Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaajaksi pääsee ilman mitään taitoja

Vierailija
20.01.2015 |

Kävin kampaajalla ja kyllä oli tyttö käynyt jonkun lampaan keritsemiskurssin kun lopputulos oli kamala. Tasoitti pitkät hiukset ja jälki ihan epätasainen. Leikkeli muka tukihiuksia eli päälle saksi sinne tänne lyhempiä. Ja värjäys... Teki raitoja.. Muutaman sentin juurikasvu valmiina. Ihan päin seiniä.

Tyttö oli tosi mukava ja innoissaan työstään. Kertoi olleensa työttömänä pari vuotta. En vain viitsinyt tylyttää kivaa ammattitaidotonta tyttöä ja maksoin mukisematta. Ei minullakaan liikoja ole rahaa ja kampaajalla käynti se luksus elämässä. Menen jatkossa muualle.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oikeasti miettinyt tuota, että miksi useimmat kampaajat ovat ihan pihalla, eivät yhtään tiedä mitä tekevät ja leikkaavat todella outoja kampauksia tai sellaisia mitkä ovat ihan selvästi väärin tehty?

Kaikilla muilla aloilla löytyy enemmän osaajia kuin tumpeloita. 

Vierailija
2/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi äänestää jaloillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi äänestää jaloillaan, mutta vituttaa, kun kerta toisensa jälkeen perheen naisten/tyttöjen hiuksen pilataan tai epäonnistutaan täysin.

Vierailija
4/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on käsityöammatti. Ammattitaito ei tule minkään koulun penkiltä, vaan vasta kokemuksen kautta. Toki jotkut ovat lahjakkaampia kuin toiset.

Vierailija
5/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla aloilla on enemmän tumpeloita kuin taitajia, mutta kuitenkin katastrofeja tulee tosi harvoin.

Mutta kyllä kannattaa jo työ suorituksen aikana vihjaista jos kaikki menee pieleen . muuten valitus voidaan nähdä alennuksen vaatimisena

Vierailija
6/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä siitä kehity jossei asiakas kehtaa sanoa että korjataan.. hyvänen aika. Oikeasti sä maksat siitä palvelusta, sano suoraan jos vaatii korjausta tai et ole tyytyväinen. 

Vierailija
7/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöstä tulee takuulla ammattitaitoinen. Nyt hän vasta opiskelee, mutta on jo saanut koulussakin vakioasiakkaita, jotka pyytävät siis leikkausaikaa nimenomaan hänelle. Olen itsekin todella tyytyväinen työn jälkeen.

Vierailija
8/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaadittiin korvausta ja kampaaja otti onneksi toisen kampaajan mukaan korjaukseen ja valitti ja syyyllisti useaan otteeseen asiakasta. Siis tyylillä, että ei jutellut asiakkaalle, vaan toiselle kampaajalle eikä ymmärtänyt lopettaa sanomisesta. Hän oli tehnyt hommia 10 vuotta eikä kukaan ollut valittanut plaa plaa plaa. Tukka sai kyytiä kampaajan mokasta ja kaupanpäälle valituksen kuinka asiakaan hiukset olivat vääränlaiset ja olivat aiheuttaneet kyseisen katastrofin. Kumma ettei muiden kampaajien jäljiltä ollut moista mokaa sattunut noin kamalalle hiuslaadulle.

Vierailija
9/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:35"]Mun tytöstä tulee takuulla ammattitaitoinen. Nyt hän vasta opiskelee, mutta on jo saanut koulussakin vakioasiakkaita, jotka pyytävät siis leikkausaikaa nimenomaan hänelle. Olen itsekin todella tyytyväinen työn jälkeen.
[/quote]

Kuten sanottua, toiset ovat taitavampia kuin toiset :)

Vierailija
10/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajaksi pääsee melkein kuka tahansa, kyllä, mutta vain taitava kampaaja pitää asiakkaansa ja menestyy alalla. Itselleni ammattitaito on todella tärkeä asia ja siksi käyn jatkuvasti koulutuksissa ja pidän itseni ajantasalla. Minä myös toivon, että tyytymätön asiakas ilmaisisi tyytymättömyytensä, muuten en voi korjata asiaa saati kehittyä. Välillä toki tulee niitä tapauksia että joku työ ei yksinkertaisesti vaan onnistu omasta mokasta johtuen, sillon on vaan myönnettävä oma virheensä ja hyväksyttävä, että sama asiakas ei ehkä tule uudelleen. Kampaajan työ on todellakin käsityöammatti ja ennen kaikkea asiakaspalveluammatti, onnistunut lopputulos riippuu monesta asiasta, ihan ensimmäisenä kampaajan ja asiakkaan kommunikoinnista. Siksi meitä on niin monenlaisia, kaikki ei miellytä kaikkia.

T. Kampaaja

Vierailija
11/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne onki niitä valekampaajia?:)

Vierailija
12/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ammattikouluun ei pääse kampaajalinjalle mitenkään helposti mutta näihin yksityiskouluihinhan pääsee rahalla ihan kuka vaan. Itse olen käynyt aikanaan ammattikoulun, eräs tuttava taas 9kk kestäneen yksityiskoulun ja hän saattaa soittaa minulle kesken työpäivän kyselläkseen miten joku asia pitää tehdä!

Vierailija
13/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun hiusalalle on siis tosiaankin vaikea päästä. Ihmetyttää vaan, että keskiarvo ratkaisee sinnekin pääsemisen. Minusta pääsykoe olisi ihan paikallaan.

Vierailija
14/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kampaajan löytäminen on todella vaikeaa. Sellainen joka osaa ja on ajan hermolla sekä ymmärtää sinua. Tykkään antaa vapaat kädet kampaajalle mutta kaikille vain ei voi. Sen oikean kun löytää niin siitä pitää kiinni!

Vierailija
15/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin kauaa tätä hommaa ei pysty tekemään ja menestymään, jos asiakkaat kaikkoaa,koska on ihan paska työssään :D Mokia sattuu kaikille joskus, vaikka olisi ollut alalla pidempään ja ainakin ite korjaan ja hyvitän virheeni AINA.
-kampaaja

Vierailija
16/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan itse, leikkaan myös kaikkien perheenjäsenteni hiukset itse. Leikkaan siskoni ja isoäitini hiukset itse.

Ammattitason värejäkin on helppo käyttää ja sekoitella kun vähän googlailee netistä että osaa niitä tököttejä laittaa oikeat mittasuhteet. 

Halpaa ja onnistuu :)

Jos haluan kampauksen juhliin niin menen kampaajalle kammattavaksi. Ei meinannut viime syksynä kampaaja uskoa että olin itse leikellyt tukkani, kuulemma harvoin onnistuu itse leikkelyt kun ei näe sinne taakse.

Vierailija
17/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:32"]No ei kai sitä siitä kehity jossei asiakas kehtaa sanoa että korjataan.. hyvänen aika. Oikeasti sä maksat siitä palvelusta, sano suoraan jos vaatii korjausta tai et ole tyytyväinen. 
[/quote]

Ap tässä, tyttö rukka ei vaan osannut ja oli yksin töissä. Minun elämä ei kaadu huonoon työn jälkeen ja edellinen asiakas lähti tyytyväisenä. Minulla vaan säälitti. Hän luuli onnistuneensa ja kehui vielä värjäystä. Olen liian kiltti. Jos olisin valittanut, ei varmasti olisi osannut korjata tilannetta. Ehkä olisin saanut alennusta, mutta huonon mielen vaan molemmille.

Vierailija
18/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikouluun ei ratkase muu kuin todistus, se on niin nähty. Yleensä kouluun päätyy myös kaikki pissikset joilla hirveät pidennykset ja naamassa kilo pakkelia, koska opettajat suosivat sellaisia pääsykokeissa.

Vierailija
19/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamon saa perustaa kuka tahansa vaikka ei ole koulutusta

Vierailija
20/20 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:32"]No ei kai sitä siitä kehity jossei asiakas kehtaa sanoa että korjataan.. hyvänen aika. Oikeasti sä maksat siitä palvelusta, sano suoraan jos vaatii korjausta tai et ole tyytyväinen.  [/quote] Ap tässä, tyttö rukka ei vaan osannut ja oli yksin töissä. Minun elämä ei kaadu huonoon työn jälkeen ja edellinen asiakas lähti tyytyväisenä. Minulla vaan säälitti. Hän luuli onnistuneensa ja kehui vielä värjäystä. Olen liian kiltti. Jos olisin valittanut, ei varmasti olisi osannut korjata tilannetta. Ehkä olisin saanut alennusta, mutta huonon mielen vaan molemmille.

[/quote]

No silloin sun on vähän hankala valittaa siitä ettei kampaajat osaa ja kuvittelevat osaavansa. Tietty kuvittelee jos säkin vaan kehut vaikka et tykkää..