Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppisvarkaat

Vierailija
20.01.2015 |

Kyllä niin suututtaa tuollainen. Viedään se pienikin lisätulo. Ei luulisi olevan kallista ostaa kirppikseltä, ettei tarvitse varastaa. Minulta vietiin kaksi kirjaa, euron kappale.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:43"]Hei HALOO!!! Kirppiksillä myydään käytettyjä romuja. Ketä kiinnostaa, jos joku niitä vie. Ap anna tilinumerosi, niin laitan tilillesi 2euroa, ettei tarvitse itkeä. T: Kirppisvaras
[/quote]

Voi stans, niillä kirppiksillä on myös pöytämaksut. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ne täytyy saada katettua? Enkä halua maksella niitä sinunkaltaisiasi nilkkejä varten.

Vierailija
22/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:36"]Ootko varma ettei tavara ole vaihtanut pöytää/myyjää?
Mulla kävi näin, myynnissä oli kirjoja, leffoi ja vaatetta+vähän koruja. Menin parin pv:n päästä siivoomaan pöytää, ja huomasin että kaikki korut oli menny. Jatkoin kiertelyä ja kappas, koruni (tiedän satavarmasti että oli mun korut, osan oli itse tehny) olivat toisessa pöydässä, kallimmalla hinnalla myynnissä. Kaikenlaisia epäregellisiä ihmisiä pyörii jopa kirpparilla.
[/quote]

Minä olisin tuossa tilanteessa "varastanut" omat koruni ja vienyt ne pois kirpparilta. Mulle ei vittuilla.
[/quote]

Mä sanoin asiasta myyjälle, ja sen "luvalla" sitten vein korut pois. Että eipä se epärehellinen ihminen saanut 4 (!) euroa mun euron arvosista koruista. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:34"]No mutta. Jos on itsepalvelukirppis, tavarat välillä kulkeutuu toisiin pöytiin. Oletko tarkistanut? [/quote] Olen kyllä kierrellyt. Ei löydy. Ap

[/quote]

Mitä kirjoja ne olivat? Ymmärrän kyllä harmistuksesi. Varastaminen on ihan periaatteessa väärin, vaikka täällä jotkut kovasti näyttävät vähättelevän asiaa. Se siis kuulostaa tosi omituiselta, että joku, joka varastelee muilta selittelee, että kirppiskamat ovat joka tapauksessa kaatopaikkakamaa.

Kirjoista vielä. Toiset vievät kirjaston kierrätyshyllyyn ilmaiseksi kirjojaan jakoon ja kirppareilla vanhat kirjat myydään polkuhintaan. Taloudellinen menetyksesi ei siis ole valtava ja tuskin kirjavaras niistä itsekään nettoaa juuri yhtään mitään, mikäli niitä yrittää myydä eteenpäin.

Vierailija
24/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:53"]Jos moraali alkaa olla sellainen, että varastaminen hyväksytään, niin alamäkeen mennään. Luulisi, että on asioita, jotka ovat myös nykyihmiselle selkeästi väärin.
[/quote]

Kyllähän se on väärin, mutta koitapa olla kaksi viikkoa rahatta ja syödä vain makaroonia yksi kulho päivässä jos edes sitäkään, vaikka se on kuinka väärin niin se on tehtävä, että saa syödäkseen. Moralisoi sitten kun olet itse sen kokenut. Kyllä luulen, että jo siinä kahden viikon syömättömyyden kohdalla se alkaa edes käydä mielessä, että otanpa tuon jauhelihapaketin tuosta.

Vierailija
25/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:36"]Ootko varma ettei tavara ole vaihtanut pöytää/myyjää?
Mulla kävi näin, myynnissä oli kirjoja, leffoi ja vaatetta+vähän koruja. Menin parin pv:n päästä siivoomaan pöytää, ja huomasin että kaikki korut oli menny. Jatkoin kiertelyä ja kappas, koruni (tiedän satavarmasti että oli mun korut, osan oli itse tehny) olivat toisessa pöydässä, kallimmalla hinnalla myynnissä. Kaikenlaisia epäregellisiä ihmisiä pyörii jopa kirpparilla.
[/quote]

Minä olisin tuossa tilanteessa "varastanut" omat koruni ja vienyt ne pois kirpparilta. Mulle ei vittuilla.
[/quote]

Mä sanoin asiasta myyjälle, ja sen "luvalla" sitten vein korut pois. Että eipä se epärehellinen ihminen saanut 4 (!) euroa mun euron arvosista koruista. :D
[/quote]

Mistä todellisuudessa tiedät, jos se toinen kirppismyyjä oli ostanut korusi halvalla ja yritti nyt myydä niitä kalliimmalla? Mistä tiedät, että oli varastanut ne?

Vierailija
26/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että, OSTAA toisen pöydästä ja myy heti kalliimmalla uudestaan, ei ole varastamista. Mutta eihän se kyllä kirpputorin idea ole. Osto - ja myyntiliikkeet ovat erikseen.

Vierailija
27/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin myydä erittäin rumia miesten farkkuja kirppiksellä 4 eurolla. Olin satavarma, etteivät kelpaa kellekään. Tilinteossa sitten kävi ilmi, että ne oli varastettu. Vaikka vastustan kovasti kirppisvarkauksia, niin minusta oli liikuttavaa, että joku halusi ne karseat farkut väkisin sakkojenkin uhalla:D

Vierailija
28/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Divaritkin ovat tosi tarkkoja siitä, mitä kirjoja edes huolivat myyntiin.

Vierailija
29/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:53"]Jos moraali alkaa olla sellainen, että varastaminen hyväksytään, niin alamäkeen mennään. Luulisi, että on asioita, jotka ovat myös nykyihmiselle selkeästi väärin.
[/quote]

Kyllähän se on väärin, mutta koitapa olla kaksi viikkoa rahatta ja syödä vain makaroonia yksi kulho päivässä jos edes sitäkään, vaikka se on kuinka väärin niin se on tehtävä, että saa syödäkseen. Moralisoi sitten kun olet itse sen kokenut. Kyllä luulen, että jo siinä kahden viikon syömättömyyden kohdalla se alkaa edes käydä mielessä, että otanpa tuon jauhelihapaketin tuosta.
[/quote]

Kuule, en voi uskoa, ettei sinulla ole rahaa ostaa vaikka välillä perunapussia ja yhtä isoa kaalinpäätä. Tai ravitsevia kaurahiutaleita.

Vierailija
31/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:34"]No mutta. Jos on itsepalvelukirppis, tavarat välillä kulkeutuu toisiin pöytiin. Oletko tarkistanut? [/quote] Olen kyllä kierrellyt. Ei löydy. Ap

[/quote]

Mitä kirjoja ne olivat? Ymmärrän kyllä harmistuksesi. Varastaminen on ihan periaatteessa väärin, vaikka täällä jotkut kovasti näyttävät vähättelevän asiaa. Se siis kuulostaa tosi omituiselta, että joku, joka varastelee muilta selittelee, että kirppiskamat ovat joka tapauksessa kaatopaikkakamaa.

Kirjoista vielä. Toiset vievät kirjaston kierrätyshyllyyn ilmaiseksi kirjojaan jakoon ja kirppareilla vanhat kirjat myydään polkuhintaan. Taloudellinen menetyksesi ei siis ole valtava ja tuskin kirjavaras niistä itsekään nettoaa juuri yhtään mitään, mikäli niitä yrittää myydä eteenpäin.
[/quote]

Jean M. Untinen-Auelin Hevosten laakso ja toinen saman tekijän mammutin metsästäjät. Ap

Vierailija
32/36 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostan

Vierailija
33/36 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että nyky-Suomessa joku näkee nälkää. 

Sossu, leipäjono, diakonia, vaikka kauppojen roskikset pitävät ihmisen ruoassa.

Vierailija
34/36 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/36 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minulla oli joskus kirppispöytä, josta varastettiin monta tuotetta. Laput oli revitty ja heitetty pöydälle vaan. Sitten äskettäin kävin kaupunkimme kirppiksellä ja näin omin silmin, kun mieshenkilö avasi nahkapusakan vetoketjua ja tiputteli sisään tavaraa. Toisen kerran näin, kun hienosti pukeutunut myöhäisellä keski-iällä oleva nainen laittoi isoon käsilaukkuunsa tavaraa. Olin vieressä ja katsoin mykkänä, mitä tämä tekee. Nainen huomasi minun katselevan ja syöksyi kovaa vauhtia ovesta ulos. Sanoin kassalle, että siitä ja siitä numeropöydästä varas laittoin laukkuunsa tavaraa ja syöksyi ulos.

Joillakin on sellainen "Tauti", että pitää vain saada ottaa - olisiko pakkomielle tai jännitystä elämään. Tunnen sellaisen keskiuusimaalaisen ihmisen, joka sanoo, että kaikki mikä on irrallaan on otettavissa. Niinpä hän kävi hakemassa jopa soutuveneen mökilleen vieraasta rannasta, kun se ei ollut lukolla kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän