Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini on yhtäkkiä muuttunut kylmäksi minua kohtaan

Vierailija
06.11.2021 |

Tutustuimme vasta syksyllä korkeakoulussa, mutta ystävystyimme todella nopeasti, nähtiin vapaa-ajallakin ja meistä sanottiin, että olemme kuin siskokset. Naurettiin paljon yhdessä ja vaikutti siltä, että nyt löytyi uusi hyvä ystävä.

Yhtäkkiä jokin muuttui, hänestä on tullut todella kylmä minua kohtaan. Aiemmin istui koulussa monesti viereeni, nykyään ei enää. Ei pidä vapaa-ajalla yhteyttä, ei pyydä mukaan juhliin jne. Ja hänestä on tullut muutenkin tylympi: ei juttele koulussa niin paljoa, ja esim. viime viikolla toivotin hänelle tsemppiä esitelmään, niin hän sanoi minulle tylysti vain "turpa kiinni". En tiedä oliko se läppä, ei hän sitä mitenkään kovin vihaisesti sanonut, mutta kuitenkin. Mitään riitaa ei ole siis kuitenkaan ollut.

Olen tässä miettinyt, mitä olen tehnyt väärin kun alkuun tultiin niin hyvin toimeen. Ainoa mistä hän on sanonut, että kuulostan hieman ylimieliseltä, kun olen pari kertaa kehunut, että osasin jonkun tehtävän hyvin tms, vaikka muut eivät ole osanneet. Kukaan muu luokkakavereistani ei kuitenkaan ole ollut tyly, ja ovat ymmärtäneet että välillä "kehuskelen" huumorilla, kun aina nauran itselleni. En siis tiedä johtuuko kaverini kylmyys tästä, mutta on ainoa mikä tulee mieleen.

Pitäisikö minunkin nyt vaan vältellä tätä kaveria ja keskittyä muihin kavereihin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiutui lähellesi selvittämään mikä olet ja voiko sinusta hyötyä ja kun osottauduit hyödyttömäksi, sinut hylättiin. Älä mene enää lähelle.

Vierailija
2/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kysyin häneltä, että miksi sanoi noin tylysti "turpa kiinni", niin kuulema kuulostin vi*tuilevalta. Vaikka en todellakaan sitä ollut, en tajua miten hän käsitti niin kun halusin toivottaa tsemppiä ihan vilpittömästi kannustaakseni.

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt elämäni aikana noin monta kertaa. Syy taustalla on ollut joku joka on puhunut minusta valheellista pahaa toiselle. Ja tämä ihan joka kerta. 

Tapasin viime kesänä erään kaverini exän, tämä exä siis ei pitänyt minusta edes silloin kun olivat yhdessä kaverini kansa. Selvisi että "kaverini" oli puhunut hänelle aivan mitä sattuu minusta, täysin paikkansapitämättömiä asioita, ihan vain ilmeisesti siksi ettei halunnut että me kaverustumme keskenämme.

Tämä oli sinänsä "hauska" asia ,että tuli ilmi, sillä olen ollut tämän kaverini kanssa kaveri jo yli 20 vuotta. Samalla selvisi sitten muitakin asioita joita tämä kaveri oli minusta muille kertoillut. 

Vierailija
4/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaan kysyisit kahden kesken, että onko kaikki hyvin. Sitten jos ei vastaa/suostu puhumaan niin keskity tosiaan muihin kavereihin.

Vierailija
5/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kysyin häneltä, että miksi sanoi noin tylysti "turpa kiinni", niin kuulema kuulostin vi*tuilevalta. Vaikka en todellakaan sitä ollut, en tajua miten hän käsitti niin kun halusin toivottaa tsemppiä ihan vilpittömästi kannustaakseni.

- Ap

Luonnevikaisen keino saada sinut tuntemaan perusteetonta syyllisyyttä. Ne on niitä niiden pelejä mitä ne harrastaa.

Vierailija
6/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity muihin kavereihin. Tai mielummin kerro reilusti hänelle mitä tunnet.

Vierailija
7/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt häneltä suoraan, että mikä mättää? Jos et, kysy.

Vierailija
8/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille villapaita ja lämpösukat.

Vierailija
9/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lähde kyselemään mitään sen perään. Sitä se juuri haluaa. Saa leimattua sinut ahdistelevaksi sekopääksi muille opiskelijoille. Se ihminen on kiusaaja.

Vierailija
10/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule jos seuraat Tv uutisia edes kerran päivässä livenä. Tietäisit mitä konrona aika teki korkeakoulu opiskelijoille ,kuin muillekin. Eristys,etä opiskelu: Masennus monelle! Maentunnut sulkeutuu, ei jaksa sitä parastakan kaveria.Joten kai siellä yliopisto nyt on ihmisää, etsi rohkeasti uusia ystäviä. Liity niiden järjestämiin aktivitetit: Jumpat,laulu.oppilas toiminta ymm

Vierailija
11/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on epävakaapersoonallisuus häiriö.

Häiriölle on tyypillistä laaja-alainen tunnetilojen ja minäkuvan epävakaus ja käytöksen huomattava impulsiivisuus. Ihmissuhteet ovat usein intensiivisiä ja epävakaita vaihdellen voimakkaasta ihannoinnista täydelliseen vähättelyyn.

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietoha…

Vierailija
12/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vihainen että puhut hänelle niin älä ahdistele häntä enempää.

Vierailija
13/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus käyttäytynyt noin kun ystävyys syveni liikaa ja tuli joku huijarisyndrooma huonon itsetunnon takia. Eihän tuota voi puolustella mitenkään, en tosin haistatellut mitään.

Vierailija
14/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kuuntelemaan lapsuuteni itsekehuskelua aivan jatkuvaa, kun menin ohi urheilussa y.m.s , niin laittoi kateuksissaan välit poikki.

Vierailija
15/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule jos seuraat Tv uutisia edes kerran päivässä livenä. Tietäisit mitä konrona aika teki korkeakoulu opiskelijoille ,kuin muillekin. Eristys,etä opiskelu: Masennus monelle! Maentunnut sulkeutuu, ei jaksa sitä parastakan kaveria.Joten kai siellä yliopisto nyt on ihmisää, etsi rohkeasti uusia ystäviä. Liity niiden järjestämiin aktivitetit: Jumpat,laulu.oppilas toiminta ymm

Ei hän ole sulkeutunut, vaan on ruvennut olemaan muiden kavereiden kanssa, ja esim juhliin ruvennut menemään näiden muiden kanssa eikä minua edes pyytänyt mukaan.

Ehkä itsekin sitten rupean kysymään näitä muita kavereita näkemään vapaa-ajallakin, ja jätän tuon kyseisen kaverin kysymättä.

- Ap

Vierailija
16/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt elämäni aikana noin monta kertaa. Syy taustalla on ollut joku joka on puhunut minusta valheellista pahaa toiselle. Ja tämä ihan joka kerta. 

Tapasin viime kesänä erään kaverini exän, tämä exä siis ei pitänyt minusta edes silloin kun olivat yhdessä kaverini kansa. Selvisi että "kaverini" oli puhunut hänelle aivan mitä sattuu minusta, täysin paikkansapitämättömiä asioita, ihan vain ilmeisesti siksi ettei halunnut että me kaverustumme keskenämme.

Tämä oli sinänsä "hauska" asia ,että tuli ilmi, sillä olen ollut tämän kaverini kanssa kaveri jo yli 20 vuotta. Samalla selvisi sitten muitakin asioita joita tämä kaveri oli minusta muille kertoillut. 

Vaikea uskoa että kukaan tuolla koulussa olisi puhunut minusta pahaa, koska meillä on todella hyvä ryhmähenki ja kaikki tulevat hyvin toimeen kanssani, ikinä ei olla kenestäkään puhuttu negatiiviseen sävyyn.

- Ap

Vierailija
17/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa että kukaan tuolla koulussa olisi puhunut minusta pahaa, koska meillä on todella hyvä ryhmähenki ja kaikki tulevat hyvin toimeen kanssani, ikinä ei olla kenestäkään puhuttu negatiiviseen sävyyn.

- Ap

No miten selität sitten tämän kaverisi käytöksen jos kaikki tulevat hyvin toimeen kanssasi, ryhmähenki on hyvä, eikä kenestäkään puhuta mitään negatiivista? Ei oikein nyt sovi tuohon kuvailuusi tästä kaverista. JA ota huomioon että se pahaa puhuva kaveri saattaa olla juuri tämä kenestä kirjoitit... Saatat huomata piakkoin että sinua aletaan hyljeksimään laajemminkin.

Vierailija
18/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja esim. kun sanoin viime juhlissa, että minun viereeni kannattaa tulla eräällä tunnilla istumaan kun osaan ne tehtävät (eli voin tarvittaessa neuvoa), niin tämä kaveri sanoi että noni taas sinä rupeat kehuskelemaan.

Eli johtuisiko sitten tuosta... Pitää kai jatkossa olla kehumatta itseäni, edes vitsillä. Kukaan muu ei noista "kehuskeluistani" ole vaikuttanut ärsyyntyvän, kaikki muutkin ovat vain nauraneet kanssani, kun kehun itseäni lähinnä vitsillä.

- Ap

Vierailija
19/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on vaikea tietää kehen voi luottaa. Eli et voi olla varma mitä mies puhuu.

Vierailija
20/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Sen verran olen ollut sosiopaattien ja narsistien kanssa tekemisissä että tämä esitys kun hän esittää nyt loukkaantunutta on myöhemmin ase jota hän voi käyttää mustamaalaamiseesi. Hän sanoo muille sinun loukanneen häntä jollain tavalla ja manipuloi muutkin inhoamaan ja hyljeksimään sinua. Joten todellakin menet muiden seuraan, jotta et jää vieraaksi muille. Mitä tuntemattomampi olet sitä helpompi sinulle on kirjoittaa täysin itsestäsi poikkeava persoona ikävänä ja pahana ihmisenä.