30+ lapsia omaava nainen, ottaisitko 30+ seurustelemattoman miehen?
Vai oletatko automaattisesti että hänessä olisi jotain vikaa kun ei ole seurustellut?
Kommentit (32)
Samaa voisi kysyä miehiltä, ottaisivatko he sellaisen naisen. Kun nuo naiset ovat jo lapsetkin jollekin toiselle tehneet, tuntuisi se vähän halvalta rakkaudelta ja sellaiselta vanhojen hyvien aikojen uudelleenlämmittelyltä mikrossa (naiselle) ja hieman traagiselta tyytymiseltä miehelle. Kyllä jokainen mies ansaitsisi ainakin yhden rakkauden yhtä kokemattoman naisen kanssa, mutta sen jälkeen voi alkaa ale-suhteeseen yh-naisen kanssa, kun nuorekkaat muistot kantavat läpi vuosien.
-Mies 29v-
En ymmärrä asennettanne yh-äitejä kohtaan. Usein kyseessä on yhteishuoltajuus, siis myös mies on "yh". Toisekseen, maalailette yh:sta kuvaa surkeana, homssuisena sossuäitinä. Lapsuudennaapurini oli erittäin korkealle rankkaava Suomen pankin johtoryhmän jäsen, jonka poika kävi minuakin silloin tällöin kaitsemassa. Tämä nainen oli yh. Yh on myös ystävättäreni äiti, professori. Yh voi olla monesta syystä, mieluumin eronneena kuin huonoa parisuhteen mallia näyttämässä jälkikasvulle. Todella vanhahtava, asenteellinen näkökanta. Itselläni ei ole lapsia, mutta tuttavapiirissä varakkaat, hyvännäköiset naiset ja miehet ovat kyllä löytäneet eronsakin jälkeen tasoisiaan kumppaneita "lapsellisuudesta" huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 01:42"]
En ymmärrä asennettanne yh-äitejä kohtaan. Usein kyseessä on yhteishuoltajuus, siis myös mies on "yh". Toisekseen, maalailette yh:sta kuvaa surkeana, homssuisena sossuäitinä. Lapsuudennaapurini oli erittäin korkealle rankkaava Suomen pankin johtoryhmän jäsen, jonka poika kävi minuakin silloin tällöin kaitsemassa. Tämä nainen oli yh. Yh on myös ystävättäreni äiti, professori. Yh voi olla monesta syystä, mieluumin eronneena kuin huonoa parisuhteen mallia näyttämässä jälkikasvulle. Todella vanhahtava, asenteellinen näkökanta. Itselläni ei ole lapsia, mutta tuttavapiirissä varakkaat, hyvännäköiset naiset ja miehet ovat kyllä löytäneet eronsakin jälkeen tasoisiaan kumppaneita "lapsellisuudesta" huolimatta.
[/quote]
99% pilaa sen 1%:n maineen... Aika harvassa on professorit yh-äitimarkkinoilla.
[/quote]
Totta, mutta tässäkin ketjussa suurin osa viesteistä käsittelee niiden seurustelemattomien miesten epäkelpoisuutta naisten silmissä, ihan yhtä asenteellista ja perusteetonta lyttäystä kuin yh-äitienkin kohdalla. Se nyt vain on niin, että tätä elämää voi elää niin monella eri tavalla, eikä kukaan voi mennä sanomaan että jokin niistä tavoista on parempi kuin toinen. Kaksi ihmistä voi sopia yhteen, vaikka olisivatkin eläneet aiemmin eri tavalla ja tehneet erilaisia ratkaisuja. Ei niiden asioiden tarvitse leimata ihmisiä loppuiäkseen. Lähtökohtaisesti esimerkiksi varmaan moni sinkkumies, kokematon tai ei, haluaa ensisijaisesti lapsettoman naisen, mutta jos sattuu rakastumaan yh-äitiin, ei tällaisilla asioilla ole välttämättä enää mitään väliä.
Mulla tavallaa oli tuollainen tilanne aikoinaan. Olin 30+, mulla oli 3 lasta valmiina ja menin yhteen miehen kanssa joka ei ollut seurustellut kertaakaan pitkään eikä vakavasti, eikä tietenkään ollut lapsista mitään kokemusta. Elämäntilanteensa oli sellainen ettei ehtinyt eikä voinut.
Sitten kohtalo heitti meidät vastakkain ja se oli menoa:)
Nyt jo lähes 20v takana ja toivottavasti enemmän vielä edessä!
[/quote]
Asenteellisuutta ja yleistystähän se.
Aikoinaan ollessani yh asuin talossa missä meitä oli 4 yh äitiä ja tokihan me olimme kaikki täysin erilaisia! Yksi saattoi tanssia vapaailtanaan paikallisen pubin pöydällä - minä en ole eläessäni edes käynyt "paikallisessa". Koulutukset ja urat meillä oli täysin erilaiset, samoin kokemukset parisuhteesta ja miehistä, elämänkatsomus ja tavoitteet samoin.
11
Minulle ei kelvannut tällainen ap:n kuvailema 40miinus -mies. Oli niin kokematon ja kömpelö heti tutustumisvaiheessa, seksistä puhumattakaan että jätin muille innokkaammille koulutettavaksi. Karua kyllä. Mutta kyllä pitää jotain outoa olla ihmisessä, joka saa tokan suudelmansa noin vanhana. Pelkkää suukkoakaan ei osannut antaa, kaikki oli niin vaivalloista ja vaivaannuttavaa.
Ei missään tapauksessa mulle kiitos
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 01:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 00:05"]
Olen tuollainen seurustelematon +30v mies. En ole seurustellut aikaisemmin. Ei ole ollut aikaa, kun olen ollut sen verran kiireinen työelämässä. (vaihtelevia komennuksia pitkin maailmaa ja ollut parhaimmillaan melkein 3 vuotta pois maasta)
Olen ilmeisesti täysin pilallinen yksilö. Tuollaisia naisten kaipaamia "parisuhdetaitoja" on niillä miehillä, jotka ovat olleet suhteissa eri naisten kanssa vuoden parin pätkissä.
[/quote]
Ihan yksikin pitkä suhde riittää siihen, että oppii ottamaan toisen huomioon. En menisi tuomitsemaan sinua, mutta kovin itsekkäästi olet saanut elää, joten aikamoisia särmiä tulisi hiottavaksi, jos suhteeseen ryhtyisit.
[/quote]
Melkoista yleistystä taas. Sinunko mielestäsi aina ihmisestä muokkautuu parisuhdeihminen vasta helvetillisen taistelun ja särmien hiomisen seurauksena? Jotkut on parisuhdemateriaalia het, toisista ei tule koskaan vaikka kuinka opettaisi. Ei siihen vaikuta se koska tuntee itse parisuhdetta haluavansa. Myöhään parisuhteensa aloittavat ovat saattaneet nuorempana itse tajuta sen ettei aika ole kypsä parisuhteelle, ettei välttämättä olisi vielä hyvä kumppani kenellekään. Toiset huomaa sen vasta kantapään kautta ja satuttaa siinä samalla itseään ja tätä kumppania.
[/quote]
No kuinka moni on ensirakkautensa kanssa yhdessä? Oli minkä ikäinen hyvänsä. Ei kovin moni, koska sitä hommaa vasta harjoitellaan sen ekan kanssa.
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus. Ensinnäkin, tiedän lähipiiristäni useammankin parin, jotka ovat päätyneet naimisiin teinirakkautensa kanssa. Valtakunnallisia tilastoja tuskin on kellään, eikä niitä tarvitakaan. Se kuitenkin lienee aika ymmärrettävää, että nuorena aloitetut suhteet päättyvät todennäköisemmin, kuin vanhemmalla iällä aloitetut. Ei niitä kannata edes vertailla, koska teinisuhteet usein ovatkin harjoittelua ja voivat kaatua pieniinkin syihin. Vanhempana ollaan enemmän tosissaan ja elämäntilanteet usein vakaammat, riippumatta siitä monesko suhde on kyseessä. Ei onnistunut parisuhde siis lähtöarvoisesti vaadi kokeilusuhteita alle.