30+ ja esikoinen
edelleen kaipailisin edes pientä ns tukiverkkoa tätä kautta ja ennen kaikkea juttuseuraa.
Itse olen 35 ja mies 34 , esikoinen tosiasn haaveissa :)
Ensimmäinen yritys päällä ja kova kuume testaamaan..
Kommentit (29)
Heippa vaan :D
kiva kuulla , itse olen jo 35 ja maaliskuussa 36 mieheni 35 :)
esikosta yritämme , ja ensi yritys menossa , nyt on sitten se jännävaihe..testaamaan pääsisi ohjeitten mukaan 2 viikon kuluttua ,,,mutta aion kuitenkin testata jo perjantaina haamun toivossa ;)
rohkesti sitten vaan yrittämän, ja jaetaan kokemuksia :)
itsellä meni näin myöhäiseen yrittäminen kun se mieskin löytyi vasta puolitoista vuotta sitten , joka haluaa lapsen kanssani hankkia , ihanaa :)
Moikka!
itse olen 34-vuotias ja1-tyypin diabeetikko ja esikoinen olis suunnitelmissa:)
diabetestä sairastanut 26-vuotta ja vuoden sisään olen saanut pitkäaikaissokeri ja tällä hetkellä se on pudonnut 8,2, mikä on hyvä alku koska vuosi takaperin lukema oli 10,1!ja lääkäri sanoikin että nyt saat olla tyytyväinen että hieno pudotus. Maaliskuussa menen isompiin veri ym.kokeisiin ja saan lähetteen keskussairaalaan raskausasioissa!!ihana juttu.
ja nyt mittaan verensokeria vuorokaudessa8-10kertaa ja yritän vielä pudottaa sokereja, jos ei onnistu taysissa katsotaan insuliinipumppua minulle joka vähän helpottaa tasapainoa ja asioita.
diabeetikolle tähän joutuu panostamaan ja tekemään enemmän töitä kuin normaali terve ihminen,mutta on se senarvoista!
todellain tarvisisin tukea täältä, tämä sairaus ei ole niin helppo aina, diabeteshoitajankin vastaanotolla aloin itkemään kun ottaa välillä niin koville...
mieheni on mua 7vuotta vanhempi.
Niin ja se arvo millä oikeasti saadaan alkaa yrittäämään on 7,0, mutta en tiedä lupa voi löytyä hetikin,toivon niin.
koska en halua ottaa ylimääräsiä riskejä sokerien tähden, niin on turvallista odottaa ja synnyttää kuin kaikki muutkin äidit:)
että tämmöistä:)
siis turvallista odottaa ja synnyttää hyvillä sokereilla(7,0 pitkäaikaissokeri)
voi , hienoo et on pyudonnu, silti ikävä et joudut testaamaan niin usein..
toivottavasti sinulla tärppää pian, kuulostaa tosi trankalta, tsemi halit täältä :) !
mulla taas DLE, eli ihon punahukka, mutta ei kuulemma vaikuta raskautumiseen, eikä periydy (onneksi),
eka kierros tosiaan kehissä, ja testaamaan pääsis reilun viikon päästä kun menkat pitäsi alkaa 7-8pv, vaikka kuulema tosi harvinaista et ekasta kierrosta raskautuis...mutta onhan niitä...
mun siskolla oli raskausajan diabetes,,,sanon oli, kun on tällä hetkellä raskauden keskeytyksessä (4kk :'(
vakava rakenne häiriö, ja niin odotin et oltais päästy mammailemaan yhdessä..niin odotettukin oli se enkeli tyttö,,,
varjostaa omaa raskautumista,,,pelkom että jos iselle käy samoin kun tuota ikää on kuitenkin minulla 2 vuotta häntä enemmän, ja minulle vielä esikoinen...mutta ei ollut perintötrekijöistä kiinni ...
rankkaa tuommoinen :(
Toivottavasti Piki Piki79 pääset testailemaan ja pidetään peukkuja plussalle :) ja kiva kun liityit seuraan Santzu, toivotaan että menee kaikki hyvin ja pääset myös pian testailemaan :)
Täällä elellään laidasta laitaan, välillä olen aivan tulessa vauvakuumeeni kanssa ja välillä taas ajattelen mistä kaikesta joudun "luopumaan" ainakin hetkeksi (matkustelu ym.)..tämä on yhtä tunteiden sekamelskaa :D Mutta uskon, että meillä siirrytään suunnittelusta toteutukseen kesän aikana..
Moikka,
mulla ihan sama kans ton vauvakuumeilun kanssa kuin sinulla EMULIINI:)ja tsemppiä Piki Piki79 ja toivottavasti pian näyttää plussaa!;)
tänään oli ihan kauhea pvä:(potenut töissä huonovointisuutta ja luulin ensin että olis oksutautia kun sitä töissä meillä liikenteessä,mutta olin ihan puhki hyvä kotiin pääsin autolla ajelemaan ja verensokerit toosi korkella, ja tosi hitaasti on laskenu vaikka kuinka olen insuliinia pistänyt, eli niistä se huonovointisuus...ärsyttää kun välillä tulee joskus korkeita sokereita, joille ei mtn syytä löydy ja pääsääntöisesti kuitenkin mulla ihan hyviä sokereita.
mutta kuulemma kun raskaaksi tulee sokerit nousee aikas paljo ja aluksi on siis korkeita, joita vaikea saada alaspäin.
eli tässä kävi niin että olo ollut huono ja heikko ja nukkunut tämän illan,toivotaan huomisesta parempaa pvää.
ja kiitos mukava tulla "höpötteleen"ja kiitos paljon tsempeistä;)
mikä on sitte oikeastaan se yrittämisen ajankohta siis paras?onko siinä jotain pviä koska olis paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi??
PIKI PIKI79 älä mieti sitä raskausdiabetestä, puhu siitä jos sua kovasti huolettaa lääkärillesi tai hoitohenkilökunnan kanssa ja etsi faktat, helpompi käsitellä kun tietää faktat.
mene katsomaan esim.diabetesliiton sivuilta.
uskon myös itse, että keskussairaalasta lupa aika pian saadaan,että kevään korvalla sitten;)
tsemppiä molemmille paljon!kyllä tämä tästä:)
niin ja vielä, että onhan tämä raskasta,mutta ei se mittaaminen haittaa olen saanut siihen nyt motivaatiota pienokaisen toivossa;)aina olen mitannut ja nyt mittaan vaan tiheämmin ja tosiaan mun oma haima ei tuota insuliinia ollenkaan , niinkuin se normaalilla ihmisellä tuottaa sitä elimistöön eli mun elimistö on täysin insuliinikynien varassa, pistän noin neljä kertaa pvässä inskaa...
ja nyt vasta sokerit alko tulemaan alaspäin, kun ei tiedä taas mistä tämäkin korkea johtui, ei mitään syytä...
joo, ihann sama noitten tuntemusten kanssa :D
tänään tuli postissa ne herkemmät testit ja aion huomenna testata jos saisin se haamun, muuten vielä reilu viikko menkkoihin ,,,jännittää....
voi ei,,,tosi kurjaa kun sinulla tupo diabetes noin raskas,,mutta hienoa että suhtaudut siihen noin hienosti :D
mulle maailman kamalin asia on ollu just toi sormenpästä pistäminen kun on jotain testejä otettu ja kun käyn luovuttamasaa verta, ja tuli mieleen että saankin taas mennä, jee :D kun pitää se 3 vai 4 kuuta odottaa ennen kuin saa,,,ja se piikki taas ei häiritse XD
juu oid todi ihanaa kun pääsis plussaamaan, mutta en niin kauhean optimistinen ole että ihan eka kerralla tärpäis vcarsinkin kun ei ole mitään oireita, vaikka sehän on just se juttu ;)eikä ollu mitään kiinnittymis vuotoa.
yritämiseen paras ajankohta on ovulaatio pari päivää enne ja jälkeen että uimareita olis koko ajan hollilla ;) ite testasin clearbluen digitaalilla ovulaation jolloin näyttää hymynaamaa ja sitten pupuilua seuraavat 2 päivää, mutta tiesin jo ennalta et ovuloin suunnilleen niihin aikoihin ovu limoja seuraamalla niin testasin jo ajoissa, ja pupuilua päivää paria enne ovua, kun ne siimahännät elää miehestä riippuen 1-4 päivää meidän sisuksissa :D ja se ovulima on sitten niitten kiitorata miillä ne pääsee munan luo :D !
http://www.halpa-testi.fi/clearblue-digitaalinen-ovulaatiotesti-10kpl-p-51.html
toivottavasti jasoit lukea ja oli ees jotain helppiä ;)
eli tuo linkki katso, mutta elä tilaa tuolta , niitä saa muista nerttikaupoista muistaakseni 26.90 halvimmilaan :)
toivottavasti tosiaan pääset pian aloittamaan yrittämisen ;)
[quote author="Emuliini" time="29.01.2015 klo 17:53"]
Toivottavasti Piki Piki79 pääset testailemaan ja pidetään peukkuja plussalle :) ja kiva kun liityit seuraan Santzu, toivotaan että menee kaikki hyvin ja pääset myös pian testailemaan :)
Täällä elellään laidasta laitaan, välillä olen aivan tulessa vauvakuumeeni kanssa ja välillä taas ajattelen mistä kaikesta joudun "luopumaan" ainakin hetkeksi (matkustelu ym.)..tämä on yhtä tunteiden sekamelskaa :D Mutta uskon, että meillä siirrytään suunnittelusta toteutukseen kesän aikana..
[/quote]Emuliini: kiitos, toivon että tosiaan että nappaa ees kesään mennessä, ettei mieheltä mee into ;) nyt koko ajan kyselee et tuntuuko mahassa tai missään vielä,,,päivittäin ja monta kertaa ^^' ja tloivoo niin et raskautuisin pian :) tosiaan tuli postissa ne testit, ns. herkemmä katsotaan huomenna jos tulis se haamu edes :)
No yk2 kierto venyi 31 päivään ja nyt se täti taisi tulla käymään :(
Harmittaa niin vietävästi..
Varsinkaan kun normaaleja menkkakipuja ei ole, muita senkin edestä..
no nyt vuotaa ja sattuu , oikeinn naisten päivän kunniaksi ...
Santzu: Onnea yritykselle :) Mun yksi kaveri on kans 1tyypin diabeetikko ja heillä on 4 ihanaa lasta miehensä kanssa. Aloittivat aika myöhäisellä iällä lasten hankinna (yli 30v). Kaikki lapset syntyi ennen aikaisina rv.31-35, koska olivat jo tuolloin 4-5kg.
PikiPiki79: Mäkin mielelläni kirjoittelen, mutta olen esikoista yrittänyt jo yli 1,5v eikä vieläkään kuulu. Me ollaan kumpikin miehen kanssa -81 syntyneitä. Täytin just 31v kun löysin mieheni. Ollaan tunnettu 2,5v miehen kanssa ja alle vuoden tuntemisen jälkeen alettiin yrittämään esikoista :D
Mun miehellä tutkittiin spermat 7/2014 ja selvis, että eläviä oli vain 1,2miljoonaa :( Ja kaikki liikkui väärään suuntaan. Sit päätettiin ettei viitsitä mennä hoitoihin. Me mentiin naimisiin 10/14 ja laitettiin kuparikierukka miettimisajaksi. Nyt kuitenkin käytiin poistattamassa kierukka ja selvisi, että se oli tipahtanut kohdunkaulaan (hups), mut onneksi ei tuhoa aiheuttanut. Mulla kuulemma kohdussa kaikki hyvin. Vähän on taaksepäin ja kuulemma suora kohtu. Mitä lie tarkoittaa suora kohtu.
Mulla on nyt kp 26 eli pitäis alkaa ke-to menkat. Ei vaan ole vielä mitään oireita MIKÄ ON ENEMMÄN KUIN OUTOA! En kyllä tärppäämiseen usko, vaikka kätilö sanoikin viime ti, että voi vielä loppu kuusta tärpätä. Haha! Olis kyllä tosiaan maailman suurin ihme se :D
Mies lupasi, voidaan tilata tuo ruskea meidän vauvalle http://www.aliexpress.com/item/Baby-Boy-Girl-Winter-Newborn-Baby-Clothes-Warm-Romper-2014-Winter-Jumpsuit-Print-Animal-Costume-Baby/2035642637.html <3
Tavattu 10/2012
Aloitettu yrittäminen 08/13
Hoitoihin haettu 05/14
Miehen spermassa vikaa ja jatkekettu luomuna 09/14
Naimisissa 10/2014
asistente1escolar
voi ei..ikävää että siittiöpuolella on sitten holjaisempaa, mutta jospa silti nyt olisi tärpännyt ;)
meidänkin polis tarkoitus mennä maistraatissa perjantaina naimisiin, jos kaikki menee hyvin ^^'
kyllä sitä vähän hirvittää kun tällanen mamma esikoista yrittää (36 huomenna),,,mutta neuvilassa oli erittäin kannustava ja kaikne pitäisi olla kunnossa, mutta miekhellä on vain yksi kives niin niitä uimareita ei ole niin paljon, ja uima kyvyistäöhän ei sitten yhtään tiedä, meinasin yksityiselle mennä että jos saisi sitä keltarauhashormonia jiinn varmasti tärppää...mutta missä vaiheessa sinne kannattaisi mennä ettei käy niin että maksaa 40 käynnistä ja lääkekin voi olla kallis, ja sitten tärppäisikin tästä kierrosta kuomuna ja se kaikki olisi ollut turhaa, sitä kautta saisin myös miehen siittiö tutkimuksiin,joihin lupasi mennä.
nyt ainakin tilaan clearblue ovu testejä digitaalisia, ja preseediä,,tai consieve plussaa,,,kumpikohan on parempaa,,,auttaa simppoja eteenpäin :)
PikiPiki79 kunnalliselle pääsee hoitoihin, kun on vuoden yrittänyt raskautua. Mutta ainahan sitä voi valehdella. Mut uskon, että pääsisitte hoitoihin jo aikaisemmin, jos kerran miehelläkin 1kives ja mun mielestä yli 35v pääsee muutenkin aikaisemmin. Ja jos jompi kumpi on joskus sairastanut sukupuolitaudin, niin sekin on syy päästä aikaisemmin hoitoihin.
Mulla oli ennen käytössä ne Clearbluen digiovut, mut ne tulee mulle liian kalliiksi, kun mun tarvis testata 2kertaa päivässä. En ole niillä saanut koskaan hymynaamaa. Tässä pitäis pian alkaa menkat ja nyt pääsee pitkästä aikaa taas yrityskiertoon.
Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014
[quote author="asistente1escolar" time="09.03.2015 klo 20:48"]
PikiPiki79 kunnalliselle pääsee hoitoihin, kun on vuoden yrittänyt raskautua. Mutta ainahan sitä voi valehdella. Mut uskon, että pääsisitte hoitoihin jo aikaisemmin, jos kerran miehelläkin 1kives ja mun mielestä yli 35v pääsee muutenkin aikaisemmin. Ja jos jompi kumpi on joskus sairastanut sukupuolitaudin, niin sekin on syy päästä aikaisemmin hoitoihin.
Mulla oli ennen käytössä ne Clearbluen digiovut, mut ne tulee mulle liian kalliiksi, kun mun tarvis testata 2kertaa päivässä. En ole niillä saanut koskaan hymynaamaa. Tässä pitäis pian alkaa menkat ja nyt pääsee pitkästä aikaa taas yrityskiertoon.
[/quote]
kunnallisella kävimme ennen kuin alitimme vauvan teon, joten siellä tiedetään että on just aloitettu ^^' sanoi että puolivuotta pitää yrittää ja jos ei mitään tapahdu niin sitten mennään takaisin ja tutkitaan issä vika..
Mulla tuli raskaus- ja ovulaatiotestit. Testasin heti raskaustestin, mut nega oli. Nyt odottelen menkat ja heti kp11 aloitan ovistestit.
Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014
Mulla alko menkat sunnuntai aamulla, nyt vain rusehtavaa vuotoa , ookeastaan ei enää rusehtavaakaan..
Oliko sulla kuitenkin kunnon menkat ettei valemenkat? Pitäskö testata ;)
Tavattu 10/2012
Hoitoihin haettu 05/14
Naimisissa 10/2014
Hei Piki Piki79 :) täällä myös 30-kymppinen vauvakuumeilija (mieheni pari vuotta nuorempi). Meillä kovasti suunnitellaan, toivottavasti kohta myös toteutetaan ;)