Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on teinillä jouluahjatoiveet

Vierailija
06.11.2021 |

Joku kallis peliratti, läppäri ja kuulemma jotain muuta. No pettymään varmasti joutuu, kun hänen pitäisi tajuta, ettei hän saa enää lahjoja keneltäkään muulta kuin meiltä pienituloisilta vanhemmilta. Tottui saamaan paljon lahjoja silloin, kun isovanhemmat vielä elivät.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siitä on monta vuotta kun ne kuolivat.

Vierailija
2/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se toivoo mopoa, ajokorttia, autoa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan siitä on monta vuotta kun ne kuolivat.

Niin on. Eikä ole enää mitään isoja määriä lahjoja saanutkaan.

Vierailija
4/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta se toivoo mopoa, ajokorttia, autoa jne.

No turhaan toivoo.

Vierailija
5/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenkiertoa on kyllä helppo seurata pelkästään Ammattivalittajaa seuraamalla. Nyt on vuorossa päivittäiset pohdiskelut lapsen joululahjoista, eli syksyssä siis mennään.   :)

Vierailija
6/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös köyhyysmoodin vuoro. "Meillä pienituloisilla kun ei ole rahaa yhden lapsen joululahjoihin."

Mutta eipä aikaakaan, kun Valikselta tulee seuraava närkästynyt aloitus, että "miksi palstalaiset luulee mua köyhäksi"...   :D

Vierailija
7/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että köyhillä ei ole varaa kalliisiin lahjoihin ja se tuntuu pahalta niin lapselta kuin vanhemmiltakin.

Mietin, eikö vanhemmat voi tehdä mitään työtä mistä saisi kerättyä lahjarahaa omille lapsille? Kotisiivousta, lastenvahti keikkoja, koiran hoitoa, kotimyyntiä, ompelua, hyllyttämistä jne?

Vierailija
8/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali... Minä pienituloinen vali vali...

Vierailija
9/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen pienituloinen.

Vierailija
10/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen pienituloinen.

Ei se valittamalla siitä parane

Vierailija
11/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teidän vähävaraisuus ei ole sen lapsen vika. Eikä lapsen mitenkään "pidä vaan tajuta" ettette kykene hänelle ostamaan esim. läppäriä. Läppäri voi olla teini-ikäiselle jo tuiki tärkeä laite.

Nyt lopetatte ainakin tuon lapsen syyllistämisen. Kyllä hän toivoa saa. Jos nyt ette millään muutamaa satasta muka saa kasaan läppäriä varten, niin sitten avoin keskustelu teinin kanssa, käytte vaikka lahjabudjetin läpi ja kerrotte, että MIELELLÄNNE ostatte kuitenkin jotain rakkaalle lapsellenne.

Katkerilta kuulostatte.

Vierailija
12/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuushan on, että köyhillä ei ole varaa kalliisiin lahjoihin ja se tuntuu pahalta niin lapselta kuin vanhemmiltakin.

Mietin, eikö vanhemmat voi tehdä mitään työtä mistä saisi kerättyä lahjarahaa omille lapsille? Kotisiivousta, lastenvahti keikkoja, koiran hoitoa, kotimyyntiä, ompelua, hyllyttämistä jne?

Plus miinus nolla, jos saa toimeentulotukea, eli ei voi.

Vierailija
13/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus miinus nolla, jos saa toimeentulotukea, eli ei voi.

Sen oon oppinu eträ pienituloiset valittavat mutta eivät ole valmiita tekemään asian eteen mitään.

Vierailija
14/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt vaikka olisit jättänyt sen talon ostamatta (mihin ihmeeseen yksinäinen nainen tarvitsee kokonaista taloa - se kaksio olisi ollut sulle oikein hyvä ja kätevä asunto ), sulla olisi ollut varaa ostaa teinille vaikka huoneellinen läppäreitä.

Vierailija
15/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppärin hän varmasti saa, mutta ratteja on jo kaksi, joten se ei ole mielestäni tarpeen. ap

Vierailija
16/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä himskattia?

Jos se lapsi ei ymmärrä todellisuutta niin se on teidän tehtävä kertoa sille lapselle, että teidän tulot on noin ja menot on noin eikä teillä ole varaa kalliisiin lahjoihin. Voitte sopia se muksun kanssa, jos on jotain mitä on pakko saada ja näette myös tarpeelliseksi niin säästätte yhdessä monet juhlien lahjat siten, että tulee kasattu siihen lahjaan rahaa. Sitä se vanhemmuus on. Ei kaikkea voi tietää taika ymmärtää.

Vierailija
17/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oudoksuttaa, että kaksi työssäkäyvää ihmistä ei pysty ostamaan joululahjoja yhdelle lapselle.

Mä yksinhuoltajana (mies kuoli, kun nuorin lapsi oli vauva) olen kyllä saanut aina hommattua lahjat kaikille kolmelle lapselleni. Enkä ole yhtään valitusta tästä asiasta kirjoittanut yhtään mihinkään.

Vierailija
18/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs minun teinissä on vikana, kun joululahjatoivelista on tälläinen

Villalankaa eri värejä

Neulepuikot (koko4)

Sukkapuikot

Jotain kivoja kankaita vaiks kolme erilaista metrin paloja

Pastelliliidut

Alias-peli

(saa olla käytettynä ostettujakin kiitos äiti)

Vierailija
19/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läppärin hän varmasti saa, mutta ratteja on jo kaksi, joten se ei ole mielestäni tarpeen. ap

Ensin läppäri oli liian kallis, mutta nyt ei olekaan. Vähän tarkkuutta tarinointiin ensi kerralla ap.

Vierailija
20/32 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos te haluatte jotain niin sen asian eteen pitää teherä jotaki muuta ku valittaa vauva sivustolla.

Mä olen yksinhuoltaja isä ja mun lapsilla on kaikkea mitä ne tarvittoo. Jos ei oo ollu rahaa ostaa jotakin tärkiää niin oon menny illalla tekemään töitä sen eteen että pian on rahaa tarpeeksi.

Onneksi mun lapset alakaa olla jo aikuusia ja ne tienaaomat rahansa.

Näyttäkää ny vanahemmat lapsillenna esimerkkiä miten pärjätään ja lopettakaa se vinkuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi