään. Se kiristi hermoja, varsinkin sunnuntaisin, kun olin usein yövuorosta juuri tullut kotiin kun meteli alkoi. Siinä eivät mitkään korvatulpat auttaneet, eikä silloin ollut mitään vastamelukuulokkeita. Oi niitä aikoja!

Vierailija
42/44 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin Wienissä 12 vuoden ajan, ja oi sitä kirkonkellojen kilinää! Kirkkoja oli joka puolella, joten useat kirkonkellot kuuli aina sisälle. Katoliset käyvät messuissa useita kertoja viikossa, ja kirkon kellot soivat ensimmäisen kerran 3 tuntia enne messua, sitten aina tunnin/puolen tunnin välein ennen messua, messun alkamisaikaan varmaan vartin ja messun jälkeen myös pitkään. Se kiristi hermoja, varsinkin sunnuntaisin, kun olin usein yövuorosta juuri tullut kotiin kun meteli alkoi. Siinä eivät mitkään korvatulpat auttaneet, eikä silloin ollut mitään vastamelukuulokkeita. Oi niitä aikoja!

Kiitos, kun jaatte näitä kokemuksianne :D Ihan mahtavaa lukea näitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ortodoksikirkon vieressä ja mielenkiinnolla kuuntelen heidän kellojaan.

Ääniin tottuu ja ne lakkaavat "kuulumasta" ajan kanssa.

Itse asuin pari vuotta sitten vielä ortodoksikirkon vieressä ja ne kellot soivat todella kauniisti.

Ortodoksi venäläisiä tunkeutuu myös luterilaisiin kirkkoihin alfakursseineen kynttilä pakkomielteineen. Nykyään on sähköt ja ledit. Luterilaiset on kristittyjä katolisia alunperin ei tarvi tulla kimppuun yhtään . Varastamaan . Joku vasta uskoontullut hullu riehui katolisen kirkon portin vieressä ortodoksi ja huuteli kadulla että Jeesus on totuus . No ei sitä kyllä kristityille tarvi kuuluttaa muille kyllä . Luterilaiset käy ehtoollisella viettää joulua ja veisaa virsiä niin näitä tulee rippikoulun käyneiden kimppuun alfa kursseilla ja babtisti hellari huutelee portto kirkko juttuja kaduilla . Viekää hoitoon .

Vierailija
44/44 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kans, että ääniin tottuu. Mä asun lentokentän lähellä niin, että tietyltä kiitoradalta nousevat (tai sinne laskeutuvat) lentävät suoraan meidän talon yltä. Ekat kaksi viikkoa niihin kiinnitti huomiota, mutta sitten jylinään tottui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi