Kalju nainen, Tuhkimotarinoita
Sattuiko kukaan katsomaan kyseistä ohjelmaa tänään? Oli todella koskettava jakso :)
Kommentit (12)
Kertoiko jaksossa, että mikä sairaus tuollaista aiheutti? Mulla meni ohi vähän.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:32"]
Kertoiko jaksossa, että mikä sairaus tuollaista aiheutti? Mulla meni ohi vähän.
[/quote]
Alopecia.
Alopecia eli pälvikalju, ei olekaan pelkästään keski-ikäisten miesten sairaus...
En ehtiny näkemään, oisin halunnu kuulla, miksi sillä on pokkaa sanoa, ettei kukaan voi tietää, miltä tuntuu olla ilman hiuksia. Että ei joku syöpä ois mitään, mutta hiusten menettäminen oli raskasta. Vai tajusinko vaan väärin?
Kyllä ottais koville, jos omalle kohdalle sattuis.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:35"]
Alopecia eli pälvikalju, ei olekaan pelkästään keski-ikäisten miesten sairaus...
[/quote]
Ei pälvikalju suinkaan ole "miesten sairaus".
Miesten hiustenlähtö johtuu useimmiten "miestyyppisestä kaljuuntumisesta", joka on eri asia kuin pälvikalju. Testosteroni (tai tarkemmin sen muuntuminen 'plaaplaaplaa') aiheuttaa miestyyppistä kaljuuntumista.
Siis ei hän liittänyt näitä asioita yhteen. Pointti oli se ettei kukaan voi tietää miltä tuntuu menettää pysyvästi hiuksensa jos ei ole itse kokenut samaa. Lisäksi kertoi että pahimmalta tuntuu se kun joku sanoo että "no mutta onneksi ne on vaan hiukset, onneksi ei ole syöpä" ei siis mielestäni rinnastanut asioita
Edellinen viesti siis kommenttiin 7!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:36"]Kyllä ottais koville, jos omalle kohdalle sattuis.
[/quote]
Minun kohdalleni sattui. Ei todella ole helppoa ollut, mutta tietyllä lailla asian kanssa on oppinut elämään. Silti ihailen jakson naista, sillä vaikka mielestäni tasapainoista elämää elelenkin, eikä sairaus pyöri mielessä koko ajan, ei minulla siltikään olisi rohkeutta kulkea kadulla ilman peruukkia tai esiintyä julkisesti televisiossa. Peruukinnosto hänelle <3
Fitnessin myötä kaljut naiset tulevat varmasti yleistymään. Parikymppisillä naisilla on hiusraja kuin nelikymppisellä miehellä.
Silläkään ei tosin ole mitään tekemistä pälvikaljun kanssa, vaan johtuu samasta syystä kuin miesten kaljuuntuminen.
Äidilläni oli todella kauniit pitkät ja paksut hiukset. Hän sairastui syöpään, kaikki hiukset lähtivät. Se oli todella kova paikka äidille. Tärkeintä Tottakai oli, että hän parani syövästä, mutta kyllä minustakin tuntuu todella pahalta nähdä, kun äidin kauniit hiukset tippuivat tukkoina päästä. Hiukset ovat naisen kruunu. Hänellä ne ylsivät alaselkään asti.