Askelkyykky tuntuu pelkästään etureidessä
Mitä teen väärin? Askelkyykyssä tuntuu että etureisilihas tekee ihan kaiken työn, pakarassa ei tunnu mitään.
Vartalo on suorana ja "tiukkana". Jalkaterät ja polvet eteenpäin.
Taaimmaisen jalan polvi hipoo lattiaa ja etummaisen on 90asteen kulmassa tai hiukan pienemmässä. Miten saan liikkeen tuntumaan pakarassa?
Kommentit (18)
Etkö voi tehdä perinteisiä peppulihasharjoituksia?
Kokeile eri versioita askelkyykyistä: normaali askelkyykky eteen, askelkyykky eteen pitkällä askeleella, askelkyykky eteen korokkeelle (taaempi jalka jää lattiaan, eteen astuva jalka nousee korokkeelle/portaalle), askelkyykky taaksepäin, askelkyykky sivulle, askelkyykky ristiin jne.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:52"]Paino etujalan kantapäällä
[/quote]
Tämä.
Koeta myös liikutella hieman eestaas kun olet alhaallaja tunnustel missä kohtaa ottaa persukseen.
Yritä olla ponnaamatta takajalalla yhtään... Kun kaikki työ tulee tehtyä etujalalla, tulee tuntuma paremmin pakaraan.
Keskity siihen pakaraan ja jännitä sitä vaikka tekisitkin liikkeen pääsääntöisesti etureidellä! Harvat nykyihmiset tekevät pakarallaan työtä, jolloin sen aktivoiminen on vaikeaa ja kaikki liikkeet menevät helposti etureidelle. Lisäksi katso, ettet astu jalkaa toisen eteen vaan pidät ne lantion leveydellä vaikka toinen onkin edessä ja toinen takana.
Itse saan hyvän tuntuman askelkyykyssä pakaraan, kun en pidä vartaloa ihan tikkusuorana vaan otan tarpeeksi pitkän askeleen ja kumarrun hieman eteenpäin jolloin lantio siirtyy taaksepäin alas laskeuduttaessa
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:23"]Keskity siihen pakaraan ja jännitä sitä vaikka tekisitkin liikkeen pääsääntöisesti etureidellä! Harvat nykyihmiset tekevät pakarallaan työtä, jolloin sen aktivoiminen on vaikeaa ja kaikki liikkeet menevät helposti etureidelle. Lisäksi katso, ettet astu jalkaa toisen eteen vaan pidät ne lantion leveydellä vaikka toinen onkin edessä ja toinen takana.
Itse saan hyvän tuntuman askelkyykyssä pakaraan, kun en pidä vartaloa ihan tikkusuorana vaan otan tarpeeksi pitkän askeleen ja kumarrun hieman eteenpäin jolloin lantio siirtyy taaksepäin alas laskeuduttaessa
[/quote]
Siis selkä on tietenkin koko ajan suorana mutta ylävartalo ei ole alhaalla 90 asteen kulmassa lattiaan nähden
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 13:11"]
Etkö voi tehdä perinteisiä peppulihasharjoituksia?
[/quote]
Askelkyykky on ehdottomasti yksi parhaista peppuliikkeistä.
Luultavasti nojaat liikaa eteen, pidä selkä suorana.
Pidä takajalka matalan steppilaudan päällä niin liike tuntuu enemmän pakarassa. Ja tosiaan aluksi ilman painoja että saat löytymään oikean tuntuman.
Niin ja mulla ainakin parhaiten niin että selkä ihan suorana, kuvittelet että yläkroppa on hissi ja liikkuu suorana ylös ja alas :D kuulostaa tyhmälle mutta mulla tuo mielikuva auttoi :)
Onhan takajalan kantapää ilmassa koko ajan? Paljon näkee ainakin pumppitunnilla sitä, että heilutaan edestakaisin. Itse teen askelkyykyt mieluiten ns. bulgarialaisina eli takajalka korokkeella.
No helevtti kun nyt jo repee perse. Ei mun koivet riitä enää pidempiin askeliin.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:52"]
Paino etujalan kantapäällä
[/quote]Niin nelonen oli myös minä, mut voisko kokeilla jotain pientä korotusta päkiöiden alle?
ap
Erilaisista välityksistä johtuen jotkut liikkeet toimivat joillakin ihmisillä ihan eri tavalla kuin pitäisi.
-Mies 29v-
Yleensä treeni tuntuu ensimmäisenä sielä heikoimmassa lihaksessa, jota liikkeen suorittamiseen tarvitaan. Näin ollen etureitesi ovat heikommat kuin pakarasi ja siksi kyykyt tuntuvat reidessä, vaikka liikkeen tekisit puhtaasti oikein.