18-vuotiaan asiat kuuluvat vanhemmille.
Vanhempien kuuluu koko ajan tietää, missä mennään. Yksityisyys tulee sitten aikuisena.
Kommentit (5)
Lain mukaan 18-vuotias on aikuinen. (ja minä olen 46-vuotias, joten ei ole oma lehmä ojassa)
Jaa... Harmi vaan, koulussa/työpaikalla/virastoista/sairaalasta ei anneta täysi-ikäisen tietoja vanhemmille ilman ko. henkilön lupaa. 18-vuotias saa hankkia oman asunnon ihan mistä lystää, vaihtaa puhelin numeronsa ja nimensä. Hän saa myös matkustaa ja vaikka muuttaa yksin ulkomaille. Koitappa siinä sitten kontrolloida. Jos vanhempien pitäisi huolehtia 18-vuotiaistaan, laki ei sallisi mitään edellä mainituista.
18-vuotias on aikuinen eikä sinulla ole hänen tekemisiinsä mitään sanomista vaikka kuinka haluaisit. sopeudu nyt siihen että aika kulkee eteenpäin ja eilinen lapsi on nyt aikuinen joka tekee omat päätöksensä ja virheensä.
voihan sitä tietenkin yrittää kieroilla ja manipuloida ja kiristää, ja sitten saada hirveän itkupotkuraivarin ja julistaa että jos ei tottele niin saa lähteä eikä tarvitse tulla takaisin. varjopuolena siinä tietenkin on että lapsesi saattaa todella sitten lähteä eikä enää tule takaisin... sitten sitä tullaan av:lle itkemään että miksi ei lapsi soita äitille tai käy edes jouluna.
No eipä ne kyllä kuulu. Kyllä 18 v. saa itse kertoa jos haluaa :D