Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostele mun eilisen ruuat

Vierailija
20.01.2015 |

Aamulla kaksi palaa Reissumies tosi tummaa, päällä öljyistä tonnikalaa.
Lounaalla savulohisalaatti (jäävuorisal., kirsikkatom., tuorekurkku ja vähän kastiketta, iso köntsä lohta).
Päivälliseksi lautasellinen (n. 300g) kasvishernekeittoa ja banaani.
Illalla soijajogurtti.

Mitä mieltä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pitkästä ja valaisevasta kommentista, hyvät neuvot ovat aina tervetulleita :)

B:n saan piikkinä ja D:n ja kalsiumin purkista imeytymishäiriöiden takia.
Tämä alkuperehtyminen tosiaan jäi koska eräiden oireiden vuoksi tein päätöksen lihan, viljojen ja maitotuotteiden poisjättämisestä eilen päivällä.
Laihtua minun kyllä tarvitsee joten sikäli alhaiset kalorit on ok mutta tosiaan täytyy silti varmistaa ravintoaineiden saanti.
Tänään ostin hedelmiä, papuja ja kasvispyöryköitä ja kalaa. Koitan nyt niistä kehitellä ruokia.
Kauran sopivuudesta en vielä tiedä mutta toistaiseksi jätän kotimaiset viljat pois kokonaan.

Ap

Vierailija
2/8 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä :) aamulle lisäisin jotain kasviksia ehkäpä, tai itse ainakin tykkäisin. Kaloreitakin tulee luultavasti ihan ok noista kaloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen mun makuun turhan tuhti mutta ei tuossa hirveästi vikaakaan ollut.

Vierailija
4/8 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa, voisin itsekin syödä!:)

Vierailija
5/8 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! :) Minulla on vatsavaivoja, joten yritän nyt syödä entistä terveellisemmin eli pyrin maidottomaan ja viljattomaan ja vähälihaiseen ruokavalioon. Aamulla vielä söin nyö jäljellä olevat ruisleivät pois, tänään aamulla söinkin sitten viljatonta leipää, päällä tonnikalaa ja kurkkua.

Herään aamulla jo kuudelta ja lounas on vasta puoli 12 joten siksi syön aamulla vähän enemmän.

Hieman haasteita aiheuttaa tämä ruokavalio, kun aika yllättäen aloin sille ja olen melkoinen lihansyöjä, mutta katsotaan nyt mitä tässä keksitään :9

Ap

Vierailija
6/8 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda se soijajugurtti vaikka turkkilaiseen ja banaani avikadoon.

Vierailija
7/8 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:22"]Vaihda se soijajugurtti vaikka turkkilaiseen ja banaani avikadoon.
[/quote]En käytä maitotuotteita joten siksi tuo soijajogurtti. Ja avokadoa voin kyllä käyttää salaateissa tms mutta en ehkä pelkkänä välipalana. Kiitos kommentista.

Ap

Vierailija
8/8 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän marjoja ja hedelmiä ja hiilareita. Vatsavaivoihin voisit syödä joka päivä mustikkaa. vaivattomimmin saat marjat syötyä smoothiessa tai jogurtissa. Hiilareita on niin vähän että et varmasti jaksa kunnolla liikuntaa harrastaa. 

Alle puolet päivän tarpeesta: kalsium, a-vitamiini, folaatti, c-vitamiini, natrium, suola. Liian vähän: rauta, sinkki, B1 ja B2.  Voisitko syödä ei-suomalaisia viljoja kuten tattaria, hirssiä sekä kvinoaa? Liian vähän rasvahappoja. Toivottavasti tuo on tilapäinen laihdutusruokavalio, silloin voit korvata vitamiinit purkista samoin rasvahapot vaikkapa pellavaöljyllä. Muista suola.

Kaloreita 1200 eli aikas vähä. Suosittelen laihdutukseen liikuntaa sekä vähän kaloreiden hilaamista ylöspäin riippuen pituudestasi/painostasi.

Jos lisäät 10 g pellavaöljyä, omenan, 100 marjoja, 300 g kalsiumrikastettua kauramaitoa(tai soija  mutta oletko varma että kaura ei sovi sinulle) niin ollaan jo aika lähellä hyvää ravintoaineiden saantia mutta folaatti jää todella vajaaksi. Folaattia lihansyöjän taitaa aika vaikea saada, mutta sitä on esim. kvinoassa, sisäelimissä, nokkosessa, pinaatissa ja pavuissa. Kokeile vaikka jotain herkullista linssiruokaa.

Syö monipuolisesti ja värikkäästi ja kasvispainotteisesti, lihaa ei tosiaan tarvita joka päivä. Vaaleista lihoista et esim. rautaa saa, suosittelen perehtymistä kasvisruokiin niin ei tule puutoksia.

http://www.vegaanihaaste.net/reseptipankki.html