Apua, ohut uloste. Syöpäkö?
Minulla on nyt viiden päivän ajan ollut erilaisia vatsaoireita kuten turvotusta, jomotusta tai ilman tunnetta vatsassa. Saman aikaa ulosteeni on ollut ohutta n.2cm paksua ja aika vaaleaa..
Ulostamisvaikeudet alkoivat kun sain tyhjennyksessä cytotec tabletteja tai siis kun tyhjennysvuoto alkoi.
Onko mitään muita aiheuttajia tuolle kuin syöpä?
Kommentit (32)
Kirveli ja tuntui kireältä, verta tuli paperiin. Ja se kireä sulkijalihas kyllä tuntui ulostamisen jälkeen. Hoida ummetus kuntoon, Visiblin on huipputuote mahalle. Kannattaa varata lääkäriin aika että saat suljettua muut pois ja saat mielenrauhan.
Joo siis kannattaa ehdottomasti panikoida ja epäillä syöpää kaikkien oireiden kohdalla heti ensimmäiseksi!
No mulla ulosteen paksuus vaihtelee pulkannarusta tiiliskiveen päivästä riippuen, että en nyt heti tollasta panikoisi.
Minulla on välillä ohutta ulostetta. Eikä ole syöpää.
On muista syistä tehty tähystys, eikä siellä mitään ollut, enkä tätä ulostusasiaa ole koskaan tuonut ilmi, kun en tiennyt, että se voisi olla oire jostakin.
Mutta olen päätellyt, että minulla se johtuu mm. siitä, että suoli tekee tiukan mutkan ennen päätepistettään, tässä kohtaa voi litistyä.
Tai sitten sisäiset peräpukamat, jotka minunkin ilona on. Kai sellaisetkin voi välillä tuotoksia litistää.
Eli kyllä siihen syövättömiäkin selityksiä löytyy.
Tuskin kukaan 5 päivää kestäneiden oireiden perusteella alkaa syöpää epäillä...
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:52"]
Ulostamisvaikeudet alkoivat kun sain tyhjennyksessä cytotec tabletteja tai siis kun tyhjennysvuoto alkoi.
Onko mitään muita aiheuttajia tuolle kuin syöpä?
[/quote]
No liittyiskö nyt kuitenkin jotenkin tohon tyhjennykseen, liittyiskö?
Minulla ulosteen ulkonäkö käy läpi aika laajan skaalan päivästä riippuen. Ei todellakaan aina ole grillimakkaran näköinen kiinteä pötkylä. Joskus on kuin suikalelihasatsi, joskus vaaleaa, vetelää ja kelluvaa.. En ole ajatellut että pitäisi huolestua.
Miten se voisi siihen tyhjennykseen liittyä? Hirveitä supistuksia minulla oli ja ponnistin niin, että tuntui että päästä katkeaa suoni, mutta voiko se vaikuttaa suolen toimintaan?
Nytkin on ylävatsa niin kipeä, että palasin kävelylenkiltä takaisin.. ja röyhtäisyjä tulee.. eli on kyllä paljon oireita. Tänäänkin olen syönyt vain salaattia, kanaa, perunoita ja jugurttia sekä muutaman palan suklaata.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:03"]
Nytkin on ylävatsa niin kipeä, että palasin kävelylenkiltä takaisin.. ja röyhtäisyjä tulee.. eli on kyllä paljon oireita. Tänäänkin olen syönyt vain salaattia, kanaa, perunoita ja jugurttia sekä muutaman palan suklaata.
ap
[/quote]
Onko tämä provo? Mitä kaikkea sinun pitäisi yhdessä arkipäivässä ehtiä syödä?
Röyhtäisyt viittaa aivan eri päähän suolistoa kuin ohut uloste. Molemmat voi olla samasta syystä, yhdessä ne eivät ensimmäisenä kerro ainakaan syövästä. Tuskin peräsuolen kasvain saa röyhtäilemään, siinä on pitkä pätkä ohutsuolta välissä ja vatsalaukun kasvaimet eivät aiheuta sitä ohutta ulostetta.
Sappi voi tehdä tuota. Minkä väriset sinun silmän valkuaiset on? Kellertääkö iho?
http://www.pfizer.fi/sites/fi/Products/Lists/Products/Cytotec.aspx
Tätä tarkoitan, onko ihme jos vaikuttaa ruuansulatukseen? -18
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:17"]
IBS
[/quote]
Tuota nyt ei ensimmäisenä 5 päivän oireilulla kannata todeta, vaikka se on paljon kivampi kuin syöpä. Lääkäriltäkään ei kannata hyväksyä sitä ennen kuin muut on tarvittaessa poissuljettu.
Kovissa vatsakivuissa syynä voi olla kaikkea närästyksestä sappikiviin, lievempiin haittoihin ja vakavampiin. Uloste epäilyjen vuoksi soittaisin terveyskeskukseen, jos sieltä saisi ulostenäytepurkit jolla testata onko ulosteessa verta, jonka pohjalta tietävät tutkia tarvittaessa lisää. Ulosteen vaalea tai tummempi sävy on normaalia ruokavalion mukaista vaihtelua kun se on ruskeaa ja muitakin värejä voi olla mm. lakritsan tai punajuurten vaikutuksesta.
Kouristuksen oloiset kivut, jotka vetävät sinut kaksin kerroin on syytä käydä näyttämässä päivystyksessä, jotta saa vatsalle sopivaa kipulääkettä.
Eipä tule koskaan katsottua itsellä kuinka paksua pökälettä pukkaa milloinkin. Mites te sen teette konkarit, kuvaatte vitskuselfiet?
Ohuenmallinen uloste johtuu ummetuksesta, eli sulla on rööli niin täynnä kamaa joten se suolistokasa on mennyt littanaan.
miten se haavuama oireilee? Ei minulla mitään kirvelyä ole tai kipua peräaukossa.. ummetusta kai on, kun nyt viiden päivän ajan ulostaminen on ollut mahdollista vain microlaxin avulla ja tuntuu ettei silläkään tyhjene kokonaan.
ap