Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitoshuoltajia kohdellaan edelleenkin kuin p*skaa?

Vierailija
06.11.2021 |

Ammattihan sekin on kuin mikä tahansa muukin. Ärsyttää kun monet pitävät siivoojia alimman luokan kastina vaikka he raatavat peräsuoli pitkällä että saavat se matalan palkan kuukausittain.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa jos noin on, ja olet ammattilainen. Julkkarilta löytyy niitä, joissa ei tarvitse raataa ja joissa muutkin ymmärtävät työn työnä.

Progression vuoksi vanhoille jää se sama pari tonnia käteen kuin muillekin.

Vierailija
2/73 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin vihastuttaa kun työpaikalla näen miten siistijöitä ei tervehditä tai mulkoillaan heitä, kun tulevat siivoamaan, ikäänkuin olisivat häiriöksi. Ei kaikki toki, mutta jotkut. Harmittaa siistijöiden puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei ole hieno ammatti ja siihen ei tarvitse älyllistä lahjakkuuta. Sellaista työtä mikä jokaiselta onnistuu. Ei toki oikeuta huonosti kohteluun, mutta pitäähän ihmisten saada tuntea oma olonsa paremmaksi.

Vierailija
4/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole hieno ammatti ja siihen ei tarvitse älyllistä lahjakkuuta. Sellaista työtä mikä jokaiselta onnistuu. Ei toki oikeuta huonosti kohteluun, mutta pitäähän ihmisten saada tuntea oma olonsa paremmaksi.

Kuinka paljon tiedät heidän vastuualueesta? Minä hoitajana tiedän omani.

Minulla ei ole mitään tietoa pesuaineista, jotka ovat tärkeitä, jotta eri pinnat pysyvät puhtaana. Sietäisit hävetä tuota kommenttiasi.

Vierailija
5/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siivoojat itse vähättelevät työtään ja luulevat että kaikki ajattelee samoin. Yksi monista matalapalkkatöistä. Saavat itseasiassa enemmän palkkaa kuin esim. postinjakajat/-lajittelijat, henkilökohtaiset avustajat yms.

Vierailija
6/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meillä kukaan kohtele laitoshuoltajia huonosti. Ollaan siis sairaalassa. Ihan samalla tavalla ovat työyhteisön jäseniä kuin hoitajat ja muut. 

Vierailija
7/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti paikkoja jossa syrjitään ihmisiä sen takia mitä he tekevät siellä? Itse olen onneksi ollut vain sellaisissa työpaikoissa joissa kaikki ovat yhtä tarpeellisia, olit sitten toimitusjohtaja tai siivooja.

Vierailija
8/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin, se väheksyntä on omien korvien välissä.

Suomessa vaan ei perinteisesti kukaan kiittele toisen töitä, jokainen vaan painaa omiaan.

Vierailija
9/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitteletkö sinä siivooja mennen tullen muiden työntekoa? Miksi sinua pitäisi olla jatkuvasti kiittelemässä?

Vierailija
10/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon tiedät heidän vastuualueesta? Minä hoitajana tiedän omani.

Minulla ei ole mitään tietoa pesuaineista, jotka ovat tärkeitä, jotta eri pinnat pysyvät puhtaana. Sietäisit hävetä tuota kommenttiasi.

Tuo on ihan totta. Olen itse siivooja eikä tähän ole meillä kukaan mitään koulutusta tarvinnut pelkkä perehdytys riittänyt aina hyvin. Onnistuu jokaiselta kyllä jos vaan kunto kestää ja sekin siinä tehdessä kohenee.

Vierailija
11/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten onnistu. Tiedän mm. yhden tyypin, joka meinasi ihan tosissaan pyyhkiä vessapytyn puhdistamiseen tarkoitetulla liinalla myös muita pintoja. Hygienia kaukana.

Vierailija
12/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda työpaikkaa jos noin on, ja olet ammattilainen. Julkkarilta löytyy niitä, joissa ei tarvitse raataa ja joissa muutkin ymmärtävät työn työnä.

Progression vuoksi vanhoille jää se sama pari tonnia käteen kuin muillekin.

Ihan kivasti jää käteen jos jää pari tonnia. Mulla netto noin 1500, työskentelen yksityisellä, laitoshuoltajan koulutus on.

Vierailija
13/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska valuu alaspäin.

Pomo räyhää keskijohdolle, keskijohto lähiesimiehille, lähiesimiehet suorittavalle portaalle ja nämä kaatavat paskan siivoojien niskaan.

Vierailija
14/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitteletkö sinä siivooja mennen tullen muiden työntekoa? Miksi sinua pitäisi olla jatkuvasti kiittelemässä?

En kiittele enkä halua että minua kiitellään sen enempää kuin ketään muutakaan saan palkan joka kuussa ja se riittää. Nyt on valloillaan joku ihmeen siivouksen ylistysbuumi.

Vierailija
15/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua tarvitsisi mistään kiitellä laitoshuoltajana mutta vaikka yleinen tervehtiminen piristäisi mieltäni... Jotkut samassa paikassa työskentelevät eivät tee edes tätä ja luimistelevat jopa karkuun.

Vierailija
16/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siivoojat itse vähättelevät työtään ja luulevat että kaikki ajattelee samoin. Yksi monista matalapalkkatöistä. Saavat itseasiassa enemmän palkkaa kuin esim. postinjakajat/-lajittelijat, henkilökohtaiset avustajat yms.

Ai? Itse sain hotellisiivoojana 7,2e/h miinus verot. Mitenköhän huonot palkat noilla postin työläisillä sitten on?

Vierailija
17/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu että sitä työtä pääsee tekemään kuka vaan ja yleensä sellainen joka ei mitään muuta työtä saa/kykene tekemään

Vierailija
18/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä muuten onnistu. :D Ihmiset kyllä kuvittelee, että kaikiltahan se onnistuu ja siten luulevat olevansa parempia. Kyllähän noita siivoojia on näihin vuosiin nähty. Ei se mitään rakettitiedettä ole, muttei kuitenkaan kaikki osaa siivota. Näkeehän sen monien kämpistäkin jo...

Vierailija
19/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoksissa esim. tarjotaan varsin epäterveellistä ruokaa, ehkä tämä henkilöityy sitten laitoshuoltajiin.

Ongelma on julkinen sosiaali- ja terveydenhuolto, mikä ei toimi asikaskeskeisesti, vaan järjestelmä itsessään  on keskiössä.

Kansalaiset vaan haittaa järjestelmän toimintaa ja  kuluttaa budjettia, mistä voitaisiin mielummin jakaa rahaa palkkoihin bilei,,, siis köh! köh! henkilökunnan koulutukseen ja työhyvinvointiin...

Näin he eivät voi muuta kuin "viran puolesta" kertoa, tarjoavansa virallisten suositusten mukaista ruokaa. Jostain kumman syystä tätä ei purematta niellä.

Vierailija
20/73 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän pitävät itseänsä korkeassa asemassa olevina. Yksi oli vanhainkodissa ja jutteli kaupungilla että sai käsityksen kuin olisi työskennellyt sairaanhoitajana. Turha nostaa itseään korokkeelle. Kaikkien työ tärkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi